پیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

رازهای رهبری تجاری که هر مدیرعامل استارت آپی باید بداند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : لاین شردن – کارشناس مدیریت کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

استارت آپ ها در زمینه تاثیرگذاری بر روی شرایط بازار در موقعیت بسیار دشواری قرار دارند. از یکسو استارت آپ ها همیشه با ایده های تازه روانه بازار می شوند و از سوی دیگر به طور مداوم با مشکلات مالی رو به رو هستند. در این میان رهبری تجاری یکی از حوزه های مهم برای موفقیت هر استارت آپی محسوب می شود. همان طور که در یک شرکت همه نگاه ها به مدیرعامل دوخته می شود، در استارت آپ ها نیز مدیران عامل نقش کلیدی را بازی می کنند. در این میان اگر شما تکنیک های طلایی رهبری تجاری را به خوبی بلد باشید، امکان جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. این نکته وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه بهینه سازی نقش رهبری تجاری در شرکت هاست. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی کارمندان استارت آپ و همچنین جلب نظر مشتریان از همان لحظه نخست را می دهد. با این حساب شما باید برنامه ای ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در این شرایط داشته باشید. در ادامه برخی از رازهای رهبری تجاری را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

فرمول بندی چشم اندازی درست

چشم انداز مدیران و رهبران تجاری نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای جلب نظر مخاطب هدف می دهد. با این حساب دیگر نیازی برای امتحان الگوهای گوناگون در زمینه تاثیرگذاری و بهینه سازی شرایط تان نیست. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای برندها داشته و شانس تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تقویت خواهد کرد. 

یادتان باشد یک مدیرعامل حرفه ای از همان لحظه نخست شروع به کارش اقدام به پیاده سازی برخی از تکنیک های رهبری تجاری می کند. این امر شما را بدل به رهبری حرفه ای در دنیای کسب و کار کرده و موقعیت های مناسبی برای استارت آپ تان خلق خواهد کرد. 

یکی از نکات مهم برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان تلاش برای به اشتراک گذاری چشم انداز منحصر به فردتان در دنیای کسب و کار با کارمندان شرکت است. این امر شاید بسیار کلیشه ای به نظر برسد، اما در عمل توانایی تان برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را چند برابر کرده و موقعیت تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. 

درس گرفتن از شکست ها

شما و استارت آپ تان در بازار همیشه پیروز نخواهید بود. درست به همین خاطر باید گاهی اوقات آمادگی پذیرش شکست را نیز داشته باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان را نیز از یک استارت آپ عادی به سوی کسب و کاری حرفه ای هدایت خواهد کرد. 

امروزه بسیاری مدیران در مواجهه با شکست بی نهایت ناامید شده و حتی انگیزه شان برای ادامه مسیر را نیز از دست می دهند. در این صورت شما باید اندکی به خودتان امیدوار باشید، چراکه هر شکست در صورت توجه و دقت نظر شما همراه با درس های مهمی خواهد بود. 

خداحافظی با خودمحوری

خودمحوری در بسیاری از اوقات نکته کلیدی محسوب می شود. بسیاری از برندها در اوج موفقیت به دلیل خودمحوری برخی از اعضا با شکست رو به رو شده و در بازار سیر نزولی وحشتناکی را تجربه می کنند. درست به همین خاطر شما در بازار باید عملکرد کاملا متفاوتی از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت شاید توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور کامل از بین برود. این امر نه تنها شما را در موقعیت بسیار بدی قرار می دهد، بلکه حتی اعتبارتان را نیز به خطر خواهد انداخت. 

شما به عنوان مدیرعامل یک استارت آپ باید اول از همه خودمحوری را از فعالیت های خودتان حذف کنید. این امر همکاران‎تان را تحت تاثیر قرار داده و آنها نیز در تعامل با مسائل شرکت از هر نوع خودمحوری دوری خواهند جست. این نکته اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان داشته و موقعیت شغلی شما را نیز توسعه می دهد. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا