اپلیکیشن و نرم افزارفناوری و کسب‌وکارگزارشهوش مصنوعی

راهکار مطمئن شرکت گوگل برای موفقیت در مصاحبه شغلی از طریق هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

فناوری هوش مصنوعی مدتی است که به‌طور مؤثر به فرایند استخدام کارمندان وارد شده است و به‌نوعی توانسته است، شرکت‌ها و سازمان‌ها را بدون آنکه دخالتی در استخدام آن‌ها داشته باشد، در فرایند انتخاب کارمند یاری رساند. یکی از ابزارهایی که به‌خوبی افراد را برای انجام مصاحبه شغلی آماده می‌کند، از طریق شرکت گوگل توسعه داده شده است. این ابزار جدید اگرچه نقش بسزایی در استخدام کاربران ندارد، اما قادر است بر مهارت‌های کاربران در طول مصاحبه بیفزاید.

در واقع، شرکت گوگل ادعا می‌کند که الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند کاری کنند که افراد در مصاحبه‌های شغلی موفق شوند. این ادعا از آنجا ناشی می‌شود که این شرکت، به‌تازگی از ابزار هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده است که قادر خواهد بود افراد جویای کار را برای انجام مصاحبه‌های شغلی آماده ‌کند.

در واقع، افراد زیادی قبل از اینکه یک مصاحبه کاری داشته باشند، یا با دوستان خود تمرین می‌کنند یا اینکه در جلوی آینه می‌ایستند و مکالمه‌های خود را برای خودشان اجرا می‌کنند و یا راهنمایی‌های افراد مشهور را درباره طریقه درست مصاحبه مطالعه می‌کنند. این همه کاری است که افراد در هنگام مصاحبه ترجیح می‌دهند انجام دهند.

با همه این احوال، شرکت گوگل معتقد است که افراد به کمک الگوریتم‌ها قادر خواهند بود، در مصاحبه‌های شغلی خود به موفقیت دست یابند. موضوع از این قرار است که شرکت گوگل به‌تازگی ابزار جدیدی به نام Interview Warmup را به کاربران خود معرفی نموده و ادعا کرده است که از طریق این ابزار افرادی که قصد دارند خود را برای مصاحبه شغلی آماده کنند، می‌توانند موفق عمل کنند.

سایت آمادگی برای مصاحبه شرکت گوگل، با پرسش سؤالات معمول و عادی کار خود را شروع می‌کند. در این سایت، پاسخ‌های ارائه‌شده صوتی کاربران از طریق هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نقاط ضعف افراد در آنجا گوشزد می‌شود. در پایان مصاحبه نیز تمرینی به کاربر داده می‌شود. این ابزار باعث می‌گردد کاربر متوجه شود که در صحبت‌های خود بیشتر از چه کلمه یا عبارتی بیش از حد استفاده کرده است یا برای مهارت در پاسخ‌گویی به سؤالات مصاحبه بهتر است وقت بیشتری برای کدام پاسخ‌ها بگذارد.

در حقیقت، ابزار Interview Warmup با زیرکی، کاربران Google Career Certificates را مورد هدف قرار می‌دهد که قرار است به‌زودی وارد بازار کار شوند. دانستن این موضوع، از طریق سؤال‌هایی است که با موقعیت‌های شغلی کاربران مرتبط است. با وجود همه این اطلاعات، شرکت گوگل قصد دارد، تا این ابزار را برای کمک بیشتر به داوطلبان آن توسعه بدهد؛ هرچند این ابزار کارا در حال حاضر فقط در آمریکا فعال است.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا