بورس الکترونیکقوانین مقررات ارزدیجیتال

در پی افزایش تقاضا برای دارایی های دیجیتال؛ نزدک واحد کریپتو راه اندازی می کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهسا نجاتی

بورس نزدک با اشاره به افزایش تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال در میان سرمایه‌گذاران نهادی در سال‌های اخیر، راه‌اندازی «دارایی‌های دیجیتال نزدک» را اعلام کرده است. این واحد جدید کریپتو، در ابتدا راه حل های نگهداری بیت کوین و اتر را به سرمایه گذاران نهادی ارائه می دهد.

نزدک (Nasdaq: NDAQ) دومین بورس بزرگ جهان، روز سه‌شنبه راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدی به نام «دارایی‌های دیجیتال نزدک» را اعلام کرد. دارایی‌های دیجیتال نزدک در ابتدا، یک راه حل نگهداری در سطح سازمانی را توسعه خواهد داد.

در جزئیات این اطلاعیه آمده است: ” راه حل نگهداری و حفاظت نزدک بهترین ویژگی های کیف پول های رمزارزی گرم و سرد را گرد هم می آورد.”

تال کوهن، رئیس بازارهای آمریکای شمالی در نزدک، به بلومبرگ گفت که این گروه جدید ارز دیجیتال در ابتدا خدمات نگهداری بیت کوین و اتریوم را به سرمایه گذاران نهادی ارائه خواهد کرد.

آیرا آرباک که خدمات کارگزاری اصلی را در صرافی ارزهای دیجیتال جمینای Gemini اداره می کرد، رهبری واحد جدید را بر عهده خواهد داشت. پیشنهاد نزدک منوط به تایید مقررات در حوزه های قضایی مربوطه است.

آدنا فریدمن، رئیس و مدیر عامل نزدک، توضیح داد: ” بر اساس راه‌حل‌های موفقی است که در سال‌های اخیر برای خدمت به اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال معرفی کرده‌ایم، از جمله فناوری بازار برای مبادلات دارایی‌های دیجیتال، پیشنهادات مبارزه با جرایم مالی رمزارزی بومی و راه‌حل‌های شاخص مرتبط با رمزارز برای محصولات قابل مبادله.

کوهن خاطرنشان کرد: تقاضا در میان سرمایه گذاران نهادی برای مشارکت در دارایی های دیجیتال در سال های اخیر افزایش یافته است و نزدک موقعیت خوبی برای تسریع پذیرش گسترده تر و ایجاد رشد پایدار دارد.

نزدک همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که «فناوری مبارزه با جرایم مالی خود را با قابلیت‌ها و پوشش‌های جدید برای اکوسیستم ارزهای دیجیتال گسترش می‌دهد».

این شرکت تشریح کرد: ” نزدک از طریق محصولات Verafin و Surveillance خود مجموعه ای جامع از قابلیت های تشخیص رمزارزی خاص را راه اندازی کرده است.”

همچنین در این اطلاعیه آمده است: ” ابزارهای جدید به شرکت این امکان را می‌دهد که به طور موثر ریسک‌ها را کاهش دهد و نظارت مستمر بر پولشویی، شناسایی کلاهبرداری و سواستفاده از بازار در دارایی‌های سنتی و دیجیتال، فیات و ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های درون و خارج زنجیره را ارائه کند.”

جیمی کینگ، رئیس بخش مبارزه با جرایم مالی در نزدک گفت: “از آنجا که دنیای دارایی‌های دیجیتال در حال تکامل و همگرایی با امور مالی سنتی است، ارائه مجموعه‌ای از راه‌حل‌های فناوری که برای محافظت از مشارکت‌کنندگان در سراسر اکوسیستم مالی طراحی شده‌اند، بسیار مهم است.”

منبع: اقتصادآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا