کسب وکار هوشمند در جهان

روند رشد استارت‌آپ‌ها در هند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بر اساس پیش‌بینی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) مبنی بر رشد ۶درصدی تولید ناخالص داخلی هند در سال۲۰۲۳ با توجه به روند رو به رشد استارت‌آپ‌ها در این کشور، تنها در چهار سال آینده انتظار می‌رود اقتصاد هند بزرگ‌تر از اقتصاد آلمان یا ژاپن شود.

گزارش تحلیلی تارنمای خبری Tagesschau آلمان درخصوص رشد استارت‌آپ‌ها در هند و تبدیل شدن این کشور به یک ابرقدرت اقتصادی منتشر شد.

طبق این گزارش براساس پیش‌بینی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) مبنی بر رشد ۶درصدی تولید ناخالص داخلی هند در سال۲۰۲۳ و همزمان رکود اقتصادی آلمان انتظار می‌رود در چهار سال آینده اقتصاد هند بزرگ‌تر از اقتصاد آلمان یا ژاپن شود. آخرین ارقام تجاری که سریکانث ردی به تیم خود ارائه می‌دهد، در معرض دید هستند. این جوان ۲۹ساله اهل حیدرآباد در جنوب هند، استارت‌آپ  Hala Mobility را تاسیس کرد.

شرکتی که بر تحرک پایدار تمرکز دارد و اسکوترهای برقی را به مشتریان تحویل می‌دهد. در عرض سه سال، او حدود یک میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرد و اکنون تقریبا ۸۰کارمند استخدام کرده است. او برای چند سال به‌عنوان یک متخصص داده با درآمد خوب در پایتخت اسپانیا کار کرد. سپس تصمیم آگاهانه گرفت که به کشور خود بازگردد. ردی می‌گوید: «با کارم می‌توانستم زندگی بی‌دغدغه‌ای در اروپا داشته باشم. اما آنچه من واقعا می‌خواستم ایجاد تغییر بود.» او می‌گوید که در هند شرایط شروع برای این کار آماده است. در حال حاضر تقریبا هیچ اقتصاد ملی به اندازه اقتصاد هند در حال رشد نیست.

بر اساس پیش‌بینی OECD، تولید ناخالص داخلی هند در سال۲۰۲۳ حدود ۶درصد رشد خواهد کرد. در مقایسه، OECD برای آلمان یک اقتصاد راکد را پیش‌بینی می‌کند در نتیجه تنها در چهار سال آینده، انتظار می‌رود اقتصاد هند بزرگ‌تر از اقتصاد آلمان یا ژاپن باشد. شهرهای بزرگ‌تر محرک‌های رشد هستند، دولت هند میلیون‌ها یورو در صندوق‌های تحقیقاتی در مراکز نوآوری مانندT-Hub  سرمایه‌گذاری می‌کند که بزرگ‌ترین در نوع خود در جهان است. آنتونی آنیش، مدیرعامل T-Hub می‌گوید: «به زودی بیش از ۱۰۰۰شرکت خواهند داشت ایده‌ها و اختراعاتی از اینجا می‌آیند که به نفع همه هندی‌ها خواهد بود.»

منبع: سیتنا

  • روند رشد استارت‌آپ‌ها در هند
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا