کلان دادههوش مصنوعی

رشد هوش مصنوعی با داده‌های کلان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دکتر مریم حق‌شناس (مسئول تدوین سند هوش مصنوعی در حوزه معاونت فناوری مرکز علمی فضای مجازی) در مصاحبه با برنامه رادیویی «روزنه» از شبکه گفت‌و‌گو به پرسش‌هایی درباره وضعیت هوش مصنوعی در ایران و فعالیت‌های به انجام رسیده در این زمینه پاسخ گفت.

در برنامه «روزنه» که با موضوع بررسی پیش‌نیازهای توسعه هوش مصنوعی در ایران، روی آنتن رفته بود ارتباطی تلفنی با مسئول تدوین سند هوش مصنوعی برقرار شد و با توجه به نقش اساسی حوزه معاونت فناوری مرکز علمی فضای مجازی در گسترش هوش مصنوعی مباحثی در این زمینه مطرح شد.

مریم حق‌شناس در این مصاحبه با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی در ایجاد تحولات نوین حوزه فناوری و توجه مسئولان به نیاز کشور به ورود به این حوزه گفت: هوش مصنوعی از جمله مهم‌ترین عوامل انقلاب صنعتی چهارم دنیا است و ما باید به طور جدی به این حوزه ورود پیدا کنیم.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

او به تأثیرپذیری بیشتر حوزه‌های کشور از هوش مصنوعی اشاره نمود و افزود: «داده‌های کشور» و «زیرساخت‌ها» و «کارهای پردازشی» و «نیروهای انسانی» همگی به نوعی از جنبه‌های مختلفِ هوش مصنوعی متأثر می‌شوند.

حق‌شناس ادامه داد: «اینترنت اشیا» و «کلان داده‌ها» و «هوش مصنوعی» به طور معمول در کنار یکدیگر فعالیت‌ها و اقدامات مختلف را شکل می‌دهند.

مسئول تدوین سند هوش مصنوعی در حوزه معاونت فناوری مرکز علمی فضای مجازی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از داده‌های کشور در اختیار سازمان‌های مختلف قرار دارد و ما نیاز داریم که برای توسعه‌ هوش مصنوعی در کشور به برخی از داده‌ها دسترسی داشته باشیم.

مریم حق‌شناس همچنین از اهداف و فعالیت‌های مرکزی که خود مسئولیت آن را برعهده دارد یاد کرد و چنین توضیح داد: مرکز ملی فضای مجازی سعی می‌کند همواره با بهره‌گیری از فرصت‌های موجود و مقابله با تهدیدهای احتمالی اقداماتی فعالانه و مبتکرانه داشته باشد.

وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی باید در راستای مواجهه با تحولات جدید مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی متعددی را انجام دهد.

مسئول تدوین سند هوش مصنوعی خبر از به انجام رسیدن مراحل مقدماتی تنظیم سند نامبرده داد و گفت: نگارش پیش‌نویس سند هوش مصنوعی با حضور استادان و نخبگان دانشگاه‌های برتر کشور از سه ماه پیش آغاز شده است.

حق‌شناس اضافه کرد: مرکز ملی فضای مجازی تلاش می‌کند با دعوت از سازمان‌ها و افراد گوناگون و برگزاری جلسه‌های تخصصی به غنی شدن هرچه بیشتر سند هوش مصنوعی یاری برساند.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا