هوش مصنوعی

رشد صنعت هوش مصنوعی چین تا سال ۲۰۲۶

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یک کارشناس هوش مصنوعی می‌گوید صنعت هوش مصنوعی چین در آینده‌ای نزدیک با رشد چشمگیری همراه خواهد بود و به ارزش حدودا ۹۰ میلیون دلار می‌رسد.

به گفته یک کارشناس، صنعت هوش مصنوعی چین در سال ۲۰۲۱ ارزش ۲۹.۸۹ میلیارد دلاری داشت که بر اساس آمار‌ها پیش بینی می‌شود نرخ این صنعت در سال ۲۰۲۶ با رشد ترکیبی سالانه ۲۴.۸ درصد همراه باشدو به ۸۹.۷۶ میلیارد دلار برسد.

به گزارش ecns.cn، آن هوی، معاون مهندس مرکز توسعه صنعت اطلاعات چین، در ششمین کنگره جهانی اطلاعات اعلام کرد: صنعت هوش مصنوعی چین به سرعت در حال گسترش است.

بر اساس گزارشات دریافتی، چین از نظر تعداد نشریات هوش مصنوعی، کنفرانس‌های برتر و پایگاه‌های دانش، جایگاه ممتازی در جهان دارد. از میان کل مقالات منتشر شده در جهان، نشریات چین ۳۱.۰ درصد از آن‌ها را تشکیل می‌دهد. بر اساس گزارش AI Index ۲۰۲۲ منتشر شده توسط دانشگاه استنفورد این نشریات نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۵ درصد افزایش داشته اند.

صنعت هسته مرکزی هوش مصنوعی چین

همچنین چین درخواست طراحی بیش از نیمی از پتنت‌های هوش مصنوعی در جهان را داد که در نهایت توانست حدود ۶ درصد از پتنت‌ها را به دست آورد. براساس اطلاعات دریافتی، شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی چینی پیشرفت‌های فنی قابل توجهی در زمینه‌های مختلف هوش مصنوعی از جمله مدل‌های پایه، بینایی رایانه، ترجمه ماشینی و موارد دیگر داشته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا