انقلاب صنعتی چهارمتجهیزات هوشمند

رقیب جدید «اسپیس‌ایکس» به پا خاست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یک هواپیمای فضایی جدید می‌تواند خیلی سریع‌تر از کپسول “دراگون” از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین برگردد.

ما در شرف ورود به دوره جدیدی از پروازهای فضایی هستیم. بر اساس اعلامیه مطبوعاتی اخیر که در وبسایت رسمی شرکت “سیرا نوادا” به اشتراک گذاشته شده، هدف یک فضاپیمای باری که توسط این شرکت ساخته شده و اداره می‌شود، آغاز پرتاب و فرودها برای ناسا در سال ۲۰۲۲ است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این هواپیمای فضایی رباتیک بدون سرنشین موسوم به “دریم چیسر”(Dream Chaser) به معنای “دنبال کننده آرزو” با موشک “ULA” از مرکز فضایی “کندی” بلند می‌شود تا پروازهایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهد.

“دریم چیسر” پس از اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) و تحویل محموله‌های خود، از طریق فرود در نوار فرود مرکز فضایی که قبلاً برای فرودهای شاتل فضایی استفاده می‌شد، برمی‌گردد.

“جنت کاوندی” فضانورد سابق ناسا که معاون اجرایی شرکت “سیرا نوادا” است، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اولین “دریم چیسر” از مجموعه “دریم چیسر”ها در حال آماده شدن برای تحویل به مرکز فضایی “کندی” است.

وی گفت: وقتی سال آینده برای اولین بار “دریم چیسر” را پرتاب کنیم، در پایان آن مأموریت قصد داریم به زمین برگردیم و آن را فرود بیاوریم.

“سیرا نوادا” در جستجوی ساختمانی مناسب برای پردازش فضاپیمای “دریم چیسر” است و در این راستا از مراکز فضایی “کیپ کاناورال” و “کندی” بازدید کرده است.

مسئولان این شرکت می‌گویند: ما در ابتدا امکانات موجود در املاک و تاسیسات دولتی را بررسی می‌کنیم، اما ممکن است در صورت نیاز، خودمان نیز ساختن چیزی را برای خودمان در نظر بگیریم.

این شرکت در حال استخدام ده‌ها کارمند جدید در منطقه فلوریدا برای پردازش فضاپیمای خود همراه با ساخت سایر ملزومات مهندسی است.

در چند سال گذشته شهرت زیادی در زمینه پیشرفت سفرهای فضایی به شرکت فضایی خصوصی “اسپیس‌ایکس”(SpaceX) رسیده است، اما “سیرا نوادا” یکی از چندین شرکت فضایی جدید است که برای همکاری با ناسا، رقابت می‌کنند.

شرکت “سیرا نوادا” رقابت برای تحویل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی با “دریم چیسر” را به شرکت‌های “اسپیس‌ایکس” و “بوئینگ” باخت، اما این بدان معنا نیست که نمی‌تواند برای تحویل محموله اقدام کند.

از سوی دیگر، “اسپیس‌ایکس” در سال ۲۰۲۰ با موفقیت فضانوردان را با کپسول “کرو دراگون”(Crew Dragon) به ایستگاه فضایی بین المللی رساند و این در حالی است که “بوئینگ” هنوز پرواز آزمایشی کپسول “استارلاینر”(Starliner) خود را در سال ۲۰۲۱ دنبال می‌کند.

با این حال “سیرا نوادا” قراردادهای دو میلیارد دلاری ناسا را ​​به دست آورده تا توسعه “دریم چیسر” را به عنوان اولین کشتی باری قابل استفاده مجدد در نوع خود نهایی کند و قرار است حداقل هفت سفر باری برای ناسا انجام دهد.

طول این فضاپیما فقط ۹ متر است که تقریباً یک چهارم اندازه شاتل فضایی می‌شود. به گفته “سیرا نوادا” و ناسا، “دریم چیسر” می‌تواند با سرعت نسبتاً سرسام آوری از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین برگردد.

“سیرا نوادا” همچنین قصد دارد ایستگاه فضایی مداری خود را بسازد که هنوز نام آن مشخص نشده است.

این جدیدترین قرارداد از قراردادهای متعدد با ناسا است که “سیرا نوادا” از زمان تأسیس در سال ۱۹۶۳ تاکنون به دست آورده است. در حالی که “اسپیس‌ایکس” و سایر رقیبان مانند “بلو اوریجین”(Blue Origin) قرار است نقش اصلی را به عنوان شریک ناسا در مدار نزدیک زمین و بازگشت به کره ماه داشته باشند. دوستان قدیمی مانند “سیرا نوادا” و “بوئینگ” نیز در حال توسعه فناوری‌های پیشرفته سفر فضایی تجاری برای قرن ۲۱ هستند.

منبع: ایسنا و به نقل از آی‌ای،

بیشتر از فناوری هوشمند در اقتصادالکترونیکی:
با فناوری یادگیری ماشین آشنا شوید
پردازنده‌ دو نانومتری و قدرتمند IBM جهان تکنولوژی را متحول می‌کند
تلاش سازمانها برای یافتن راه حل های مناسب هوش مصنوعی| ۷۷ درصد خواستار رویکرد تهاجمی تر هستند
کتاب «رقابت در عصر هوش مصنوعی» توسط مرکز نوآوری پل‌وینو منتشر شد
هوش مصنوعی قدرت کارایی بهترین میکروسکوپ ها را هم تقویت می‌کند
فناوری بلاکچین و آشنایی با مزایای کاربردی آن در کسب و کارها
اروپا برای محافظت از شهروندان در برابر هوش مصنوعی قوانین جدید وضع می‌کند
انرژی نسل جدید پوشیدنی‌های هوشمند از گرمای بدن تامین می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا