قوانین مقررات ارزدیجیتال

لیست جدید رمزارزهایی که به عقیده کمیسیون بورس آمریکا اوراق بهادار هستند، منتشر شد!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مهدی زاغی

طبق توییت اخیر کالین وو، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس رمزارزی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده فهرستی از رمزارزهایی را که معتقد است اوراق بهادار هستند، منتشر کرده است.

این لیست شامل ۴۸ ارز دیجیتال است که در بین آنها، ۲۰ ارز دیجیتال برتر مانند بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، سولانا (SOL)، پالیگان (MATIC)، الگوراند (ALGO)، ترون (TRX) و بسیاری دیگر نیز قرار دارند. لازم به ذکر است که بیت کوین و اتریوم در این لیست نیستند. نام رمزارز XRP وابسته به ریپل هم در این لیست به چشم نمی‌خورد.

کمیسیون SEC اخیراً یک کمپین کاملاً تهاجمی علیه همه رمزارزها به جز بیت کوین و اتریوم انجام داده است و ادعا می‌کند که تقریباً همه توکن‌های دیجیتال در واقع اوراق بهادار ثبت‌نشده هستند؛ زیرا توسعه‌دهندگانی وجود دارند که توکن‌های خود را به سرمایه‌گذاران می‌فروشند و آن سرمایه‌گذاران انتظار سود از آن ارزهای دیجیتال دارند. به گفته گری گنسلر، رئیس کمیسیون SEC، این مشابه اصلی است که بر اساس آن، سهام، دارایی و سایر اوراق بهادار کار می‌کنند.

اولین “قربانی” آژانس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) غول فین تک ریپل لبز و توکن XRP بود که با آن کار می‌کند. کمیسیون SEC شرکت ریپل، مؤسس آن کریس لارسن، و مدیر اجرایی فعلی آن برد گارلینگهاوس را متهم کرد که XRP را به عنوان اوراق بهادار ثبت‌نشده به سرمایه‌‎گذاران نهادی و خرد فروخته‌اند.

در تابستان امسال، همان‌طور که توسط رمزارز نیوز هم گزارش شد، قاضی آنالیسا تورس حکم داد که فقط فروش نهادی XRP است که می‌تواند به طور قانونی اوراق بهادار نامیده شود، نه فروش XRP در بازار ثانویه.

گری گنسلر معتقد است که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که می‌‎تواند عاری از برچسب “اوراق بهادار” باشد. در مورد اتریوم، موضع او در اینجا تا حدودی نامشخص است؛ زیرا اخیراً اعلام کرده است که دومین ارز دیجیتال بزرگ ممکن است همچنان یک اوراق بهادار باشد.

توکن بومی کاردانو (ADA) نیز اخیراً در لیست اوراق بهادار قرار گرفته است و هاسکینسون چندین بار در صفحه توییتر خود با این نظر مخالفت کرده است. لیست SEC همچنین شامل HEX، DASH، BTT، FIL، BUSD و ATOM است.

منبع: رمزارزنیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا