قوانین مقررات ارزدیجیتال

راه اندازی کمپین آگاهی از رمزارز توسط دولت هند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
حسین عسکری

دولت هند در حال راه اندازی یک کمپین آگاهی از رمزارز است که به سرمایه گذاران در مورد قانونی بودن ارزهای دیجیتال در کشور آموزش می دهد و در عین حال خطرات سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری شده را برجسته می کند.

 طبق گزارش‌ها، دولت هند اولین کمپین در نوع خود را برای آگاهی از کریپتو راه‌اندازی می‌کند. این اقدام توسط سازمان حمایت از سرمایه گذاران و صندوق آموزش، که توسط وزارت امور شرکت ها کنترل می شود، انجام خواهد شد.

یک مقام دولتی گفت: این کمپین به مردم نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال در هند قانونی نیستند و خطرات عمیقی نیز در چنین دارایی‌هایی وجود دارد. هر سرمایه گذاری که در آن به مردم وعده بازدهی پرسود و مطمئن داده می شود، ریسک بسیار بالایی دارد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

دولت هند از سال ۲۰۱۹ روی قانون ارزهای دیجیتال کار می کند اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده است. نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند گفت که دولت قصد دارد در مورد مقررات ارزهای دیجیتال با اعضای گروه G20 بحث کند.

بانک مرکزی هند (RBI)، مدت‌هاست که ممنوعیت کامل همه ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و اتریوم را توصیه می‌کند و در مورد پتانسیل آن‌ها برای بی‌ثبات کردن ثبات پولی و مالی کشور هشدار می‌دهد.

شاکتیکانتا داس، رییس بانک مرکزی هند اخیراً گفته است که اگر ارزهای دیجیتال ممنوع نباشند، بحران مالی بعدی ناشی از ارزهای دیجیتال است.

محتوی بیشتر از قوانین و مقررات در ارزدیجیتال:

 با این حال، سیتارامان گفت که ممنوعیت و تنظیم هر دو نیازمند همکاری بین المللی است تا موثر واقع شود.

راجاگوپال منون، معاون صرافی ارز دیجیتال Wazirx هند، گفت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند یک تلاش پیچیده و پرخطر باشد، زیرا این بازار بسیار ناپایدار است و به صورت شبانه روزی کار می‌کند. برای سرمایه گذاران بسیار مهم است که قبل از هر تصمیمی، به طور کامل آموزش ببینند.

با این حال، برخی نگران این هستند که کمپین رمزارزی دولت هند ممکن است بازار ارزهای دیجیتال را در هند به مرز نابودی بکشاند.

ویپول خربندا، یکی از اعضای مرکز اینترنت و جامعه (CIS)هندوستان، در همین زمینه افزود: اگر دولت رویکردی سختگیرانه اتخاذ کند و شروع به گفتن چیزهایی مانند غیرقانونی بودن ارز دیجیتال در هند کند، این کار نادرست خواهد بود. مردم ممکن است به اشتباه تصور کنند که رمزارزها به طور کلی غیرقانونی هستند.

هم دولت هند و هم بانک مرکزی گفته اند که ارز دیجیتال در هند غیرقانونی نیست.

علیرغم اینکه هیچ چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد، دولت هند ۳۰ درصد بر درآمد کریپتو مالیات گذاشته است و یک درصد مالیات کسر شده در مبدا (TDS) بر تراکنش‌های رمزارز اعمال کرده است.

منبع: اقتصادآنلاین

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا