مقاله کسب و کار دیجیتال

رهبری استارت آپ و ستون های اساسی آن

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : آجای باترا – کارشناس مدیریت کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

رهبری استارت آپ ها شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما همین که وارد عرصه عملی آن شوید وضعیت تان به طور کامل تغییر خواهد کرد. بسیاری از برندها در زمینه رهبری تجاری همیشه مشکل دارند. دلیل این امر تلاش کارآفرینان برای مدیریت یک استارت آپ به مثابه یک مدیر است. توصیه ما در این میان استفاده از ذهنیت رهبری تجاری به جای مدیریت صرف است. این امر به شما برای ساماندهی وضعیت برندتان در مدت زمانی کوتاه کمک کرده و شانس تان را نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. 

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط توسعه استارت آپ ها در اوضاع کنونی است. این امر به شما برای فعالیت بهتر در بازار کمک کرده و شانس تان را نیز به طور چشمگیری افزایش می دهد. در ادامه برخی از ستون های اساسی در رهبری استارت آپ ها را مرور خواهیم کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان در بازار را نیز به شدت تقویت خواهد کرد. 

رهبری شخصی

یک رهبر تجاری برای اینکه از عهده رهبری یک استارت آپ برآید، باید در وهله نخست توانایی رهبری شخصی را داشته باشد. این امر به معنای توانایی ساماندهی کارهای شخصی و همچنین مشارکت در فعالیت برند به طور مناسب است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم با مشکل رو به رو هستند. در اغلب موارد نیز ریشه مشکلات در ناتوانی رهبران تجاری برای مشارکت مناسب در روند فعالیت برند است. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم وضعیت تان را در این میان تقویت نمایید. 

شما به عنوان یک رهبر تجاری باید اول از همه الگویی مناسب برای کارمندان تان باشید، در غیر این صورت کمتر کسی به شما اعتماد کرده و حاضر به همکاری با شما خواهد شد. رهبران تجاری به غیر از مهارت بالا، باید مقدار مشخصی مقبولیت و اعتبار در میان همکاران شان نیز داشته باشند، در غیر این صورت هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و تلاش های تان بی نتیجه باقی خواهد ماند. 

توانایی هدایت افراد

کارمندان در بسیاری از مواقع نیاز به راهنمایی رهبران تجاری یا مدیران ارشد شرکت دارند. نقش اساسی یک رهبر تجاری نیز دقیقا در چنین موقعیت هایی مشخص می شود. اگر شما به دنبال این هستید که شرکت تان به طور خودکار رشد و توسعه پیدا کند، به احتمال زیاد خیلی زود ناامید خواهید شد. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی توانایی تان در این مسیر را نیز به طور کامل از بین ببرد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان هستید، باید اول از همه به کارمندان تان توصیه های کلیدی را ارائه کنید. 

بسیاری از کارآفرینان تجربه ای در زمینه مدیریت یا حتی رهبری تجاری ندارند. همین امر برای آنها به شدت دردسرساز شده و توانایی شان را به طور کامل از بین می برد. اگر شما در این میان به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید قبل از هر نکته دیگری توانایی تان در زمینه اثرگذاری بر روی دیگران را تقویت کنید، در غیر این صورت در لحظات حساس برندتان هرگز توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را پیدا نمی کند. 

اجرای دقیق برنامه ها

رهبران تجاری باید توانایی اجرای دقیق و بی‎عیب و نقص برنامه ها را داشته باشند. اگر شما به برنامه های برندتان وفاداری لازم را نداشته باشید، خیلی زود توانایی تان در این میان کاهش پیدا کرده و دیگر کسی حرف‎تان را باور نمی کند. بدون تردید تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف برای هر استارت آپی دشوار است. با این حال اگر شما همیشه برنامه‎تان را مثل ساعت دقیق اجرا کنید، در نهایت شانس تان برای اثرگذاری بر روی مشتریان و بهینه سازی موقعیت بهتر به شدت افزایش پیدا می‎کند. این امر گاهی اوقات برندها را در موقعیت های برتر در بازار قرار می دهد. پس یادتان باشد همیشه باید برنامه های تان را دقیقا اجرا کنید. وگرنه به مرور زمان از اهمیت برنامه های تان کاسته می شود.

 منبع: فرصت امروز از entrepreneur

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا