بیت‌کوین

رهبر معنوی بیت کوین کیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیر عامل پیشین توئیتر را می توان رهبر معنوی و مدافع عمومی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان دانست.

به گازرش تحریریه، جک دورسی در طول دو سال اخیر مانند رهبر معنوی و مدافع عمومی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار رفتار کرده است. او مدام از طریق صفحه توییترش به حمایت از بیت کوین پرداخته و از کسانی انتقاد کرده که مدافع پروژه‌های رمزارزی رقیب هستند.

دورسی سال ۲۰۲۱ در یک کنفرانس رمزارزی دیگر در کنار ایلان ماسک حاضر شد و گفت بیت کوین می‌تواند «صلح جهانی» را به ارمغان بیاورد.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

علاقه شخصی دورسی مسیر حرکت بلاک را تغییر داد. این شرکت حالا به کاربران اجازه می‌دهد از طریق گوشی‌های هوشمند خود بیت کوین بخرند. به‌علاوه، بلاک حالا ۲۲۰ میلیون دلار در قالب بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

بهترین مرجع برای کسب اطلاع از تفکرات دورسی، صفحه توییتر شخصی اوست. البته این پست‌ها گاهی اوقات می‌توانند کمی رمزآلود باشند. مثلا او یک روز قبل از استعفا از مدیرعاملی توییتر، در پستی نوشت: «من عاشق توییترم.» اگر در صفحه شخصی دورسی بیشتر بگردیم، می‌توانیم حدس بزنیم که علاقه جدی او به بیت کوین یک ماه پس از سفر به آفریقا در ماه نوامبر سال 2019 شکل گرفت. از آن پس، مدام شاهد توییت‌های مختلف دورسی درباره بیت کوین بوده‌ایم.

مدیرعامل توییتر در این سفر توقف‌هایی در اتیوپی، غنا، نیجریه و آفریقای جنوبی داشت. او با کارآفرینان محلی دیدار کرد و متوجه شد که بسیاری از آن‌ها در حال ساخت شرکت‌هایی با تمرکز بر بیت کوین هستند.

بعد از این سفر، دورسی متقاعد شده بود که این رمزارز می‌تواند سیستم‌های مالی را در این قاره متحول کند. او در حال بازگشت از آفریقا در فرودگاه آدیس آبابا در توییتی نوشت: «ناراحتم که فعلا این قاره را ترک می‌کنم. آفریقا آینده (به خصوص آینده بیت کوینی) را تعریف خواهد کرد. مطمئن نیستم کجا، اما در اواسط سال ۲۰۲۰ سه تا شش ماه این‌جا زندگی خواهم کرد.»

منبع: دیجیاتو

https://elececo.ir/1401/01/23/%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-17%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d9%85/
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا