ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)دولت دیجیتالکسب وکار هوشمند در جهان

روسیه با روبل دیجیتال با چین تسویه حساب می‌کند؛ گام اساسی روسیه در حوزه رمزارزها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

روسیه قصد دارد از روبل دیجیتال خود که قرار است در اوایل سال آینده معرفی شود، برای پرداخت با چین، استفاده کند.

مقامات مسکو امیدوارند کشورهای دیگر مایل به استفاده از ارز دیجیتال روسیه در تجارت باشند، که به این کشور اجازه می دهد تا تحریم های اعمال شده به دلیل جنگ اوکراین را دور بزند.

نگاه فدراسیون روسیه به روبل دیجیتال برای پرداخت در تجارت با چین

بانک مرکزی روسیه در حال آماده شدن برای راه اندازی تسویه حساب با روبل دیجیتال است و در اوایل سال ۲۰۲۳ آن را راه‌اندازی خواهد کرد؛ بر اساس بیانیه یکی از اعضای برجسته مجلس روسیه، کشور تحریم شده می خواهد از آن در پرداخت با چین که به شریک تجاری اصلی روسیه تبدیل شده است، استفاده کند.

دسترسی محدود به سیستم مالی جهانی به دلیل محدودیت های مالی ایجاد شده در پاسخ به تهاجم نظامی این کشور به اوکراین، روسیه را مجبور به جستجوی ابزارهای جایگزین برای معاملات تجارت خارجی می کند. در کنار ارزهای دیجیتال، روبل دیجیتال یکی از گزینه هایی است که مسکو در تلاش برای دور زدن تحریم ها در نظر گرفته است.

رئیس کمیته بازار مالی دولتی گفت: موضوع دارایی‌های مالی دیجیتال، روبل دیجیتال و ارزهای دیجیتال در حال حاضر در جامعه تشدید شده است، زیرا کشورهای غربی تحریم‌ها و مشکلاتی را برای نقل و انتقالات بانکی از جمله در تسویه حساب‌های بین‌المللی ایجاد می‌کنند.

این قانونگذار بلندپایه توضیح داد که جهت دیجیتالی کردن جریان‌های مالی کلیدی است زیرا می تواند تحریم‌ها را دور بزند.

وی افزود گام بعدی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صادر شده توسط بانک روسیه، معرفی آن در تسویه حساب های متقابل با چین خواهد بود.

این مقام ارشد افزود: اگر ما این سیستم را راه‌اندازی کنیم، دیگر کشورها شروع به استفاده فعالانه از آن خواهند کرد و کنترل آمریکا بر سیستم مالی جهانی عملاً پایان خواهد یافت.

منبع: خبرآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا