دولت دیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتال

گام جدی روسیه در ارزهای دیجیتال؛ پردخت‌های بین‌المللی آغاز شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مقامات مالی در روسیه کار بر روی مکانیزمی را آغاز کرده‌اند که برای تسهیل استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه حساب با سایر کشورها در بحبوحه تحریم ها ایجاد شده است.

مقامات روسیه قصد دارند تا پایان سال ۲۰۲۲ صدور، گردش و عملیات مختلف با دارایی های دیجیتال، از جمله پرداخت های رمزنگاری بین المللی را تنظیم کنند.

طبق گفته یکی از مقامات ارشد مالی روسیه فعالیت سازمان‌هایی که عملیات مبادله با ارز دیجیتال، انتقال و ذخیره‌سازی آن را بر عهده خواهند داشت، باید مشمول مقررات از جمله ثبت یا صدور مجوز برای این افراد و نظارت بر آنها باشد. همچنین مسئولیت ها باید شامل مبارزه با پولشویی باشد.

نسخه فعلی لایحه «در مورد ارز دیجیتال» که در اوایل سال جاری توسط وزارت دارایی ارائه شد و با نظرات سایر مقامات بازنگری شد، ایجاد زیرساخت داخلی برای تجارت دارایی‌های کریپتو را فراهم می‌کند. اکنون، تنظیم‌کننده‌های روسیه توجه خود را به مکانیسم تسویه پرداخت‌های ارزهای دیجیتال در تجارت خارجی معطوف کرده‌اند.

این هفته، معاون وزیر دارایی، الکسی مویزف، فاش کرد که دپارتمان او و بانک روسیه به یک توافق اصولی در مورد قانون جدید مجوز پرداخت‌های بین‌المللی با ارزهای دیجیتال دست یافته‌اند.

در اوایل ماه سپتامبر، این دو موسسه به این نتیجه رسیدند که روسیه در مواجهه با افزایش تحریم‌ها «نمی‌تواند بدون پرداخت‌های رمزنگاری، پرداخت‌های فرامرزی را انجام دهد».

وزارت دارایی و مقام پولی همچنین بر روی پیش‌نویس قانونی در مورد استخراج کریپتو به توافق رسیده‌اند که به طور قانونی این فعالیت را تعریف می‌کند.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: این سوال که آیا ماینرها باید سکه های دیجیتال ضرب شده را به کیف پول های فدراسیون روسیه یا خارج از کشور واریز کنند کماکان به قوت خود باقی است که تاکنون به نفع گزینه دوم تصمیم گیری شده است.

منبع:  خبرآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا