بانکداری دیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتال

استفاده آزمایشی روسیه از ارز دیجیتال در معاملات بین المللی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بانک روسیه استفاده آزمایشی از ارز دیجیتال برای پرداخت های بین المللی را دنبال می کند.

«اولگا اسکوروبوگاتووا»، معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه روز دوشنبه در مجلس دومای ایالتی این کشور گفت: «روسیه قصد دارد استفاده از ارز دیجیتال را برای پرداخت‌های بین المللی آزمایش کند.»

او گفت: «در حال حاضر قصد داریم در چارچوب‌های نظارتی، استفاده از ارز دیجیتال را برای پرداخت‌های بین‌المللی، به معنای فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی، آزمایش کنیم.»

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

اسکوروبوگاتووا خاطرنشان کرد که این پروژه آزمایشی با مشارکت فعالان بازار اجرا خواهد شد. با این حال هنوز مشخص نیست که کدام شرکت‌ها ممکن است در این گونه معاملات حضور داشته باشند.

پیش از این نیز، یکی دیگر از معاونان بانک روسیه گفته بود که بانک مرکزی در حال تلاش برای ترویج استفاده از دارایی‌ها و ارزهای مالی دیجیتال از جمله استفاده در پرداخت‌های بین المللی است.

این در حالی است که پیشتر، «الویرا نابیولینا»، رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرده بود که از توسعه دارایی‌های مالی دیجیتال حمایت می‌کند، اما همچنان مخالف استفاده از ارزهای مجازی در تراکنش‌های مالی داخلی در این کشور است. نابیلوینا گفته بود: ما اهمیت توسعه فناوری‌های پیشرفته را درک می‌کنیم و متوجه هستیم که باید توسعه آنها با توجه به اوضاع جدید پیش آمده ادامه یابد، اما در عین حال دارایی‌های مالی دیجیتال محدود به ارزهای مجازی یا ارزهای مجازی خصوصی نیستند.

رئیس کل بانک مرکزی روسیه افزوده بود: ما نظر خود را در قبال ارزهای مجازی خصوصی که شفاف نیستند و با خطر نوسانات سنگین روبرو هستند، تغییر نداده‌ایم. نباید از این ارزها در مبادلات پرداخت استفاده شود.

طی ماه‌ها و سال‌های گذشته بانک مرکزی روسیه بارها از مخالفت خود در استفاده از ارزهای مجازی به خصوص ارزهای مجازی غیردولتی در مبادلات و تجارت داخلی در این کشور خبر داده است.

منبع: مهر به نقل از تاس

محتوی بیشتر از قوانین و مقررات در ارزدیجیتال:

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا