کسب وکار هوشمند در جهانهوش مصنوعی

رونمایی از راه‌حل‌های هوش مصنوعی در گروه علی‌بابا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بخش پشتیبان «TOP» گروه علی‌بابا از راه‌حل‌های مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به دیجیتالی کردن رویدادهای ورزشی رونمایی می‌کند.

نویسنده: سما سمیعیان سایبربان؛

گروه علی‌بابا که در سال ۲۰۱۷ به عضویت برنامه «TOP» در آمد، پس از امضای توافق‌نامه با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) متعهد شد که به تغییر دیجیتالی بازی‌های المپیک کمک خواهد کرد.

این ۴ سیستم پایانی به‌وسیله «Alibaba Cloud»، ستون فقرات فناوری و هوش دیجیتال گروه علی‌بابا، با اولین خدمات شبیه‌سازی رویداد (ESS) در رسیدن به این هدف کمک می‌کند.

خدمات شبیه‌سازی رویداد روی ابر، منبعی برای ذخیره‌سازی داده‌ها و در دسترس گسترده، کار می‌کند و می‌تواند به برنامه‌ریزان در برنامه‌ریزی مجازی طرح مکان‌های داخلی کمک کنند.

اولین سرویس فرآیند جابه‌جایی فیزیکی تجهیزات را به جای خود برطرف و به گفته سازمان دهندگان، خدمات شبیه‌سازی رویداد زمان ، هزینه و خطر آزمایش‌های بدنی و استفاده از آن را نفی می‌کند.

دومین سیستم رونمایی شده به‌وسیله Alibaba Cloud یک سیستم نشان دیجیتالی طراحی شده برای جایگزینی سیستم اعتبارسنجی مبتنی بر کاغذ است.

براساس سیستم «Digital Badge»، شرکت کنندگان به بلیط کاغذی نیازی نخواهند داشت و همچنین گزینه‌های دیجیتالی قادر به بازپخش اعلان‌های زمان واقعی سازمان دهندگان هستند.

پلتفرم بعدی معرفی شده، « Fan Video Hub» است که به کمک آن هواداران می‌توانند به کمک فناوری هوش مصنوعی تیم‌ها و ستاره‌های ورزشی مورد علاقه خود را به روشی شخصی‌تر دنبال کنند.

Alibaba Cloud گفت که این هاب فیلم‌های بارگذاری شده از سوی طرفداران سراسر جهان به پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی را قبل از پخش برای جدا کردن پلتفرم‌های آنلاین یا محل برگزاری این رویداد، جمع‌آوری و فیلتر می‌کند.

آخرین پلتفرم رونمایی شده، کنفرانس مطبوعاتی Cloud  است که با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های سفر روزنامه‌نگاران، جلسات توجیهی را به‌صورت مجازی میزبانی می‌کند.

سلینا یوان (Selina Yuan)، رئیس تجارت بین الملل «Alibaba Cloud Intelligence» توضیح داد : «ما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات ابر پیشرو در جهان، از دیدن کاربرد نوآوری‌های فناوری کامل خود برای حمایت از تحول دیجیتال برخی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی بین‌المللی هیجان‌زده هستیم. به عنوان مثال، به کمک زیرساخت‌های قابل اعتماد و خدمات Alibaba Cloud، ما می‌توانیم با استادیوم‌ها و مدیران رویدادها همکاری داشته باشیم تا تجربیات هیجان‌انگیز و جذاب‌تری را برای طرفداران در هر کجا که مستقر هستند، ایجاد کنیم.»

وی خاطرنشان کرد : «مهم‌تر از همه، سلامتی و ایمنی باید در همه مکان‌ها و رویدادها مورد توجه قرار گیرد و راه‌حل‌های ما به برگزارکنندگان رویدادها کمک می‌کند تا از طریق سفرهای کاهش یافته و غیر ضروری مسئولیت‌های پس از همه گیری خود را انجام دهند. ما قصد داریم هیجان دستاوردهای ورزشی را به حداکثر برسانیم، در حالیکه سازمان دهندگان رویدادها می‌توانند با خیال راحت و حتی کارآمدتر با هواداران و پخش کنندگان جهانی کار کنند.»

Alibaba Cloud شریک رسمی خدمات ابری کمیته بین‌المللی المپیک است و «OBS Cloud» را با خدمات پخش المپیک در سپتامبر ۲۰۱۸ راه‌اندازی کرد تا به افزایش لذت بینندگان از بازی‌های المپیک کمک کند.

هنگامی که گروه علی‌بابا به یک حامی مالی برتر تبدیل شد، طبق گزارشات، قراردادی ۱۲ ساله به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار (۵۸۴ میلیون پوند / ۶۵۶ میلیون یورو) امضا کرد.

علیرغم چالش‌های ناشی از ویروس همه‌گیر کرونا، گروه علی‌بابا موفق شد ۳۰ درصد درآمد سالانه از سه ماهه منتهی به پایان سپتامبر سال گذشته را از ۱۳.۶ میلیارد پوند (معادل ۱۸ میلیارد دلار یا ۱۵.۱ میلیارد یورو) به ۱۷.۸ میلیارد پوند (معادل ۲۳.۴ میلیارد دلار یا ۱۹.۷ میلیارد یورو) برساند.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا