رسانه دیجیتالهوش مصنوعی

رونمایی از هوش مصنوعی انتشارات اشپرینگر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

انتشارات اشپرینگر در بیانیه‌ای از دفتر لندن خود اعلام کرده از برنامه مترجم خودکار خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد که از روزهای گذشته پوستر تبلیغاتی آن در غرفه این انتشارات در نمایشگاه رونمایی شده است.

انتشارات آلمانی انگلیسی اشپرینگر اولین بار در سال ۱۸۴۲ در آلمان تاسیس شد ولی بعدها با شرکت انگلیسی ادغام شد و حالا با عنوان اشپرینگر علمی مشغول فعالیت است. این انتشارات دارای یک سازمان انتشاراتی است که به انتشار کتب چاپی، کتب الکترونیکی و مجلات علمی می‌پردازد. اشپرینگر یکی از معتبرترین انتشارات کتب آکادمیک است و موضوعات بسیار زیادی را تحت پوشش دارد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

انتشارات اشپرینگر در بیانیه‌ای از دفتر لندن خود اعلام کرده از برنامه مترجم خودکار خود در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد که از روزهای گذشته پوستر تبلیغاتی آن در غرفه این انتشارات در نمایشگاه رونمایی شده است. انتشارات اشپرینگر در غرفه ۲۵ سالن ۴ نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌صورت حضوری کتاب‌های امسال خود را عرضه کرده است و می‌گوید با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات مربوط به آن می‌توان در عرصه چاپ کتاب‌های علمی و آکادمیک فعال بود.


 
به گفته مسئولان این ناشر مشهور کتاب‌های علمی و دانشگاهی مترجم ارائه شده قادر است متون انگلیسی را به زبان‌های مختلف از جمله چینی، ژاپنی، پرتغالی، اسپانیایی و فرانسوی ترجمه کند. جزئیات این برنامه موسوم به هوش مصنوعی دیپل (DeepL) در غرفه این انتشارات در نمایشگاه فرانکفورت ارائه شده است.
 
در نمایشگاه کتاب فرانکفورت این انتشارات بین‌المللی به‌صورت فعال حضور فیزیکی دارد؛ ولی در فرصت مجازی نمایشگاه نیز حضور فعالی داشته و برنامه‌های بسیاری انجام می‌دهد. یکی از این برنامه‌ها اجرای کارگاه‌های نشر آکادمیک در نسخه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود؛ ولی قرار است همین برنامه‌ها به‌صورت حضوری نیز در ابتدای روز نمایشگاه برگزار شود.
 
پنج کارگاه و جلسه آموزشی تحقیقاتی این ناشر کتاب‌های علمی مربوط به حوزه کتاب‌های آکادمیک در موضوع مسائل و مشکلات جهانی است. این کارگاه قرار است در اولین روز نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور روسای انتشارات برگزار شود. برنامه دوم درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا در چاپ و نشر کتاب‌های آکادمیک و به‌طور کلی نشر علم است. کارگاه سوم با موضوع تکنولوژی و هوش مصنوعی در چاپ کتاب‌های علمی، کارگاه چهارم با موضوع نقش کتابداران در عصر مجازی و کارگاه پنجم هم با عنوان مسئولیت به عنوان ناشر جهانی به چالش‌های نشر کتاب‌های علمی در سراسر جهان می‌پردازد.
 
«ریناته بایاز» مدیر اجرایی انتشارات می‌گوید ما با حضور فعال خود در نمایشگاه می‌خواهیم سیگنال مثبتی به فعالان عرصه نشر و چاپ کتاب‌های علمی بفرستیم.
 
وی گفت: انتشارات اشپرینگر امسال حضور فعالی در نمایشگاه خواهد داشت تا به بقیه ناشران و همکاران خود بگوید که می‌توان در عصر کرونا کتاب چاپ کرد و فروخت. ما می‌خواهیم اعتماد را به عرصه تحقیق بازگردانیم و راه‌حل‌ چالش‌های جدید دوران کرونا و صنعت چاپ کتاب را پیدا کنیم.


منبع: ایبنا به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا