مقاله کسب و کار دیجیتالیادداشت

داشتن تنها رویای یک کسب و کار موفق، برای موفقیت کافی نیست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 د کتر مهد ی کریمی تفرشی

گر چه رویای داشتن یک کسب و کار موفق و درآمد زا، بسیار وسوسه انگیز و جالب است اما داشتن یک رویا، به تنهایی تضمینی برای موفقیت نیست. راه اندازی استارت آپ و کسب و کاری جدید، جدا سخت و طاقت فرسا است.

مشاوره نقشی حیاتی و تعیین‌کننده درحیات مادی و معنوی انسانها و بویژه در بهبود وضعیت کسب‌وکار دارد. آنچه مسلم است این است که مشاوره نیاز طبیعی بشر و پشتیبان او در تصمیم‌گیری‌های سنجیده است.

انسان در زندگی امروز، نمی تواند در همه ی امور صاحب نظر و متخصص باشد. از آنجا که شرایط زندگی در عصر حاضر ، به تخصص و مهارت در همه ی زمینه های زندگی نیاز است، بهترین راهکار دریافت مشاوره است. برای رسیدن به موفقیت ، آرامش و پیشگیری از اشتباهات احتمالی، بهترین راه دریافت مشاوره است.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

راه اندازی و شروع یک کسب و کار، یکی از چالش هایی است که پیش روی افراد جامعه امروز به خصوص قشر جوان قرار دارد.

اگر چه رویای داشتن یک کسب و کار موفق و درآمد زا، بسیار وسوسه انگیز و جالب است اما داشتن یک رویا، به تنهایی تضمینی برای موفقیت نیست. راه اندازی استارت آپ و کسب و کاری جدید، جدا سخت و طاقت فرسا است. یک اشتباه کوچک در شروع کسب و کار می تواند شما و سرمایه تان را تا مرز نابودی بکشاند و زحمات شما را به راحتی هدر بدهد.

 سازمان‌های بخش خصوصی به‌ویژه در ایران با شور و حرارتی خاص تأسیس می‌شوند، اما برای پایداری و ماندگاری آنان باید کوشید و این ماندگاری در پرتو کوشش و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران و انسان‌های مصمم و توسعه‌یافته است. شرکت‌های توسعه‌یافته در دنیای امروز، با حضور، یاری و مشورت انسان‌های توسعه‌یافته تأسیس، و دوام و بقا می‌یابند.

ارائه ایده های نو و خلاقانه و روش های خروج از مشکلات، مسائلی است که در مسیر کسب و کار، شما را به موفقیت بیشتر سوق می دهد. مشاورین کسب و کار، در شروع استارت آپ و کسب و کار، می توانند ایده های خلاقانه ای به شما ارائه دهند، که قطعا در مسیر رشد و موفقیت کسب و کار شما مفید خواهد بود.

بازار ایران با وجود فراز و نشیب های بسیار، اما با ورود رقبای ریز و درشت تا حد زیادی تبدیل به یک بازار رقابتی شده است و در این میدان تقریباً هیچ بازیگری تنها و بدون رقیب نیست . در این فضا ،‌ توجه جدی به بازاریابی برای تمام شرکتها یک امر ضروریست و کسانیکه در این مورد غفلت کنند بسرعت میدان را بنفع رقبا از دست خواهند داد . از آنجائیکه بازاریابی مانند بسیاری از دانش های دیگر امروز امری تخصصی شده است، اتکای مدیران شرکت‌ها به روش های سنتی گذشته و پیروی از تجربه های قبلی کافی نیست و باید به محض عوض شدن شرایط رقابت ،‌ از شیوه های جدید بازاریابی استفاده نمود .از آنجائیکه امروزه مدیران شرکت ها نیاز به دانش ، مهارت و تخصص بازاریابی در بکار بستن این شیوه ها را بیش از گذشته احساس می کنند استفاده از خدمات یک مشاور بازاریابی کاملاً بدیهی بنظر می رسد.

” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در کسب‌وکار دیجیتال

مشاوره کسب و کار و تجارت در زمینه های زیادی می تواند به شما راهنمایی ارائه دهد از جمله اینکه:

  • چگونه و با استفاده از چه راهکار هایی می توانید از رقبا پیشی بگیرید.
  • چه استراتژی هایی می تواند سهم بازار را به نفع کسب و کار شما افزایش دهد؟
  • ارائه راهکارهایی که می تواند به وفادار سازی مشتری بینجامد.
  • چگونه می توان، اعتبار برند خود را افزایش دهید.
  • چگونه و با چه روش هایی می توان بازاریابی کرد؟
  • چه مکان هایی برای تبلیغات مناسب است و چه میزان تبلیغات برای کسب و کار مفید است؟
  • ارائه برنامه های مفید برای جلوگیری از کاهش هزینه های اولیه.
  • دریافت راهنمایی و راهکار هایی که به افزایش درآمد می انجامد.
  • دریافت راهنمایی و مشاوره درباره ی مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال.

ارائه ایده های نو و خلاقانه و روش های خروج از مشکلات، مسائلی است که در مسیر کسب و کار، شما را به موفقیت بیشتر سوق می دهد. مشاورین کسب و کار، در شروع استارت آپ و کسب و کار، می توانند ایده های خلاقانه ای به شما ارائه دهند، که قطعا در مسیر رشد و موفقیت کسب و کار شما مفید خواهد بود. حضور یک مشاور خوب و کار بلد در کسب و کار شما، می تواند به کارمندان انگیزه بیشتری دهد. زمانی که مشاور در سیستم تجاری خود داشته باشید، حضور او نقطه قوت و اتکاء، برای کارمندان خواهد بود؛ چرا که آن ها این دلگرمی را دارند که هر زمان با مشکل یا چالشی درگیر شدند، بتوانند از مشاوران کمک دریافت نمایند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

شاید تصور کنید که هزینه استخدام یک مشاور کسب و کار، ممکن بیشتر از کارمندان معمولی باشد، اما این نکته را در نظر بگیرید که این افراد به دلیل مهارت و تجربه ای که دارند، کمک زیادی به سودآوری و موفقیت کسب و کار شما خواهند کرد.

 هزینه‌کرد درآموزش و مشاوره به منزله یک سرمایه‌گذاری سودآور است که افق‌های روشنی را پیش چشم بنگاه‌های اقتصادی گشوده و سازمان را برای آینده مجهز می‌کند.

منبع: زندگی آنلاین

داشتن تنها رویای یک کسب و کار موفق، برای موفقیت کافی نیست


کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: چطور آژانس های کسب و کار تقلبی را شناسایی کنیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: مدیریت کسب و کار با چاشنی تنوع فرهنگی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا