آموزش و همایش دیجیتالفناوری بلاک چینهمایش و نمایشگاههوش مصنوعی

هوش مصنوعی و بلاک‌چین به محورهای دومین رویداد جایزه دکتر برنجکوب اضافه شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دبیر رویداد “جایزه فناوری دکتر برنجکوب” گفت: هوش مصنوعی و بلاک‌چین با محوریت امنیت فضای تبادل اطلاعات به موضوع‌های رقابتی دومین دوره این رویداد که شهریور امسال برگزار می‌شود، اضافه شد.

رویداد سالانه اعطای “جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب” بمنظور تجلیل از مقام مرحوم برنجکوب و ادامه راه او در توسعه هر چه بیشتر صنعت امنیت کشور و با حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و انجمن رمز ایران و همچنین خانواده او و شرکتی که توسط مرحوم برنجکوب پایه‌گذاری شد، برگزار می‌شود.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

مرحوم مهدی برنجکوب، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و از پیشگامان توسعه دانش و فناوری بومی رمزنگاری و “امنیت فضای تبادل اطلاعات” (اَفتا) در کشور بود که سال ۱۳۹۶ پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

سید محمد دخیل علیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در دومین دوره این رویداد، بمنظور گسترش سطح مخاطبان و گسترش هرچه بیشتر فعالیت تیم‌های فناور و شرکت‌های نوپا، محورهای بلاک‌چین (زنجیره بلوک) و هوش مصنوعی به موضوع‌های آن اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه شهریور پارسال نخستین جایزه فناوری دکتر برنجکوب به شرکت فناور برتر در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات اهدا شد، اظهار داشت: امسال در دومین رویداد جایزه دکتر برنجکوب، دستاوردهای نوآورانه دانشگاهیان و فناوران در حوزه های امنیت فناوری اطلاعات (اَفتا)، بلاک‌چین و هوش مصنوعی با محوریت صنعت افتا در قالب تیم ها و شرکت های نوپای فناور (استارتاپ) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به تیم یا شرکت برگزیده جایزه اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از رویداد، علاوه بر شرکت های حقوقی، تیم‌ها و هسته های فناور نیز که دارای نوآوری و فناوری در ایده، تولید محصول یا ارایه خدمت در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات(افتا)، بلاک‌چین و هوش مصنوعی هستند، می توانند شرکت کنند، اضافه کرد: امنیت اطلاعات فقط بحث محرمانگی داده ها و رمز کردن آنها نیست بلکه سرویس های دیگری نیز در این زمینه مطرح است.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

دخیل علیان با اشاره به اینکه سال گذشته تجربه های خوبی در برگزاری نخستین رویداد جایزه دکتر برنجکوب بدست آمد، خاطرنشان کرد: علاوه بر جایزه نقدی که به تیم برگزیده رویداد اهدا شد از محل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تسهیلات کم بهره سه میلیارد ریالی به آن تعلق گرفت.

وی با بیان اینکه امسال نیز موافقت اولیه برای حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از تیم یا شرکت برگزیده جایزه دکتر برنجکوب صورت گرفته است، تصریح کرد: رویداد جایزه دکتر برنجکوب، یک تیم برگزیده دارد که به آن جایزه و تندیس تعلق می گیرد اما به تیم های دوم و سوم نیز جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت در دومین رویداد جایزه فناوری دکتر برنجکوب از اول اردیبهشت جاری آغاز شد، گفت: علاقه مندان تا پایان تیر برای ثبت نام و ارسال مدارک فرصت دارند و از تیم برگزیده در شهریور امسال و همزمان با نوزدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران، تجلیل خواهد شد.

دبیر “جایزه فناوری دکتر برنجکوب” از جمله اهداف این رویداد را تقویت روحیه کارآفرینی و تشویق دانشجویان به انجام پژوهش‌های کاربردی، تشویق برای ارائه فناوری‌های نو و ساخت محصولات و خدمات نوآورانه و حرکت به سمت خودکفایی و صادرات در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات برشمرد.

دخیل علیان ادامه داد: تلاش ما بر این است که دانشجویان بتوانند روی پای خود بایستند و ایده های نوآورانه خود را به محصول تبدیل کنند.

متقاضیان شرکت در دومین رویداد اعطای “جایزه فناوری مرحوم دکتر مهدی برنجکوب در صنعت افتا” تا پایان تیر امسال فرصت دارند مدارک خود را به سامانه berenjkoub-prize.ir ارسال کنند.

نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران ۱۰ و ۱۱ شهریور امسال در دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

امروزه فضای تولید و تبادل اطلاعات شامل اطلاع‌رسانی، داده‌ورزی، ارائه خدمات، مدیریت و کنترل و ارتباطات از طریق سازوکارهای الکترونیکی و مجازی است.

این فضا در معرض آسیب‌ها و تهدیدهای گوناگونی نظیر ارتکاب جرائم سازمان‌یافته، تخریب بانک‌های اطلاعاتی، حملات مُختل‌کننده‌ خدمات، جاسوسی، نقض حریم خصوصی و نقض حقوق مالکیت معنوی است به همین دلیل پرداختن به امنیت این فضا به‌عنوان یک ضرورت و اولویت کشور تلقی می‌شود.

منبع: ایرنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا