رسانه دیجیتال

رکوردشکنی شبکه توییچ

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : تیم نویسندگان سایت businessofapps   مترجم : امیر آل علی  

در شرایطی که شبکه های اجتماعی برای بسیاری از افراد در فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب خلاصه شده، توییچ با طرح خلاقانه خود در حال رکوردزنی است. این شبکه تمرکز خود را بر روی پخش زنده گذاشته که خصوصا در زمینه پخش بازی های رایانه ای، بسیار محبوب شده است. نکته جالب این است که آمازون، توییچ را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرده است.

درواقع بیش از ۱۵ میلیون بازدید روزانه، نکته ای است که باعث شده تا نگاه ها به سمت این شبکه که از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده، متمرکز شود. در این زمینه حتی شاهد اقدامات برندهای مختلف برای استفاده از جامعه مخاطبان توییچ هستیم. سال ۲۰۲۱ برای این شبکه بسیار طلایی بوده و تا به امروز موفق شده است تا چهار بار رکورد بازدید خود را جا به جا نماید. در این رابطه صحبت کردن زنده با افراد گوناگون، محبوب ترین اقدام در توییچ انتخاب شده که پس از آن پخش بازی محبوب جی تی ای ۵ است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در ماه گذشته کاربران بیش از ۲.۲ میلیارد ساعت از زمان خود را صرف بازدید از محتواهای این شبکه کرده اند که آماری فوق العاده محسوب می شود. محبوب ترین استریمرها نیز به ترتیب شامل xQcOW و Gaules است که هر دو در زمینه بازی فعالیت دارند. بیشترین سرعت رشد نیز به ویدئوهای asmr اختصاص دارد که در آن افراد با استفاده از میکروفون های حرفه ای، صداهایی را ایجاد می کنند که بنا بر برخی از تحقیقات، باعث آرامش ذهنی می شود.

همین امر باعث شده تا بسیاری از متخصصان تولید محتوا، این حوزه را به عنوان ترند سال بدانند. در حال حاضر مهمترین رقیب این شبکه، یوتیوب است که در زمینه پخش زنده بازی، باید توییچ را در رتبه بالاتر قرار داد. ویژگی مشترک هر دو شبکه این است که تولیدکنندگان محتوا را پس از مدتی فعالیت و کسب شهرت لازم، در سود خود سهیم می کند. این امر درست نکته ای است که شبکه های اجتماعی دیگر نظیر اینستاگرام به آن بی توجه هستند. با این حال پیش بینی ها حاکی از آن است که تا دو سال آینده، تمامی شبکه ها، امکان کسب درآمد مستقیم از فعالیت را ایجاد نمایند که خود باعث افزایش چشمگیر کیفیت محتواها و ظهور تولیدکنندگان محتوای بیشتر خواهد شد. حال باید دید که یوتیوب چه طرحی را برای کاهش سرعت رشد توییچ به کار خواهد گرفت. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از شبکه اجتماعی در اقتصادالکترونیکی:
ترندهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱
رکوردشکنی شبکه توییچ
ظهور شبکه های اجتماعی جدید در عرصه بازاریابی
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با تقویم محتوایی+ویدیو
چگونه در یوتیوب برای برندمان فالوور پیدا کنیم؟
بازاریابی در شبکه های اجتماعی با برنامه ریزی ۱۰ مرحله ای
فیسبوک از هوش مصنوعی قدرتمندی برای تقلید متون دست‌نویس پرده برداشت
۱۰ راز افزایش تعامل با مخاطبان در شبکه های اجتماعی
نبایدهای بازاریابی در یوتیوب برای کسب و کارها
تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی با ایده های طلایی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا