آلت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

۵ عاملی که می‌تواند قیمت ریپل را به ۱۰ دلار برساند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

علی‌رغم اینکه ارز دیجیتال ریپل (XRP) هم در شرایط نزولی، از بقیه بازار ارزهای دیجیتال پیروی کرد و دستاوردهای آن که در نتیجه پیروزی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) حاصل شده بود، از دست رفت، اما همچنان این امید وجود دارد قیمت این رمزارز یک روز به ۱۰ دلار برسد.

در واقع، XRP در گذشته توانایی رشد قیمتی چشمگیری را از خود نشان داده است. برای مثال، قیمت این ارز دیجیتال در ژانویه سال ۲۰۱۸، به بالاترین سطح تاریخی خود در ۳٫۴ دلار رسید و نسبت به قیمت ۰٫۲۲ دلاری آن در تنها یک ماه قبل از آن، یک رشد ۱،۴۴۵ درصدی داشت.

با در نظر گرفتن این موضوع، در این مطلب رمزارز نیوز به مرور ۵ عاملی می‌پردازیم که می‌توانند به افزایش قیمت ریپل به ۱۰ دلار منجر شوند.

۱. حل و فصل مثبت پرونده حقوقی با SEC

اگرچه ریپل یک پیروزی بزرگ در برابر SEC به دست آورده، اما این پرونده هنوز به پایان نرسیده است، به خصوص که برخی از قضات هم حکم قاضی آنالیسا تورس را زیر سوال می‌برند. با توجه به اینکه تصمیم اولیه تورس به XRP شتاب قدرتمندی بخشیده بود، در صورتی که پرونده در نهایت به نفع ریپل به پایان برسد، ممکن است شاهد اتفاق مشابهی باشیم.

۲. پذیرش توسط موسسات مالی

رمزارز ریپل که به عنوان یک روش سریع، مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای انتقال ارزش در سراسر جهان طراحی شده، تاکنون توانسته توجه برخی از موسسات مالی بزرگ را به خود جلب کند. علاقه بیشتر سهامداران قدرتمند در این صنعت به ریپل، می‌تواند به افزایش تقاضا و قیمت این ارز دیجیتال در آینده کمک کند. لازم به ذکر است که ریپل اخیرا به عنوان پرمعامله‌ترین آلت‌کوین در سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

۳. افزایش استفاده از XRP توسط ریپل

عامل اصلی افزایش جذابیت XRP برای چنین مشاغلی، نقش آن به عنوان یک پل است که به مؤسسات مالی، روش مقرون‌به‌صرفه‌تری برای مبادله ارزهای دیجیتال و فیات در سراسر جهان ارائه می‌کند. از آنجایی که شرکت ریپل، XRP را برای تسهیل تراکنش‌ها در شبکه خود به کار می‌گیرد، بسیاری از موسسات مالی از شبکه ریپل برای انتقال پول در سطح بین‌المللی استفاده می‌کنند و افزایش استفاده از XRP در این اکوسیستم می‌تواند به افزایش تقاضا برای این ارز دیجیتال و افزایش قیمت آن کمک کند.

۴. FOMO (ترس از دست دادن فرصت)

اگر XRP یک حرکت صعودی قوی‌تر انجام دهد، می‌تواند موجی از خرید را از سوی معامله‌گرانی مشاهده کند که نگران از دست دادن یک فرصت سرمایه‌گذاری عالی هستند؛ شرایطی که تحت عنوان فومو (FOMO) یا ترس از دست دادن فرصت، شاخته می‌شود. در همین راستا، جان دیتون، کارشناس حقوقی، پیش‌بینی می‌کند که پس از افزایش قیمت XRP به بالای ۲ دلار، معامله‌گران ممکن است دچار فومو شوند.

۵. پیشرفت تکنولوژیکی شبکه XRP

در نهایت، اگرچه مستقیماً برای عموم قابل مشاهده نیست، اما تیم XRP در پشت صحنه سخت کار کرده است تا اطمینان حاصل کند که زیرساخت بلاکچینی آن همچنان در خدمت شرکت‌کنندگان بین‌المللی و رفع محرومیت مالی در سراسر جهان است. اگر تیم ریپل به توسعه اکوسیستم خود، از جمله بلاکچین عمومی غیرمتمرکز XRPL ادامه دهد و آن را کاربرپسندتر کند، می‌تواند کاربران نهادی و فردی بیشتری را جذب کند و در نتیجه، تقاضا برای XRP و همچنین قیمت آن را افزایش دهد.

منبع: رمزارزنیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا