آموزش و همایش دیجیتالاپلیکیشن و نرم افزار

زوم؛ اپلیکیشن کاربردی برگزاری جلسات آنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اینترنت ارتباط ما را با یکدیگر بسیار آسان و سریع کرده است. حالا فاصله ما از یکدیگر تنها یک کلیک است. اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بسیار خوبی عرضه شده است تا ارتباط انسان‌ها را در بستر اینترنت آسان‌تر و بهینه‌تر کند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توان به‌صورت متنی و حتی صوتی و تصویری، با یکدیگر ارتباط برقرار کرد. اما این ابزار‌ها برای استفاده شخصی و مکالمه با تعداد محدودی از کاربران ساخته شده است و نمی‌توان از آن برای برگزاری جلسات کاری، کنفرانس و… استفاده کرد.

اپلیکیشن ZOOM Cloud Meetings برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های کاری آنلاین، مخصوص سیستم عامل اندروید و آی‌اواس است. زوم برای اغلب سیستم عامل‌ها کلاینت مخصوص دارد و با هر دستگاهی می‌توان از آن استفاده کرد و با کیفیت بالا ملاقات‌های ویدئویی آنلاین برگزار کرد. برای استفاده از زوم باید در این برنامه ثبت‌نام کنید و اکانت داشته باشید. پس از آن می‌توانید به راحتی و با زدن یک دکمه یک جلسه آنلاین ترتیب دهید.

به هر یک از جلسات یک آیدی و پسورد اختصاص داده می‌شود که می‌توانید آن را در اختیار کاربران دیگر قرار دهید تا به وسیله آن به کنفرانس یا جلسه آنلاین شما ملحق شوند. امکان اشتراک‌گذاری لینک دعوت با ایمیل، آدرس URL، پیامک و… هم فراهم است. شرکت کنندگان در جلسات می‌توانند انتخاب کنند که تنها ناظر باشند یا به‌صورت صوتی یا تصویری، در بحث‌ها مشارکت داشته باشند. قابلیت‌های جالبی مثل تغییر بک گراند، اشتراک‌گذاری فایل‌ها با دیگر کاربران و ارسال پیام متنی برای آنها وجود دارد که زوم را به یکی از بهترین‌ها در نوع خود تبدیل می‌کند. با زوم می‌توان با ۱۰۰ کاربر دیگر به‌صورت همزمان و بدون تاخیر،‌ قطعی یا افت کیفیت به مکالمه ویدئویی پرداخت.

برخی از امکانات و قابلیت‌های این برنامه شامل اشتراک‌گذاری صفحه نمایش گوشی با دیگران، اشتراک‌گذاری انواع فایل‌ها با کاربران حاضر در جلسه، ارسال پیام‌های صوتی و متنی به‌صورت گروهی، پشتیبانی از شبکه‌های وای فای و رادیویی ۳G و ۴G  دارای حالت رانندگی ایمن است.   همچنین اپلیکیشن از تلفن معمولی، ابزار ZoomPresence و استاندارد ۳۲۳/ SIP نیز پشتیبانی می‌کند.

دنیای اقتصاد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا