بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

سئو تصاویر در دنیای بازاریابی و تبلیغات

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : کلی لیونز – کارشناس سئو   مترجم : علی ‌آل ‌علی

دنیای سئو تحولات بسیار زیادی را در طول سال های اخیر پشت سر گذاشته است. در این میان بسیاری از کارآفرینان از موج تغییرات جا مانده و بسیاری از آنها هنوز هم از شیوه های بی نهایت قدیمی برای سئو محتوا سود می برند. این امر می تواند مشکلات زیادی برای برندها به همراه داشته و توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز دستخوش تغییراتی سازد.

در دنیایی که تمام جنبه های آن به شدت در حال تغییر و توسعه است، شما هم در کسب و کارتان باید همیشه از بهترین ایده ها سود ببرید، در غیر این صورت خیلی زود از کورس قهرمانی در دنیای کسب و کار کنار گذاشته خواهید شد. یکی از نکات مهم در این میان برای سئو محتوا توجه به فرمت های مختلف است. بسیاری از کارآفرینان و بازاریاب ها فقط به محتوای متنی در این میان توجه نشان می دهند. این امر می تواند برای آنها دشواری بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی شان در این میان را نیز کاهش دهد.

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از نکات مهم از نظر سئو محتوای تصویری است. به عبارت بهتر، اگر شما قصد بارگذاری یک عکس در دنیای بازاریابی را دارید، باید از سئو ویژه این فرمت سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را پیدا نکنید. این امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای شما به همراه داشته و شانس تان در این میان را نیز به شدت کاهش دهد. درست به همین دلیل هدف ما در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات در زمینه سئوی محتوا برای برندهاست. آن هم نه هر محتوایی، بلکه محتوای تصویر یا همان عکس های دنیای بازاریابی. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این میان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

انتخاب اسم درست برای عکس ها

انتخاب اسم های درست برای عکس های برند امر مهمی محسوب می شود. برخی از بازاریاب ها وقتی به دنبال بارگذاری عکس در شبکه های اجتماعی یا سایت رسمی برند هستند، از اسم های بی نهایت ساده یا حتی اعداد برای نام گذاری تصاویر استفاده می کنند. پیشفرض اصلی این افراد عدم اهمیت اسم عکس در زمینه سئو یا بازاریابی است. این امر شاید تا همین یک دهه پیش مصداق داشت، اما امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای حضور در شبکه های اجتماعی و همچنین شیوه نظارت بر تولید محتوا در این فضا از سوی مدیران ارشد پلتفرم ها در راستای ارائه بهتری محتوای تجاری ممکن به کاربران همه چیز دستخوش تغییر شده است. 

امروزه عکس های تجاری در دنیای شبکه های اجتماعی باید اسم درست و مشخصی داشته باشند. البته این اسم باید کوتاه نیز باشد، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای بارگذاری تصویرتان پیدا نکرده و موقعیت تان در بازار به هم بریزد. درست به همین دلیل شما باید همیشه اسم های کوتاه و تاثیرگذار برای تصاویر برندتان تعیین کنید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای بازاریابی بهینه و در دسترس قرار دادن تصاویرتان پیدا نمی کنید.

شما لازم نیست برای انتخاب نام مناسب برای یک تصویر زحمت بسیار زیادی بکشید. همین که اسم مورد نظر ماهیت کلی عکس را توضیح دهد، کافی خواهد بود. نکته مهم اینکه امروزه الگوریتم شبکه های اجتماعی به طور خودکار در رتبه بندی محتوا به تصاویر دارای عکس مشخص توجه بیشتری نشان می دهد. این امر می تواند مزیت بسیار مهمی برای شما در زمینه بازاریابی بهتر در دنیای امروز باشد. چنین امری وضعیت بازاریابی شما در میان دیگر رقبا را به طور غافلگیرکننده ای بهینه سازی خواهد کرد. 

سئو تصاویر در دنیای بازاریابی و تبلیغات

یکی از مثال های مناسب در زمینه بارگذاری تصاویر به طور استاندارد همراه با اسمی مناسب مربوط به برند نایک است. این برند همیشه اسم محصولات را در تصاویرش ذکر می کند. به همین دلیل سئو تصاویر نایک در شبکه های اجتماعی و حتی در سایتش بی نهایت عالی است. شما می توانید از همین تجربه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود برده و شانس تان در این میان را نیز تقویت نمایید. 

کاهش ابعاد تصاویر

سئو تصاویر در دنیای بازاریابی و تبلیغات

کاهش ابعاد تصاویر یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده از انواع تکنیک ها را امتحان می کنند. در این میان اگر تصویر اصلی شما در پست بازاریابی تان ابعاد درستی نداشته باشد، هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نمی کنید. این امر بیشتر اوقات در سایت برندها مصداق پیدا می کند. درست به همین دلیل اگر شما مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای استاندارد هستید، باید همیشه موقعیت تان را به بهترین شکل ممکن براساس وضعیت مورد بحث تغییر دهید. راهکار موردنظر نیز در این میان بسیار ساده است: تغییر ابعاد تصاویر.

امروزه تغییر ابعاد تصاویر امر سخت یا دشواری نیست. کافی است شما اقدامات لازم برای استفاده از یک ابزار ساده ویرایش عکس را انجام دهید. امروزه حتی این نرم افزارها در قالب اپ برای موبایل های هوشمند نیز در دسترس است. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این میان پیش رو نخواهید داشت. این امر می تواند موقعیت شما در بازار را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. 

یادتان باشد هر شبکه اجتماعی یا سایتی دارای ابعاد خاصی برای بارگذاری تصاویر است. درست به همین دلیل شما پیش از پایان بندی روند تولید محتوا باید نسبت به این نکته توجه ویژه ای نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و شانس تان نیز در این میان به طور قابل ملاحظه ای تغییر کند. نکته مهم دیگر اینکه شما برای تعامل با مخاطب هدف همیشه نیاز به تصاویر با ابعاد بزرگ ندارید. این دسته از تصاویر در سایت برندها به طور معمول زمان بیشتری برای بارگذاری طلب می کنند. معنای این امر انتظار بیشتر کاربران برای مشاهده محتوای سایت شما و کاهش رتبه سئوی ‎تان خواهد بود. درست به همین خاطر باید همیشه تولید محتوا و بارگذاری آن را با دقت بی نهایت زیادی صورت دهید، در غیر این صورت به احتمال زیاد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. 

کاهش حجم تصاویر

سئو تصاویر در دنیای بازاریابی و تبلیغات

تصاویر با حجم بسیار زیاد برای هیچ سایتی خوب نیست. این امر می تواند سرعت بارگذاری صفحات را به طور تصاعدی افزایش داده و توانایی شما را نیز در این میان برای کسب رتبه های بهتر سئو در گوگل به شدت کاهش دهد. نکته مهم دیگر اینکه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب فعالیت بازاریابی به طور مداوم نیازمند سرعت عمل هستند. مثلا برندهای حوزه ارتباطات همیشه روی سرعت خدمات‎ شان مانور می دهند. با این حساب اگر سایت همین برندها زمان زیادی برای بارگذاری از کاربران بگیرد، نوعی تضاد در شعار چنین برندهایی مشاهده خواهد شد. 

امروزه کاهش حجم تصاویر امر عجیبی نیست. این نکته در صورتی که به طور حرفه ای دنبال شود، تاثیرگذاری بسیار خوبی بر روی سئو سایت یا اکانت برند در شبکه های اجتماعی دارد. نکته مهم دیگر اینکه در این میان شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر مانع از کاهش کیفیت تصاویرتان شوید. به این ترتیب دیگر هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی موقعیت تان در بازار پیش روی شما نخواهد بود. 

امروزه بسیاری از بازاریاب ها نسبت به کاهش حجم تصاویر و در پی آن افت کیفیت نگران هستند. این امر برای عکاس های حرفه ای دغدغه بسیار مهمی محسوب می شود، اما شما که به عنوان بازاریاب یا کارشناس سئو در عرصه کسب و کار فعالیت دارید هرگز نباید نگران چنین امری باشید. دلیل آن هم کاملا روشن است، چراکه کیفیت تصاویر در دنیای بازاریابی مثل صنعت عکاسی بی نهایت مهم نیست. مخاطب هدف نیز اغلب اوقات متوجه تفاوت میان کیفیت عکس ها در نمونه های مختلف نخواهد شد. با این حساب شما لازم نیست حساسیت بسیار زیادی به خرج داده یا وضعیت تان را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهید. 

گاهی اوقات حجم یک عکس بی دلیل بسیار زیاد است. در این صورت شما خودتان یا با همکاری با کارشناس گرافیک می توانید حجم آن را بدون افت کیفیت محسوس کاهش دهید. این امر سرعت بارگذاری صفحات سایت را به شدت افزایش داده و در نتیجه رتبه سئوی شما در گوگل یا شبکه های اجتماعی به شدت افزایش پیدا می کند. 

استفاده از فرمت درست

امروزه فرمت های بسیار زیادی برای تصاویر در دنیای دیجیتال وجود دارد. این امر برای بسیاری از برندها امر مهمی محسوب نمی شود، اما اگر از نقطه نظر یک عکاس یا بازاریاب حرفه ای به ماجرا نگاه کنیم، تک تک جزییات در این ماجرا دارای اهمیت خواهد بود. نکته مهم برای برندها در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تلاش برای استفاده از فرمتی درست و رایج است. این امر می تواند به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس شما در بازار را نیز به طور چشمگیری تقویت نماید. 

یادتان باشد فرمت های رایج در دنیای تصاویر برای همه کارشناس ها و حتی بازاریاب ها شناخته شده است. پس لازم نیست خودتان را با فرمت های کمتر شناخته شده گول بزنید. برخی از مهمترین فرمت‎ ها در این میان شامل JPEG، PNG و WebP است. این فرمت ‎ها به سادگی در سایت ها و شبکه های اجتماعی بارگذاری می شود. درست به همین دلیل برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانید به سادگی هرچه تمام تر شانس تان برای تعامل با مخاطب هدف در این میان را امتحان کنید؛ آن هم با فرمت های مناسب و به روز.

اگر عکس شما دارای فرم متفرقه است، می توانید به راحتی با اپ های ساده و کاربردی فرمت آن را تغییر دهید. نکته مهم اینکه پیش از بارگذاری یک عکس باید همیشه فرمت آن را چک کنید. در صورتی هم که فرمت آن را تغییر داده اید، باید نسبت به استفاده از یک بازنگری کلی پیش از بارگذاری تصاویر توجه نشان دهید. این امر تمام ریسک های ممکن در زمینه بازاریابی و تولید محتوا را کاهش خواهد داد. 

طراحی نقشه تصاویر

سئو تصاویر در دنیای بازاریابی و تبلیغات

نقشه تصاویر اصطلاحی رایج برای اشاره به نام دیجیتال عکس هاست. این بخش به بازاریاب ها برای نام گذاری طولانی عکس ها و استفاده از آن برای جلب نظر الگوریتم شبکه های اجتماعی یا گوگل کمک می کند. اگر شما این اسم را به طور دقیق و حرفه ای انتخاب نمایید، می توانید رتبه های بالا از نظر سئو را به دست بیاورید. نکته مهم اینکه شما باید همیشه این نکات را با بهترین کیفیت دنبال کرده و به دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با استفاده از شیوه های درست باشید. 
بسیاری از برندها طراحی نقشه تصاویر را به دست فراموشی سپرده‎ اند. درست به همین دلیل هیچ شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی آنها قرار نمی گیرد. این امر می تواند وضعیت برندها را به طور چشمگیری تغییر داده و فعالیت ‎شان را نیز با سختی بسیار زیاد همراه سازد. 

یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از تمام امکانات، حتی جزئی‎ ترین آنها، دارید. در این میان نقشه تصاویر به شما برای جای ‎گذاری دقیق هر عکس با توضیحات دقیق کمک می کند. این بخش برای الگوریتم شبکه های اجتماعی و به ویژه گوگل دارای اهمیت بالایی است. نکته مهم اینکه شما برای وارد ساختن این نقشه در گوگل باید اندکی مهارت بالا در زمینه کار با کدهای مختلف داشته باشید. درست به همین دلیل اغلب اوقات در شرکت‎ ها این کار تخصصی از سوی نیروهای ماهر صورت می گیرد. توصیه ما در این میان همکاری با یک کارشناس طراحی سایت یا کارشناس سئو حرفه ای برای چنین کاری است. 

استفاده از سیستم CDN

سئو تصاویر در دنیای بازاریابی و تبلیغات

سیستم CDN به شبکه تحویل محتوا اشاره دارد. این شبکه برای دسترسی سریع و ساده ترین کاربران به محتوای منتشرشده در بستر اینترنت از دیتا سرورهای مختلف استفاده می کند. به این ترتیب شما به جای اینکه تصاویرتان را به عنوان مثال در یک سرور کانادایی بارگذاری کرده و تمام کاربران را مجبور به استفاده از این سرور نمایید، با استفاده از این سیستم به سرورهای مختلف در کشورهای گوناگون دسترسی خواهید داشت. این امر سرعت بارگذاری محتوا برای کاربران را به شدت افزایش می دهد. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

امروزه سرعت بارگذاری صفحات و به طور کلی محتوا دارای اهمیت بسیار زیادی است. این امر می تواند به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان را نیز تغییر دهد. یادتان باشد برای بهینه سازی موقعیت تان در بازار باید همیشه به دنبال راهکارهای سریع تر برای مخاطب هدف باشید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و موقعیت تان را نیز تقویت خواهد کرد. 

یادتان باشد در دنیای امروز کمتر کاربری منتظر برند شما خواهد ماند. درست به همین خاطر باید همیشه نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با بهترین کیفیت توجه نشان دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای بهینه سازی موقعیت تان و موفقیت در دنیای سئو پیدا نکنید. 

استفاده از شیوه بارگذاری همراه با تاخیر

سئو تصاویر در دنیای بازاریابی و تبلیغات

بارگذاری محتوا به طور سلسله‎ مراتبی یا همراه با تاخیر یکی از شیوه های مناسب برای افزایش رتبه سئو محسوب می شود. بی تردید اسم این شیوه برای بسیاری از افراد گمراه‎ کننده به نظر می رسد. ما تا اینجا درباره اهمیت سرعت عمل در حوزه سئو حرف زدیم. با این حال اکنون شیوه کارمان را عوض کرده و به طور کامل درباره یک روش متفاوت با شما صحبت می کنیم. نکته مهم در این میان آگاهی از چارچوب این روش است، چراکه کلیات آن بدون تغییر اساسی در توصیه های قبلی ما پیش می رود. 

امروزه به طور معمول یک سایت برای اینکه صفحه ‎اش را به مخاطب هدف نشان دهد، ابتدا درخواست بارگذاری تمام تصاویر از مرورگر را می کند. این یعنی اگر در یک صفحه ۱۰ تصویر وجود داشته باشد، ابتدا باید تمام تصاویر بارگذاری شده و سپس کاربران فرصت مشاهده صفحه را خواهند داشت. در شیوه بارگذاری همراه با تاخیر این روش به طور کاملا برعکس استفاده می شود. بر این اساس شما به جای اینکه معطل بارگذاری تصاویر به طور کامل شوید، به محض ورود به صفحه محتوای متنی را مشاهده کرده و به تناسب پیشروی تان در متن عکس ها به ترتیب برای شما بارگذاری خواهد شد. این شیوه به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک ویژه ای کرده و شانس تان در این میان را نیز به طور ویژه ای افزایش می دهد. درست به همین دلیل امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین شیوه ای سود می برند. 

بهره گیری از کَش مرورگرها

مرورگرها به طور طبیعی دارای کش یا سیستمی برای ذخیره‎ سازی موفقیت اطلاعات صفحات اینترنتی هستند. این امر به کاربران کمک می کند تا یک صفحه را برای بار دوم با سرعت بسیار بالاتری مشاهده نماید. اگر شما نیز مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای امروز هستید، می توانید به خوبی از این ویژگی مرورگرها سود ببرید. تنها نکته مهم در این میان طراحی سایت به طور سازگار با این ویژگی است. در این صورت شما به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و شانس تان در این میان به طور قابل ملاحظه ای تقویت خواهد شد. 

یادتان باشد امروزه سرعت بارگذاری صفحات دارای اهمیت زیادی است. در این میان اگر شما از سیستم کش استفاده کنید، کاربران برای بازدید دوباره از صفحه سایت ‎تان دیگر حتی یک لحظه هم منتظر نمی‎ مانند. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی در بازار داشته و موقعیت تان را نیز به طور چشمگیری توسعه دهد. بنابراین باید همیشه از این روش به خوبی سود ببرید.

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا