دولت دیجیتالگفت و گو

سال ۹۸، پرفرازونشیب برای صنعت ICT

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه چالش‌های پیش‌آمده در سال ۱۳۹۸، پتانسیل‌های عرصه ICT کشور را در محک آزمون قرار می‌دهد، گفت: این آزمون‌ها به‌رغم دشواری، زمینه ارتقای ظرفیت‌های موجود را فراهم کرده و رشد کیفی این عرصه را رقم خواهد زد.

حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ برای صنعت ICT کشور سال پر فراز و نشیبی بود، افزود: در کنار همه مشکلات و ناملایمات بین‌المللی، بروز حوادث طبیعی در برخی از استان‌های کشور در ماه‌های آغاز سال و شیوع ویروس کرونا در یک ماه اخیر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با چالش‌های مختلفی روبرو کرد. اما دست‌اندرکاران حوزه صنعت، اپراتورها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دارندگان مجوز ارائه خدمات دفاتر پیشخوان، دفاتر ICT روستائی و فعالان بخش تمامی همت خود را به کار بستند تا پایداری ارتباطات تضمین شده و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به شکل مطلوب متناسب با زیرساخت‌های موجود به کاربران ارائه شود.

وی ادامه داد: پس از توسعه کمی زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در طی چند سال گذشته، نهاد رگولاتوری کشور با تاکید ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۹۸ بر توسعه کیفی، ارتقای کیفیت سرویس‌دهی، پاسخگوئی شفاف و به موقع و صیانت از حقوق کاربران متمرکز شد و این مهم را در حوزه مقررات‌گذاری و تدوین پیش‌نویس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت بر اپراتورها در نحوه ارائه خدمات و ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های نظارت مردمی در حد بضاعت محقق کرده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه بی‌تردید چالش‌های پیش‌آمده، پتانسیل‌های عرصه ICT کشور را در محک آزمون قرار می‌دهد، اظهار کرد: آزمون‌هائی که به رغم دشواری، زمینه ارتقای ظرفیت‌های موجود را فراهم کرده و رشد کیفی این عرصه را رقم خواهد زد. سال  ۱۳۹۹ برای فعالان این عرصه و خانواده بزرگ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی همراه با مسئولیتی بزرگتر در سرویس‌دهی به کاربرانی است که زندگی و کسب‌وکارشان بیش از پیش با این بستر گره خورده است.

فلاح جوشقانی در پایان خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو، از تمامی تلاش‌های ارزنده و خستگی‌ناپذیر فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سال پیش رو، در کنار توفیق خدمت به مردم شریف ایران زمین، سلامتی قرین وجود یکایک شما باشد و با امیدی تازه در کنار یکدیگر سال  ۱۳۹۹ را آغاز کنیم.

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا