سلامت و پزشکی هوشمند

سامانه امضای دیجیتال نسخه الکترونیک،نمایانگر بلوغ کاربری گواهی امضای دیجیتال است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از سامانه امضای دیجیتال نسخه الکترونیک سازمان نظام پزشکی گفت که این گام نمایانگر بلوغ کاربری گواهی امضای دیجیتال در کشور است.

مجتبی توانگر نماینده تهران در آیین رونمایی از سامانه امضای دیجیتال نسخه الکترونیک سازمان نظام پزشکی گفت: در چند سال اخیر اقدامات شایسته ای برای بازفرآیندسازی خدمات دولت در حوزه بلوغ دولت الکترونیکی انجام شد.

وی‌ افزود: بسیاری از خدماتی که قبل‌تر برای ارائه آنها حضور فیزیکی فرد مطالبه می‌شد و با صرف هزینه و زمان زیادی به همراه اتلاف کاغذ صورت می گرفت ، اکنون بصورت الکترونیکی، برخط و از راه دور انجام می‌شود. در این بین نکته مهمی که باید در نظر بگیریم این است که جعل و انکارپذیری هر چقدر در دنیای کاغذی میسر بود، در دنیای الکترونیکی میسرتر است لذا بایستی از ابزارهایی استفاده کرد که بتواند انکارناپذیری، جعل ناپذیری و استنادپذیری را به خدمات دولت الکترونیکی بی افزاید.

این عضو شورای عالی راهبری فناوری و تولیدات دانش‌بنیان با اشاره به رونمایی از سامانه امضای دیجیتال نسخه الکترونیک سازمان نظام پزشکی گفت: گام امروز سازمان نظام پزشکی، گام بسیار مهمی برای افزودن اصالت، استنادپذیری و انکارناپذیری به نسخ الکترونیکی پزشکان پس از راه‌اندازی و فراگیری اپراتورهای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی و اعتبارسنجی حق بیمه در کشور است. این گام نه تنها در این راستا حائز اهمیت است بلکه نمایانگر بلوغ کاربری گواهی امضای دیجیتال در کشور نیز است.

وی افزود: تا امروز، کشور در این بعد وسیع یعنی در تعداد تراکنش‌های امضا در روز و تعداد گواهی‌هایی که در یک خوشه کاربردی صادر می‌شود، چنین سابقه درخشانی نداشته است. 

توانگر با تمجید از این گام سازمان نظام پزشکی، ابراز امیدواری کرد که ملاحظاتی همچون پایداری سرویس به عنوان یک ملاحظه جدی مدنظر قرار گیرد که محصول نهایی، تجربه کاربری مطلوبی را نیز فراهم کند . در این زمینه نیز کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در راستای ارائه مطلوب خدمات همراه و پشتیبان است.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا