کسب و کار هوشمند در ایران

سخنگوی تعزیرات حرفش را پس گرفت

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

این روزها که تب خرید آنلاین با شیوع بیماری کرونا داغ است، کسی تاب صحبت‎های سخنگوی سازمان تعزیرات را نداشت تا اینکه یاسر رایگانی آن را تکذیب کرد. روز ۳۱ خرداد وی در مصاحبه با مهر گفته بود که «هزینه ارسال تمام کالاهای فروش اینترنتی بر عهده فروشنده است.» اظهارنظری که با واکنش‎هایی در فضای مجازی همراه بود.

به گزار ش اقتصاد الکترونیکی به نقل از دنیای اقتصاد در این میان، رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در این رابطه در صفحه توییتر خود نوشت: «جناب سخنگوی تعزیرات براساس کدام قانون می‌فرمایید هزینه ارسال سفارش اینترنتی بر عهده فروشنده است؟

برادر، شما یک حرفی می‌زنید، کسب‌وکارها باید جواب مردم رو بدهند. ملت پیگیر پس گرفتن هزینه ارسال سفارش‌شون شدند! لطفا تا پاشنه در فروشگاه‌های اینترنتی رو نکندند، توضیح بدید یا اصلاح بفرمایید.»

البته سخنگوی سازمان تعزیرات روز گذشته این موضوع را تکذیب و اعلام کرد: منظور من در آن مصاحبه «هزینه کالای مرجوعی» بوده است؛ در واقع هزینه کالای مرجوعی با فروشگاه اینترنتی است. یعنی اگر مشخصات کالایی که خریدار سفارش می‌دهد با مشخصات کالای ارسال‌شده برای او همخوانی نداشته باشد، طبق قانون می‌تواند کالا را در بازه زمانی مشخصی مرجوع کند و هزینه مرجوعی به علت مذکور بر عهده فرستنده کالا است.

ما از خرید اینترنتی و غیرحضوری مردم استقبال می‌کنیم، اما به‌شرطی که حقوق مصرف‌کننده در خریدهای اینترنتی لحاظ شود و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی حقوق مصرف‌کننده را لحاظ کند.

محتوی مرتبط با این متن:
ضعف‌ها‎ و قو‌ت‌های فروشگاه‎های آنلاین ایرانی
خطرناک‌ترین فروشگاه آنلاین موبایل شناسایی شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: ضعف‌ها‎ و قو‌ت‌های فروشگاه‎های آنلاین ایرانی : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا