امنیت ارز دیجیتالدولت دیجیتال

همکاری کره جنوبی با آمریکا و ژاپن برای مقابله با سرقت رمز ارزها توسط کره شمالی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

خبرگزاری کره جنوبی به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد، نمایندگان ارشد هسته‌ای سئول، ژاپن و ایالات متحده توافق کرده‌اند که تلاش‌های خود را برای مبارزه با سرقت ارزهای دیجیتال توسط کره شمالی که برای تامین مالی برنامه هسته‌ای این کشور صورت می‌گیرد، دوچندان کنند.

“کیم گان” نماینده ویژه در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره در تماسی تلفنی با سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و “فوناکوشی تاکه‌هیرو” مدیر کل دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ژاپن درباره پاسخ مشترک به پرتاب موشک‌های بالستیک اخیر پیونگ یانگ از جمله موشکی که روز سه شنبه بر فراز خاک ژاپن شلیک شد صحبت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، آنها همچنین توافق کردند که یکی از راه‌ها مسدود سازی بودجه برنامه‌های اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی هدف قرار دادن درآمدهای ارز دیجیتال این کشور است.

در گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد که اول مارس ۲۰۲۲ منتشر شد، به ادعای یک شرکت امنیت سایبری اشاره دارد که بر اساس آن هکرهای کره شمالی در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۴۰۰ میلیون دلار رمز ارز را به سرقت برده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش‌ها مشخص شد، یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، “عاملان سایبری” کره شمالی را به سرقت بیش از ۵۰ میلیون دلار در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا اواسط سال ۲۰۲۱ از صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال متهم کرده است.

منبع: ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا