تحلیل ارز دیجیتال

افزایش حجم سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در بازار رمز ارزها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

سطح بی‌سابقه‌ای از پایبندی به سرمایه‌گذاری خود را نشان داده‌اند، این گروه برخلاف نوسانات قابل‌توجه بازار رمز ارزها، دارایی‌های خود را نگهداری کرده‌اند.

داده‌های جدید بازار رمز ارزها نشان می‌دهد که با وجود افزایش ۱۶۵ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال میلادی تا کنون، تعداد افرادی که سرمایه خود را در این بازار حفظ کرده‌اند، به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.  

در دنیای پرتلاطم رمز ارزها، داده‌های جدید بازار، اطلاعات جالبی درباره سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال، به‌ویژه کسانی که در طول بازار صعودی سال ۲۰۲۰ به این بازار پیوسته‌اند، منتقل می‌کند.

گروهی از سرمایه‌گذاران، که اکنون به‌عنوان نگهدارندگان طولانی‌مدت (LTH) شناخته می‌شوند، سطح بی‌سابقه‌ای از پایبندی به سرمایه‌گذاری خود را نشان داده‌اند، این گروه برخلاف نوسانات قابل‌توجه بازار رمز ارزها، دارایی‌های خود را نگهداری کرده‌اند.

پایداری سرمایه‌گذاران بازار صعودی رمز ارزها در ۲۰۲۰

داده‌های اخیر نشان‌دهنده تغییرات قابل‌توجهی در چشم‌انداز بیت کوین است. سرمایه‌گذارانی که در اوج بازار صعودی ۲۰۲۰ وارد شدند، اکنون ۱۶ درصد از کل عرضه بیت کوین را در کنترل دارند. این پایداری، به‌ویژه با توجه به افزایش ۱۶۵ درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون، نظر بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرده است.

معیارهای مختلف نشان می‌دهند که بخش قابل‌توجهی از عرضه بیت کوین، به‌ویژه آن‌هایی که بین اواخر ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ خریداری شده‌اند، بدون تغییر باقی مانده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده گرایش رو به رشد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های رمز ارز و اجتناب از فروش، حتی در برابر رالی‌های صعودی مقطعی است.

بخوانیم: هفته الکترونیکی ۲۰۲۳ UNCTAD؛ تسریع اقتصاد دیجیتال در کشور‌های در حال توسعه

نگهدارندگان طولانی‌مدت در برابر سوداگران کوتاه‌مدت

روند سرمایه‌گذاران با رفتار سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت  (STH)، که بیشتر تمایل به فروش دارایی‌های خود در اوج بازار را دارند، به شدت متفاوت است.

اخیراً، افزایش قیمت بیت کوین به بالای سطح ۴۰ هزار دلار باعث شده تا این گروه از سرمایه‌گذاران به سرعت دارایی‌های خود را بفروشند، اما این فعالیت تأثیر اندکی بر کلیت بازار کریپتو داشته، زیرا نفوذ نگهدارندگان طولانی‌مدت بر بازار پررنگ‌تر است.

پایداری در برابر روندهای صعودی

سرمایه‌گذاران طولانی‌مدت، با وجود روندهای مثبت در سال ۲۰۲۳ هیچ نشانه‌ای از کاهش مقدار بیت کوین خود را بروز نداده‌اند. داده‌های جدید نشان می‌دهند که تعداد قابل‌توجهی از کوین‌هایی که برای دو تا سه سال جابه‌جا نشده‌اند، از ۸ درصد به بیش از ۱۵ درصد از کل عرضه در یک سال گذشته افزایش یافته است.

داده‌های حاصل از  Glassnode، شرکت تحلیل‌گر بلاکچین نیز این مشاهدات را تأیید می‌کنند. از تاریخ ۶ دسامبر، نگهدارندگان طولانی‌مدت حدود ۱۴.۹۲ میلیون بیت کوین را در اختیار داشته‌اند. این رقم تقریباً به رکورد بی‌سابقه ۱۴.۹۵ میلیون بیت کوین نزدیک شده است.

نظرات کارشناسان

فیلیپ سوئیفت، خالق Look Into Bitcoin  که نمودارها و شاخص‌های مختلفی را در بازار رمز ارز ارائه می‌دهد، به طور مکرر در مورد سرمایه‌گذاران بلندمدت اظهار نظر کرده است. او تأکید کرده که سرمایه‌گذاران با تجربه بیت کوین، با گذشت زمان بیشتر در مواضع خود مستحکم می‌شوند و معمولا قبل از برنامه‌ریزی برای فروش دارایی‌های خود، منتظر قیمت‌های به مراتب بالاتری هستند.

چشم‌انداز فعلی مالکیت بیت کوین در بازار، نشان‌دهنده تغییر به سمت رفتارهای پایدارتر است. در این نوع رفتار تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ می‌کنند. با توجه به تمام این موارد، همراه با در نظر گرفتن شرایط افتصاد کلان آمریکا و صندوق‌های ETF بیت کوین، به‌نظر می‌رسد رالی صعودی رمز ارزها به روند خود ادامه دهد.

منبع: تجارت‌نیوز

  • افزایش حجم سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در بازار رمز ارزها
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا