اقتصاددیجیتالکسب وکار هوشمند در جهانمتاورس

درخواست سرمایه گذاری دبی در متاورس تا سال ۲۰۳۰

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مسئولان دبی از تشکیل کارگروهی جدید برای رصد آخرین تحولات در زمینه اقتصاد دیجیتال خبر داده‌اند. آن‌ها با هدف بهره‌گیری از فرصت‌های متاورس، درصدد تشکیل کارگروهی ویژه برای رصد آخرین تحولات در زمینه اقتصاد دیجیتال هستند و بر آنند با سرمایه گذاری دبی در متاورس در این زمینه پیشرفت کنند. دستور تشکیل این کارگروه سرمایه گذاری دبی در متاورس از سوی شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد و رئیس شورای اجرایی دبی، شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون حاکم دبی، همراه با معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی در نشست شورای دبی در روز پنجشنبه صادر شده است.

سرمایه گذاری دبی در متاورس از طریق تشکیل کارگروه، بخشی از دستورات شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر امارات متحده عربی و نیز حاکم دبی، در جلسه قبلی شورای دبی است که در آن، تشکیل یک کمیته عالی برای نظارت بر تحولات فناوری را خواستار شد. شیخ حمدان خاطرنشان کرد که این کمیته هم‌اکنون کار خود را بر روی ارکان کلیدی و اهداف راهبردهای متاورس دبی آغاز کرده است.

چرا دبی در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند؟

هدف از سرمایه گذاری دبی در متاورس، افزایش سهم متاورس در اقتصاد دبی به ۴ میلیارد دلار و افزایش سهم آن در تولید ناخالص داخلی به ۱ درصد تا سال ۲۰۳۰ است. هدف این کمیته از سر‌‌‌مایه گذاری دبی در متاورس این است که به دنبال پیاده‌سازی فناوری‌های متاورس باشد که این کار کمک می‌کند عملکرد رزیدنت‌های پزشکی تا ۲۳۰ درصد و بهره‌وری مهندسان تا ۳۰ درصد افزایش یابد؛ علاوه بر این‌ها، می‌تواند ۴۲۰۰۰ شغل مجازی ایجاد کند.

در طول جلسه اخیر، عمر سلطان العلما، وزیر دولت در امور هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال و نرم‌افزارهای کاربردی از راه دور و رئیس اتاق اقتصاد دیجیتال دبی، در خصوص سرمایه گذاری دبی در متاورس، نحوه به‌کارگیری فناوری متاورس برای ایجاد فرصت‌های تجاری را که محدود به مرزهای جغرافیایی نمی‌شوند، تشریح کرد.

این کمیته در حال حاضر مشغول شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های توسعه بیشتر چارچوب قانونی این حوزه و همچنین تربیت  سرمایه انسانی مورد نیاز برای استفاده از فرصت‌ها در دنیای مجازی است.

پیش‌بینی درباره درآمدهای تجاری متاورس

متاورس، عناصری از رسانه‌های اجتماعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، بازی‌های ویدئویی، ارزهای دیجیتال و سایر فناوری‌های پیشرفته را ترکیب می‌کند. برآوردهای فعلی، افزایش درآمدهای تجاری از متاورس تا سال ۲۰۲۵ از ۱۸۰ میلیارد دلار به ۴۰۰ میلیارد دلار را نشان می‌دهند و این شاید دلیلی قانع‌کننده برای سرمایه گذاری دبی در متاورس خواهد بود.

اوایل ماه جاری سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی دبی ورود خود به دنیای متاورس را با تأسیس دفتر مرکزی متاورس اعلام کرد. این اولین مقرراتی است که در فضای دیجیتال نوپا وضع شده‌اند. دفتر مرکزی VARA از پلتفرم Sandbox که یک نرم‌افزار مبتنی بر بلاک‌چِین اِتِریوم است، استفاده می‌کند، تا کاربران بتوانند دارایی‌های دیجیتالی خود را به خرید و فروش برسانند.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در خصوص بخش دیگری از سرمایه گذاری دبی در متاورس ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که اوایل این هفته، موزه آینده دبی با رونمایی از اولین توکن غیرقابل معاوضه خود که با همکاری Binance NFT در زمره زیباترین NFTها قرار گرفته‌اند، از برنامه‌ریزی برای توسعه و راه‌اندازی طیف وسیعی از محصولات دیجیتالی در پلتفرم بلاک‌چِین خبر داد.

منبع: هوشیو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا