تحلیل ارز دیجیتالتوکن‌های غیر مثلی (NFT)

سقوط ارز دیجیتال و NFT نزدیک است؟ ۱.۲ میلیون دلار = ۶۹۰۰۰ دلار شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
 امیرحسین جمشیدی

سقوط ارز دیجیتال و NFT بر تعداد زیادی از مشاغل و افرادی که در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند، تأثیر گذاشته است. در این میان داستان‌های غم‌انگیز زیادی وجود دارد، اما یک نفر که بعید است مورد همدردی قرار گیرد، جاستین بیبر است که ۱.۲۹ میلیون دلار از اثر NFT او اکنون حدود ۶۹۰۰۰ دلار ارزش دارد.

فراز و فرود سقوط ارز دیجیتال و NFT

تصاویر نیمه تصادفی تولید شده از میمون‌ها که باشگاه Bored Ape Yacht Club (BAYC) را تشکیل می‌دهند، معروف‌ترین مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT ها هستند. در اوج شور و شوق بازار NFT و قبل از زمستان تاریک کریپتو و ارز دیجیتال، افراد مشهور از جمله جیمی فالون برای خرید و تبلیغ آن‌ها انرژی زیادی گذاشتند و عجله داشتند. ما حتی شاهد فروش یک مجموعه از این NFT ها در ساتبیز به قیمت ۲۴.۴ میلیون دلار بودیم.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

جاستین بیبر هم یکی از آن‌هایی بود که به این مسیر راه یافت. او ۱.۲۹ میلیون دلار برای خرید NFT میمون شماره ۳۰۰۱ در این مجموعه پرداخت، که حتی زمانی که قیمت NFT در ژانویه به طور سرسام‌آوری بالا می‌رفت، بسیاری گفتند که این مبلغ بسیار زیاد است. خواننده آهنگ «بیبی» بدون نگرانی، یک ماه بعد یک میمون دیگر را به قیمت بسیار معقول ۴۰۰۰۰۰ دلار خرید.

صرافی‌های ارز دیجیتال TerraUSD و کوین (پشتیبانی ارز دیجیتال لونا که سقوط وحشتناکی را تجربه کرد و تقریبا صفر شد) در ماه مه سقوط کردند و تقریباً یک تریلیون دلار از بازارهای ارزهای دیجیتال کم شد. جالب است بدانید که با وجود این اتفاق، قیمت‌ها هرگز بهبود نیافتند و سرمایه‌گذاران در اوایل این ماه با شکست صرافی ارزهای دیجیتال FTX که منجر به شکایت‌ها شد، ضربه دیگری خوردند.

جاستین بیبر این NFT را به قیمت ۴۴۴ هزار دلار خرید. اما ما این عکس از همان NFT را رایگان برای شما گذاشتیم.

تلاطم بازار بر ارزش NFT ها تأثیر گذاشته است. خبرگزاری Decrypt گزارش می‌دهد که قیمت کف (پایین‌ترین قیمتی که می‌توانید یک قطعه را از یک مجموعه خاص بخرید) برای مجموعه Bored Apes (پس از حادثه FTX) به ۶۰۰۰۰ دلار رسید. هرچند که از آن زمان تاکنون، قیمت‌ها اندکی بهبود یافته‌اند، اما همچنان با ۶۹۰۰۰ دلار فاصله بسیار زیادی با بالاترین قیمت ۴۲۹۰۰۰ دلاری در آوریل دارد. هر دو میمون آقای جاستین بیبر روی قیمت پایینی قرار دارند، به این معنی که در مورد ۱.۲۹ میلیون دلاری، او حدود ۹۵ درصد از پول خود را در آن سرمایه‌گذاری کرده را از دست داده است.

البته که باید این نکته را خاطرنشان کنیم که برخلاف بسیاری از افرادی که تحت تأثیر سقوط کریپتو/NFT قرار گرفته‌اند، بعید است که آقای جاستین بیبر از ضررش خیلی ناراحت شود، زیرا مجموع دارایی او حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. اما در هر صورت درس بسیار بزرگی از بازار جهان به او داده شد.

علیرغم اینکه بسیاری از شرکت‌ها اخیراً از خرید و فروش NFT فاصله گرفته‌اند، برخی دیگر از خرید توکن‌های غیرقابل تعویض چشم‌پوشی نکرده‌اند. کمپانی ال‌جی در ماه سپتامبر اعلام کرد که NFT‌ها را به تلویزیون‌های هوشمند خود می‌آورد تا مالکان بتوانند مستقیماً از تلویزیون‌ها «اثر هنری باکیفیت» را کشف، خرید، فروش و تجارت کنند. در مثالی دیگر، شرکت Square Enix ماه گذشته Symbiogenesis را معرفی کرد که یک بازی مبتنی بر مرورگر برای رایانه شخصی و موبایل است که از هنر دیجیتال NFT استفاده می‌کند.

منبع: شهرسخت افزار

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا