بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

بیت‌کوین شاید در سال ۲۰۲۳ تا پنج هزار دلار سقوط کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تحلیلگران گروه بانکداری استاندارد کارترد معتقدند بیت‌کوین اولین و بزرگ‌ترین رمزارز جهان با ادامه‌دار شدن روند انفجار «حباب کریپتو»، در سال ۲۰۲۳ ممکن است تا کف پنج هزار دلاری سقوط کند.

به گزارش پیوست، اریک رابرتسون، رئیس تحقیقات جهانی این شرکت، در تذکری نوشت یک ریزش ۷۰ درصدی دیگر تا پنج هزار دلار برای بیت‌کوین از جمله سناریوهای «شگفتی» است که بر اساس آن بازار این دارایی‌ها را «کمتر از قیمت واقعی» ارزش‌گذاری می‌کند.

رابرتسون می‌گوید، تقاضا برای بیت‌کوین به عنوان طلای دیجیتالی ممکن است به سمت طلای واقعی منحرف و باعث رشد ۳۰ درصدی ارزش این فلز گرانبها شود.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

او می‌افزاید: این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که نرخ بهره منفی باعث مشکلات اقتصادی و «ورشکستگی‌ها و فروپاشی‌های بیشتر در حوزه کریپتو و همچنین باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتالی شود».

رابرتسون تاکید می‌کند که هدفش پیش‌بینی نیست و می‌خواهد در مورد حالت‌های محتملی به جز نظر فعلی تذکر دهد.

فروپاشی طرح پانزی FTX و آلامدا ریسرچ باعث شده است پیش‌بینی در مورد آینده ارزهای دیجیتالی سخت‌تر از همیشه باشد. فاجعه FTX می‌تواند با تاثیر بر دیگر شرکت‌های رمزارزی، قیمت توکن‌ها را بیش از این کاهش دهد.

اما از نگاه بسیاری، بازار در طول یک سال گذشته با ریزش ۶۰ درصدی قیمت بیت‌کوین و ۱۰۰ توکن برتر، بیشتر اخبار بد را هضم کرده است.

سین فارل، رئیس بخش استراتژی دیجیتالی شرکت مشاوره فاندسترات (Fundstrat)، روز جمعه طی تذکری نوشت: «احتمال اصلی ما این است که بخش عمده فروش‌های اجباری به پایان رسیده است اما احتمالاً خطر وارده به بازار در کوتاه‌مدت جبران نمی‌شود.»

فارل در همین رابطه به ابهامات موجود در رابطه با دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، شرکت مادر کارگذاری رمزارزی جنسیس (Genesis)، اشاره می‌کند که در حال حاضر با احتمال ورشکستگی روبه‌روست. اعتباردهندگان جنسیس در حال بررسی گزینه‌های موجود برای اجتناب از ورشکستگی هستند.

رابرتسون می‌گوید، اگر سناریوی شگفتی که گفتیم به واقعیت تبدیل شود و قیمت طلا در نتیجه فرار فعالان کریپتو به این بازار افزایش یابد، قیمت این فلز گرانبها ممکن است به ۲۲۵۰ دلار در ازای هر اونس برسد.

نیکولاس فراپل، رئیس بازارهای جهانی شرکت ریخته‌گری ABC در سیدنی، می‌گوید: «طلا در آینده از مشکلات کریپتو و کاهش اعتماد به اکوسیستم کریپتو نفع می‌برد.»

گفتنی است روند تعدیل نیرو در حوزه کریپتو ادامه دارد. برای مثال، صرافی دارایی‌های دیجیتالی بای‌بیت (Bybit) قصد دارد نیروی کار خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

افزون بر این، ۹۴ درصد از شرکت‌کنندگان تحقیقات MLIV Pluse خبرگزاری بلومبرگ نیز معتقدند از آنجا که سال‌های اعتباردهی آسان به پایان رسیده و شرایط کسب‌وکار و بازار به مرور سخت‌تر می‌شود، ورشکستگی FTX پایان ماجرا نخواهد بود و باید در انتظار مشکلات بیشتری باشیم.

با این حال بیت‌کوین در حال حاضر به ثبات نسبی رسیده است و در چند روز اخیر حتی شاهد نشانه‌ای از رشد بوده‌ایم. بزرگ‌ترین رمزارز جهان روز دوشنبه با رشد ۱.۸ درصدی به بیشترین قیمت خود در سه هفته اخیر یعنی ۱۷ هزار و ۳۴۰ دلار رسید. توکن‌هایی همچون اتر، سولانا و پولکادات نیز افزایش قیمت داشته‌اند.

منبع: پیوست از Bloomberg

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

  • بیت‌کوین شاید در سال ۲۰۲۳ تا پنج هزار دلار سقوط کند
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا