بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

سقوط بیت کوین به زیر متوسط قیمت خرید هولدرها؛ اکنون وقت خرید است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
کوثر ایزک شیریان

بیت کوین اکنون به کف ۱۸ ماهه خود رسیده است و با قیمتی پایین‌تر از متوسط خرید هولدرها معامله می‌شود و بیت کوین زیر قیمت خرید سقوط کرده است. با اینکه بسیاری از معامله‌گران امیدوارند بیت کوین در این نقطه به پایان چرخه نزولی خود رسیده باشد، احتمال سقوط بیشتر قیمت این ارز دیجیتال همچنان وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، روز ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد)، بعد از اینکه قیمت بیت کوین تا محدوده فعلی خود کاهش یافت و برای مدت کوتاهی به ۲۲,۶۰۰ دلار رسید، روند کل بازار ارزهای دیجیتال نزولی شد. گفتنی است قیمت‌ فعلی بیت کوین پایین‌ترین سطح از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) محسوب می‌شود.

شاخص‌های موجود و سوابق قیمت نشان می‌دهند که بازار بیت کوین در حال حاضر در وضعیت اشباع فروش قرار دارد و احتمالاً به کف خود نزدیک شده است. ضمن اینکه قیمت بیت کوین در حال حاضر کمتر از ارزش تحقق‌یافته محاسبه‌شده برای این ارز دیجیتال است. ارزش تحقق‌یافته در واقع متوسط قیمت خرید تمام واحدهای درگردش شبکه بیت کوین را نشان می‌دهد.

سقوط بیت کوین به زیر متوسط قیمت خرید هولدرها؛ اکنون وقت خرید است؟
نمودار قیمت تحقق‌یافته بیت کوین در مقایسه با قیمت واقعی آن.

با اینکه تأثیر موج فروش ایجادشده بر کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت، تنها چیزی که معامله‌گران خسته را تا حدی امیدوار کرده، این است که بازار احتمالاً بدترین روند نزولی ممکن را پشت‌ سر گذاشته است و دیگر احتمالاً شاهد سقوطی از این بزرگتر نخواهیم بود. روند بازار در روزهای آینده نشان می‌دهد که این نظریه درست است یا نه. اگر این پیش‌بینی درست باشد، سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ می‌توانند با استفاده از استراتژی «خرید در کف قیمتی» وارد بازار شوند.

هولردهای کوچک و بزرگ هر دو مشغول خرید هستند

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که همه سرمایه‌گذاران هم از سقوط بیت کوین به پایین‌ترین قیمت یک سال گذشته نگران نیستند. هولدرهای کوچک (با موجودی کمتر از یک بیت کوین) و نهنگ‌ها (با موجودی بیش از ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین) از زمان سقوط تِرا در ابتدای ماه مه (اردیبهشت) همواره در حال انباشت واحدهای جدید بوده‌اند.

سقوط بیت کوین به زیر متوسط قیمت خرید هولدرها؛ اکنون وقت خرید است؟
روند انباشت بیت کوین بین گروه‌های سرمایه‌گذاری مختلف.

بنا بر داده‌های سایت گلسنود (Glassnode)، تعداد بیت کوین‌های موجود در کیف ‌پول‌های هولدرهای کوچک از زمان سقوط لونا در ۹ مه (۱۹ اردیبهشت)، ۲۰,۸۶۳ واحد رشد کرده است. گفتنی است موجودی فعلی این آدرس‌ها ۹۶,۳۰۰ واحد از میزان موجودی آنها در زمان رسیدن قیمت بیت کوین به اوج تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) بیشتر است.

نهنگ‌ها هم در این مدت پرکار بوده‌اند و از زمان اوج تاریخی قیمت در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) ۳۰۶,۳۵۸ بیت ‌کوین به موجود خود اضافه کرده‌اند. شاخص تغییرات ۳۰ روزه موجودی این گروه نیز در این مدت به بالاترین سطح خود در مثبت ۱۴۰,۰۰۰ واحد رسیده است.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

قیمت از ۲۰هزار دلار پایین‌تر می‌رود؟

یکی از دلایل رشد سریع فشار فروش بیت کوین در ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) تقاضای پایین برای خرید این ارز دیجیتال در محدوده ۲۰,۰۰۰ تا ۲۷,۰۰۰ دلار بود. در تصویر زیر می‌توانید نمودار «توزیع تعدیل‌شده واحدهای بیت کوین بر اساس قیمت تحقق‌یافته» را مشاهده کنید. این شاخص نشان در واقع می‌دهد که آدرس‌های شبکه بیت کوین به‌ تفکیک موجودی، در کدام سطوح قیمتی بیشتر اقدام به خرید کرده‌اند.

سقوط بیت کوین به زیر متوسط قیمت خرید هولدرها؛ اکنون وقت خرید است؟
نمودار توزیع تعدیل‌شده واحدهای بیت کوین بر اساس قیمت تحقق‌یافته.

آن‌طور که از نمودار بالا پیداست،‌ مقدار زیادی بیت کوین در محدوده ۳۰٬۰۰۰ و ۴۰٬۰۰۰ دلار خریداری شده، اما حجم واحدهای خریداری‌شده بین محدوده ۲۰٬۰۰۰ تا ۲۷٬۰۰۰ دلار بسیار پایین است. در نتیجه، با سقوط قیمت بیت کوین در ساعات اولیه ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) حمایت چندانی برای این ارز دیجیتال باقی نماند.

همان طور که از قدیم می‌گویند، تاریک‌ترین لحظه در طول شب، درست قبل از سپیده‌دم است و چند شاخص بازار هم نشان می‌دهد که روند بیت کوین ممکن است به‌زودی بهبود یابد.

برای مثال، نسبت «RVT» نشان می‌دهد که ارزش بازار تحقق‌یافته بیت کوین ۸۰ برابر ارزش تراکنش‌های روزانه آن است. به‌عبارت‌ دیگر، میزان فعالیت درون‌زنجیره‌ای این ارز دیجیتال پایین است.

سقوط بیت کوین به زیر متوسط قیمت خرید هولدرها؛ اکنون وقت خرید است؟
نسبت RVT تعدیل‌شده بیت کوین.

گلسنود گفته است: در چرخه‌های نزولی قبلی، کاهش میزان استفاده از شبکه با کف بازار نزولی هم‌زمان رخ داده است.

نسبت RVT در حال حاضر در اوج خود از سال ۲۰۱۰ قرار دارد و احتمالاً نشان‌دهنده این است که بازار ارزهای دیجیتال به نهایت فشاری که می‌تواند تحمل کند، رسیده است. در نتیجه، ارزهای دیجیتال ممکن است به‌زودی بهبود یابند؛ اما نمی‌توان احتمال سقوط بیشتر آنها را نادیده گرفت.

منبع: ارزدیجیتال

سقوط بیت کوین به زیر متوسط قیمت خرید هولدرها؛ اکنون وقت خرید است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا