آلت‌کوین

خطر سقوط ۶۰ درصدی کاردانو؛ چه چیزی می‌تواند از ریزش قیمت جلوگیری کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نیما غلامی

شبکه کاردانو خود را برای به‌روزرسانی مهم واسیل (Vasil) آماده می‌کند که باعث بهبود عملکرد این بلاک چین خواهد شد و در همین حال قیمت این ارز دیجیتال همچنان در یک محدوده خاص در حال نوسان است. اکنون برخی از تحلیلگران معتقد هستند کاردانو می‌تواند با افت بیشتری مواجه شود و قیمت آن حتی نزدیک به ۶۰ درصد سقوط کند.

به گزارش کوین تلگراف، روی نمودار کاردانو یک الگوی نزولی که ادامه افت قیمت در بازه زمانی بلندمدت را نشان می‌دهد، در حال شکل‌گیری است و این موضوع احتمال سقوط بیشتر این ارز دیجیتال تا ماه اوت (مرداد) را افزایش می‌دهد.

خطر سقوط ۶۰ درصدی قیمت کاردانو وجود دارد

این الگو که «پرچم نزولی» نامیده می‌شود، زمانی تشکیل می‌شود که قیمت بین خط روند مقاومت نزولی و خط روند حمایت صعودی، بعد از یک افت شدید تثبیت می‌شود. علاوه بر این، روند تثبیت با کاهش حجم معاملات همراه می‌شود.

پرچم‌های نزولی معمولاً بعد از سقوط قیمت به زیر خط روند حمایتی تشکیل می‌شوند و به‌عنوان یک قاعده کلی، همان طور که در نمودار زیر نشان داده شده است، قیمت می‌تواند پس از آن به‌اندازه ارتفاع روند نزولی بزرگ قبلی که «میله پرچم» نامیده می‌شود، سقوط کند.

نمودار قیمت کاردانو با الگوی پرچم نزولی در نمای ۳روزه.
نمودار قیمت کاردانو همراه با الگوی پرچم نزولی در نمای ۳ روزه.

در نتیجه، سقوط کاردانو به زیر خط روند حمایتی از الگوی پرچم نزولی می‌تواند به‌معنای افت بیشتر تا سطوحی به‌اندازه طول میله پرچم باشد. به‌عبارت دیگر، هدف بعدی برای قیمت کاردانو ۰.۲۰ دلار خواهد بود که بیش از ۶۰ درصد از قیمت امروز کمتر است.

در این میان، کاردانو نشانه‌هایی از تثبیت روند در ناحیه پرچم از خود نیز نشان می‌دهد که می‌تواند روند را به نفع خریداران تغییر دهد. این امر باعث خواهد شد تا کاردانو بتواند تا ماه ژوییه (تیر) از خط روند حمایت صعودی الگوی پرچم در ناحیه ۰.۴۶ دلار، خود را به خط روند مقاومتی نزولی در محدوده ۰.۶۰ دلار برساند.

هارد فورک واسیل کاردانو نزدیک است

علی‌رغم وجود چشم‌انداز نزولی موقت، روند قیمتی کاردانو می‌تواند با به‌روزرسانی هارد فورک واسیل تقویت شود.

این به‌روزرسانی در ابتدا برای پایان ماه ژوئن (اوایل تیر) برنامه‌ریزی شده بود؛ اما اکنون قرار است در ماه ژوییه (اواسط تیر) فعال شود و هدف آن بهبود سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه کاردانو است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود هارد فورک واسیل بتواند محیط کاردانو را برای توسعه‌دهندگان بهتر از قبل کند. برخی از طرف‌داران معتقد هستند این موضوع می‌تواند حتی پروژه‌های موجود روی بلاک چین‌های لایه اول رقیب را نیز جذب کند که به تقاضای بیشتر برای توکن کاردانو منجر خواهد شد.

قیمت کاردانو پیش‌تر و در روزهای منتهی به هارد فورک‌های قبلی شبکه جهش‌هایی را تجربه کرده است و همان طور که در نمودار زیر دیده می‌شود، این موضوع در کنار عوامل مطلوب تکنیکال می‌تواند شانس آن را برای شروع یک روند صعودی بیشتر کند.

نمودار قیمت کاردانو با الگوی پرچم نزولی در نمای ۳روزه.
نمودار قیمت کاردانو با الگوی پرچم نزولی در نمای ۳روزه.

همچنین، می‌توان گفت که کاردانو سابقه افت‌های شدید پس از انتشار اخبار مرتبط با هارد فورک‌های خود را هم دارد.

بنابراین، کاردانو ممکن است برای ازسرگیری روند نزولی خود پس از انتشار به‌روزرسانی واسیل در ماه ژوییه (تیر) در حال آماده‌سازی باشد و این موضوع دقیقاً مطابق با شکل‌گیری الگوی پرچم نزولی موردبحث در این تحلیل است.

نمودار ضریب هم‌بستگی هفتگی کاردانو و شاخص نزدک.
نمودار ضریب هم‌بستگی هفتگی کاردانو و شاخص نزدک.

در عین حال، قیمت کاردانو تقریباً هم‌بستگی خود را با بازار سهام آمریکا در بحبوحه افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور حفظ کرده است و به همین خاطر در بازه زمانی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت ممکن است به فشار فروش آن افزوده شود.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا