انقلاب صنعتی چهارم

اتحاد سه غول برای معدن‌کاری دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

گروه مشهور زیجین چین با همکاری شرکت هوآوی و گروه ام‌‌‌‌‌‌تی‌‌‌‌‌‌ان درصدد است گذار به معدن‌کاری دیجیتال مبتنی بر اینترنت نسل۵ را در پروژه‌‌‌‌‌‌های مختلف معدنی خود اجرایی کند.

 زیجین که ادعا دارد معادن بوش‌‌‌‌‌‌ولد (Bushveld) آفریقای‌جنوبی، الدورادوی واقعی جهان است، تلاش می‌کند از قِبَل همکاری با این دو غول فناوری از غنی‌‌‌‌‌‌ترین رگه‌‌‌‌‌‌های معدنی آفریقای‌جنوبی یک ثروت عظیم تولید کند. این معدن گرچه «در حال آماده‌سازی برای استخراج» است، اما دارای ذخایر قابل‌توجهی است.

بیش از ۵۵۰‌تن پلاتین و ۳۵۰‌تن پالادیوم در این معادن نهفته است، ضمن اینکه برآورد کشف منابع معدنی در دو سال ‌پیش‌رو در این معدن حدود ۳۰۰‌درصد اعلام‌شده است. یکی از عوامل محرک این جهش قابل‌توجه، گسترش نوآوری‌‌‌‌‌‌های فناورانه در معدن است، به‌ویژه نقش شبکه‌های تلفن‌همراه نسل پنجم (۵G) در ارتباطات محلی، زیرا برخلاف روش‌های قدیمی، شبکه‌‌‌‌‌‌های ۵G این فرصت را می‌دهند که مدیران معدن، با تمام نیرو کار کرده و افراد، ماشین‌‌‌‌‌‌ها، اشیا و دستگاه‌‌‌‌‌‌ها را با هماهنگی کامل کنار هم قرار دهند.

زیجین اعلام کرده ترکیب آخرین فناوری سیستم‌‌‌‌‌‌های خودران و هوشمند با قابلیت‌های مدیریت مهندسی کمک خواهد کرد تا علاوه‌بر صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه‌‌‌‌‌‌ها، رقابت‌پذیری گروه افزایش یابد. روش‌های عملیاتی مبتنی بر اینترنت ۵G، زیربنای شبکه‌‌‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌‌سیم است که ضمن کارآیی بالا قرار است انقلابی در حفاظت از محیط‌زیست و چشم‌‌‌‌‌‌انداز سلامت و ایمنی کارگران ایجاد کند.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا