ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)بانکداری دیجیتال

ادغام سوئیفت با چین لینک،همکاری جدید در صنعت ارزهای دیجیتال!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
زهرا ساسان

انجمن ارتباطات مالی بین‌بانکی جهانی (سوئیفت) ادغام موفقیت‌آمیز خود را با چین لینک (LINK) اعلام کرده است. سوئیفت، یک نهاد جهانی، در حال بررسی فناوری بلاکچین در شبکه‌های خصوصی و عمومی بوده و اکنون پیشرفت‌هایی را در تلاش‌های خود نشان داده است.

به گفته سوئیفت، زیرساخت آن می‌تواند به طور یکپارچه با فناوری بلاکچین ادغام شود تا امکان انتقال ارزش توکنیزه‌شده در چندین شبکه را فراهم کند. هدف این ادغام کاهش تداخل در این نقل و انتقالات و اجازه دادن به بازارهای دارایی توکنیزه‌شده برای رسیدن به مقیاس جهانی است.

دارایی‌های توکنیزه‌شده، دارایی‌های دنیای واقعی مانند سهام، املاک یا کالاها هستند که ارزش آن‌ها به دارایی دیجیتال مرتبط است. این مفهوم به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به شخص ثالث برای تسهیل یا تأیید، این دارایی‌ها را معامله کنند.

در حالی که ارزش بالقوه بازار دارایی‌های توکنیزه‌شده از نظر تئوری تریلیون‌ها دلار است، پذیرش آن در مقایسه با ارزهای دیجیتال نسبتاً کند بوده است. مشارکت سوئیفت با چین لینک به دنبال رفع این مشکل است.

سوئیفت یک نظرسنجی انجام داد که نشان می‌دهد بیش از ۹۷ درصد از سرمایه‌گذاران نهادی بر این باورند که توکنیزه‌ کردن دارایی‌های دنیای واقعی این فضا را دارد که مدیریت دارایی را متحول کند و به این صنعت سود برساند. با این حال، آنها تاکید می‌کنند که پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین باید چالش‌های قابلیت همکاری را برای مهیا کردن این فضا برطرف کنند.

سوئیفت به عنوان بخشی از راهبرد خود برای اطمینان از قابلیت همکاری جهانی با ظهور فناوری‌ها و پلتفرم‌های جدید، آزمایش‌هایی را با چین لینک انجام داد. این آزمایش‌ها بررسی کردند که چگونه زیرساخت سوئیفت می‌تواند از جامعه مالی در اتصال ارزهای دیجیتال مختص بانک مرکزی (CBDC) و سایر دارایی‌های دیجیتال با سیستم‌های پرداخت موجود پشتیبانی کند.

چین لینک همچنین بخشی از آزمایشی برای ایجاد یک لایه انتزاعی سازمانی بود که خطوط پرداخت بین‌المللی را با بلاکچین اتریوم متصل می‌کرد. شرکت‌کنندگان از پروتکل قابلیت همکاری میان زنجیره‌ای (CCIP) برای پل زدن هر دو شبکه استفاده کردند.

این آزمایش‌ها توسعه فنی، حریم خصوصی داده‌ها، حاکمیت، ریسک عملیاتی و مسئولیت قانونی را در نظر گرفتند. سوئیفت قصد دارد به همکاری با جامعه مالی برای شناسایی موارد استفاده ملموس برای پذیرش دارایی‌های توکنیزه‌شده، با تمرکز بر تجارت ثانویه دارایی‌های فهرست‌نشده و بازارهای خصوصی فعالیت کند.

منبع: رمزارزنیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا