آلت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

سولانا هم دچار بحران سقوط ارزهای دیجیتال است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مانند سایر ارزهای دیجیتال، سولانا در سال ۲۰۲۲ سقوط شدیدی را تجربه کرد. این آلت کوین از زمان رسیدن به بالاترین سطح خود در نوامبر ۲۰۲۱ بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

حسین عسکری

بازار ارزهای دیجیتال از پروژه‌هایی تشکیل شده است که ادعا می‌کنند قاتل غول‌ها هستند. به عنوان مثال، بلافاصله بعد از ساخت بیت کوین (BTC)، آلت کوین هایی که گفته می شد به عنوان پول روزمره عمل می کنند، ظهور کردند. همه رمزارزهایی که ادعا می کردند سریع‌تر هستند و کارمزد کمتری نسبت به بیت کوین دارند، بعد از مدتی اتفاق ناگواری برای آنها می‌افتد و وارد قبرستان ارزهای دیجیتال می شوند.

 لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) این واقعیت را تایید می کنند، هر دو آلت‌کوین به ۱۰ آلتکوین برتر راه یافتند اما نتوانستند محبوبیت خود را حفظ کنند، یا به این دلیل که کسی به بیت کوین جدید نیاز ندارد، یا به این دلیل که نمی توانستند تکامل بازار را دنبال کنند.

 آلت‌کوینی که در واقع توانست تغییری در محیط کریپتو ایجاد کند، اتریوم (ETH) بود. این ارز دیجیتال با تمرکز نکردن بر جمله کلیشه ای «قاتل بیت کوین»، دنیای بلاک چین را با قراردادهای هوشمندی آشنا کرد که روندهای مهم صنعت، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را فعال می کرد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

در ابتدا، اتریوم زمانی که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت، با مشکلاتی روبرو بود. شبکه آن با کندی و کارمزدهای بالا کاربران را شاکی کرده بود، از همین رو بسیاری از قاتلان اتریوم ظهور کردند که یکی از آنها سولانا (SOL) است.

سولانا قاتل بزرگ اتریوم

سولانا برای تبدیل شدن به یک ستاره مالی غیرمتمرکز طراحی شده بود، اما بزرگترین پیشرفت آن در فضای بلاک چین در عرصه NFT بوده است.

 شبکه آن می‌تواند ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز، dApps را تسهیل کند. این ارز دیجیتال دارای یک مدل ترکیبی از اجماع، اثبات سهام (PoS) و اثبات تاریخ (PoH) برای اطمینان از مقیاس پذیری است.

 بدون شک، این ویژگی ها سولانا را به عنوان یک رقیب قوی برای اتریوم قرار می دهد. با این حال، یک بار دیگر، تاریخ در حال تکرار است و پروژه ای که خود را قاتل اتریوم اعلام می کند، در حال نابود شدن است.

 به گفته آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران بیت مکس، تمام آلتکوین هایی که خود را به عنوان قاتل اتریوم معرفی کند، توانایی شکست پلتفرم پیشرو در قراردادهای هوشمند را ندارد. این تاجر معتقد است که استعداد توسعه‌دهنده بسیار مهم تر از معاملات ارزان و سریع تر است.

 اتریوم چند هزار توسعه‌دهنده دارد، اما بلاک‌چین سولانا فقط چند صد نفر توسعه‌دهنده دارد و این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

آیا گورستان کریپتو از سولانا استقبال می کند؟

مانند سایر ارزهای دیجیتال، سولانا در سال ۲۰۲۲ اصلاح شدیدی را تجربه کرد. این آلت کوین از زمان رسیدن به بالاترین سطح خود در نوامبر ۲۰۲۱ بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

 همانطور که در طول عمر این بلاکچین مشاهده شد، قطع شدن شبکه در پلتفرم قراردادهای هوشمند به دفعات تکرار شده است.

 از زمان راه اندازی سولانا در سال ۲۰۲۰ تا زمان نگارش این مقاله، سولانا هشت بار قطعی شبکه را تجربه کرده است، به همین دلیل، کاربران رمزارز به طور فزاینده ای اعتماد خود را به این شبکه از دست داده.

 شکنندگی اکوسیستم سولانا یک “پاشنه آشیل” بزرگ برای این ارز دیجیتال است که از افزایش قیمت آن جلوگیری می کند.

محتوی بیشتر از آلت‌کوین‌ها:

سولانا اصلاً نوآورانه نیست!

جاستین بونز، محقق ارزهای دیجیتال و بنیانگذار سایبر کپیتال، گفت: سولانا صرفا برای جذب سرمایه گذار ادعا می کند که اولین بلاک چین بزرگی است که در طراحی بنیادی خود بسیار بی پروا بوده و در عین حال وانمود می کند که این طرح نوآورانه است که کاملا این ادعا ها بی اساس است.

یکی دیگر از عواملی که به شک و تردید پیرامون سولانا کمک می کند، حمایت قوی عوامل آن از سم بنکمن فرید (SBF)، خالق شرکت های ورشکسته FTX و آلمدا ریسرچ بود که سرمایه گذاری های قوی در اکوسیستم سولانا انجام داد.

 انتظار می‌رود توکن‌های سولانا که شرکت آلمدا ریسرچ آن ها را خریداری کرده است، پس از اعلام ورشکستگی توسط این شرکت فروخته شود.

اتفاقاتی که برای صرافی FTX افتاد باعث وحشت بیشتر سرمایه گذاران سولانا شد که حتی ارزش کل قفل شده (TVL) آن کاهش یافت و به پایین ترین حد شش ماهه رسید. علاوه بر این، ارزش بازار سولانا در این مدت به شدت کاهش یافته است و دیگر جزو لیست ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار نیست.

 به گفته یکی از بنیانگذاران سولانا، این شرکت هیچ سرمایه گذاری در صرافی FTX نداشته است. آناتولی یاکوونکو گفت که هنوز زمان کافی برای تغییر اوضاع وجود دارد.  با این حال، بیرون آوردن سولانا از قبرستان کریپتو ممکن است کار بسیار دشواری باشد.

منبع اقتصادآنلاین

  • سولانا هم دچار بحران سقوط ارزهای دیجیتال است؟

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا