آلت‌کوین

سولانا پلاگین ChatGPT را با بلاکچین خود یکپارچه کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بنیاد سولانا پلاگینی را برای ChatGPT منتشر کرده که این هوش مصنوعی را با بلاک چین لایه یک سولانا یکپارچه می‌کند. “هر توسعه‌دهنده‌ای که در حال ساخت برنامه‌های مشتری‌محور است باید به این فکر کند که چگونه این برنامه‌‌ها از طریق یک مدل هوش مصنوعی قابل تعامل خواهند بود.”

به گزارش والکس و به نقل از theblock، بنیاد سولانا اعلام کرد که یک طرح مرجع منبع باز ایجاد کرده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقیم از ChatGPT با پلاگینی که از طریق Github قابل دانلود است، با شبکه سولانا تعامل داشته باشند.

بنیاد سولانا در بیانیه‌ای گفت: این ادغام با Solana Labs به عنوان یک مرجع در نظر گرفته می‌شود و نشان می‌دهد که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند درک داده‌ها و پروتکل‌های سولانا را آسان‌تر کند یا داده‌های مربوط به زیرساخت‌های محاسباتی و پروژه‌های DeFi سولانا را به نمایش بگذارد.

این بنیاد افزود که با این پلاگین می‌توان برای خرید NFTها، انتقال توکن‌ها، بررسی تراکنش‌ها، تفسیر داده‌های حساب‌های عمومی و جستجوی مجموعه‌های NFT در قیمت کف استفاده کرد.

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، بنیانگذار سولانا و مدیرعامل Solana Labs، گفت که هوش مصنوعی می‌تواند بلاکچین سولانا را کاربردی‌تر و قابل درک‌تر کند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

یاکوونکو گفت: هر توسعه‌دهنده‌ای که در حال ساخت برنامه‌های مشتری‌محور است باید به این فکر کند که چگونه این برنامه‌‌ها از طریق یک مدل هوش مصنوعی قابل تعامل خواهند بود؛ زیرا در حال حاضر هوش مصنوعی یک الگوی جدید و پذیرفته شده برای بیان دستورالعمل‌های مورد نیاز در رایانه‌ها محسوب می‌شود.

رشد فعالیت شبکه سولانا

به دلیل کارمزدهای بالا در اتریوم و بیت کوین، برخی کاربران به دنبال جایگزین‌هایی برای این دو بلاک چین هستند و به همین دلیل، در این ماه شاهد رشد فعالیت شبکه سولانا بوده‌ایم. طبق داده‌های The Block، میانگین متحرک هفت روزه تعداد آدرس‌های جدید در هفته گذشته به ۳۲۳ هزار عدد رسیده که بیشترین تعداد از ژوئن ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

همچنین، این داده‌ها نشان می‌دهند که تعداد آدرس‌های جدید اضافه شده در این ماه بیشتر از هر زمانی در شش ماه گذشته بوده است.

بر اساس داده‌های TradingView، قیمت سولانا که در سال گذشته و در پی فروپاشی صرافی FTX، وارد روند نزولی شده بود، از آن زمان بهبود خوبی داشته و در سال جاری تاکنون با رشد ۱۰۱ درصدی به سطح ۲۰/۰۳ دلار رسیده است.

بنیاد سولانا همچنین اعلام کرده که سرمایه موجود در برنامه کمک‌های مالی استراتژیک مبتنی بر هوش مصنوعی که پیش از این رونمایی شده بود، به ۱۰ میلیون دلار افزایش یافته است. این بنیاد تاکنون ۵۰ درخواست دریافت کرده و همچنان پروژه‌های جدید را می‌پذیرد.

بنیاد سولانا در بیانیه‌ خود گفت: در ضمن، بنیاد سولانا یک برنامه‌ شتاب‌دهنده‌ ۳ ماهه برای دانشجویان راه‌اندازی کرده است. در این برنامه یک کلاس کامل به تجربه بلاکچین و هوش مصنوعی اختصاص دارد.

منبع: والکس

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا