اپلیکیشن و نرم افزارفناوری بلاک چین

نیر پروتکل با سیستم‌عامل بلاک چینی خود به وب ۳ پیوست

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شبکه لایه ۱ نیر پروتکل اخیراً اعلام کرده است که سیستم‌عامل بلاک چینی را راه‌اندازی کرده است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای ساخت برنامه‌های جدید استفاده کرده و کاربران نیز می‌توانند در آن حتی هنگام انتقال میان شبکه‌ها مانند یک پلتفرم واحد با یکدیگر تعامل داشته باشند. گفتنی است که راه‌اندازی سیستم‌عامل مبتنی بلاک چین، نیر پروتکل توسط ایلیا پولوسوخین، هم‌بنیانگذار این شبکه و در کنفرانس ETH دنور اعلام شد.

سیستم‌عامل بلاک چینی نیر پروتکل

این پلتفرم به‌عنوان یک لایه مشترک برای جست و جو و یافتن محصولات وب ۳ مانند صرافی‌های رمز ارزی، گالری‌های NFTها و شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته خواهد شد. بنا بر صحبت‌های پولوسوخین، این سیستم‌عامل بلاک چینی با تمامی شبکه‌ها سازگار خواهد بود و نیر پروتکل به‌عنوان نقطه ورودی تمامی آن‌ها قرار خواهد داشت. باید اشاره داشت که در حال حاضر این سیستم‌عامل با شبکه نیر پروتکل و زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم سازگار است.

این سیستم‌عامل به توسعه‌دهندگان و بخش فرانت‌اند غیرمتمرکز، اجازه می‌دهد تا برنامه‌های بهتری را ساخته و راه‌اندازی کنند و علاوه بر آن قابلیت فورک سریع‌تر اجزا و قطعات از قبل موجود را نیز دارد. در کنار آن، از این سیستم‌عامل بلاک چینی می‌توان برای ساخت پروفایل‌ها، امور پرداختی و اعلامیه‌ها و همچنین جست و جو در شبکه‌ها استفاده کرد.

استفاده از فرانت‌اند غیرمتمرکز و قابل ترکیب به‌عنوان چارچوب، به این سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا با وب ۳ و وب ۲ و همچنین تمامی کیف پول‌های موجود بدون هیچ مشکلی کار کند. تیم این شبکه در ادامه اشاره داشت که در آینده نزدیک قابلیت استفاده از کیف پول‌ها در زنجیره‌های دیگر از طریق ارتباط با پل میان زنجیره‌ای نیز به این سیستم‌عامل اضافه خواهد شد.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در بلاک‌چین

گفتنی است که نیر پروتکل در رتبه ۳۵ برترین بلاک چین ها از نظر ارزش بازار قرار دارد و توکن بومی آن نیز در قیمت ۲.۲ دلاری معامله می‌شود. در کنفرانس اشاره شده، نام این پلتفرم تازه راه‌اندازی شده سیستم‌عامل مبتنی بر بلاک چین (BOS) اعلام شد و پولوسوخین درباره آن گفت که دیگر از تمرکز بر شبکه‌های لایه ۱ دور شده‌ایم و اکنون همه‌چیز حول محور کاربران و تجربه آن‌ها می‌گذرد.

تیم توسعه نیر پروتکل امیدوار است که سیستم‌عامل بلاک چینی راه‌اندازی شده بتواند مشکلات تجربه کاربری در فضای وب ۳ را رفع کند. بنا بر گفته‌های پولوسوخین، در حال حاضر کاربران نمی‌توانند در یک پلتفرم یا مکان به جست و جوی برنامه‌های وب ۳ بپردازند چرا که هیچ مکانیسم یا راه مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد. بدین ترتیب سیستم‌عامل این شبکه راه‌اندازی شده تا نقطه ورودی برای چنین فضایی باشد.

منبع: فکت‌کوینز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا