بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

شایع ترین دلایل عدم کسب نتیجه از سئو

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نویسنده : کاری موریس  
 مترجم : امیر آل علی  

یکی از موضوعات عجیبی که برخی از افراد مطرح می کنند این است که از سئو نمی توانند نتایج خوبی را به دست آورند. همین امر نیز باعث شده است تا آن را به صورت کامل کنار بگذارند. این امر در حالی است که در اهمیت این حوزه تردید وجود ندارد و لازم است تا به دنبال رفع مشکل باشید. در این راستا آگاهی از شایع ترین دلایل عدم کسب نتیجه از سئو، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد. به همین خاطر ۶ مورد منتخب را با هم بررسی خواهیم کرد. 

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

۱-انتظارات غیرواقعی

در بسیاری از موارد اطلاق نتایج ضعیف به خاطر تصورات و انتظارات غیرواقعی ما است. درواقع این احتمال وجود دارد که نتیجه لازم را به دست آورده باشید و موارد انتخاب شده، تاثیر لازمه را به همراه دارند، با این حال شما انتظاراتی فراتر را داشته و یا در کسب نتایج، بیش از حد عجول هستید. به همین خاطر نیز همواره توصیه می شود که فردی حرفه ای در این زمینه را در کنار خود داشته باشید.

این افراد می توانند شما را از درگیر شدن با چنین شرایطی دور نگه دارند. همچنین فراموش نکنید که سئو قادر به خلق معجزه نبوده و برای کسب بالاترین حد نتایج، لازم است تا پیش شرط های لازم به خوبی رعایت شده باشد. برای مثال اگر محتوای استاندارد و جذابی را در اختیار ندارید، حتی تمامی روش های سئو نیز نمی تواند تاثیر زیادی را داشته باشد. درواقع شما باید انتظارات خود را براساس شرایطی که دارید، قرار دهید. 

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۴، آذر‌ماه ۱۳۹۹

۲- ناامیدی سریع 

از دیگر اشتباهات رایج این است که افراد بیش از حد سریع ناامید می شوند. درواقع یک روش ممکن است بنا بر شرایط حاکم، نیاز به زمان داشته باشد تا بتوانید تغییرات لازم را مشاهده نمایید. در این راستا فراموش نکنید که اگر همواره در مسیر تغییر روش باشید، وارد بازی ای خواهید شد که هیچ گاه در هیچ کدام از انتخاب ها عمیق نشده و طبیعتا نمی توانید نتایج لازم را نیز به دست آورید.

در این راستا برخی از افراد برای آنکه محتواهای جذاب تری را داشته باشند، اقدام به انتشار مطالب غیرواقعی از سئو می کنند. همین امر نیز باعث شده است تا انتظارات عموم از این حوزه، بیش از حد بالا باشد. در این راستا اگر سئو کار سایت خود را بیش از حد تحت فشار قرار دهید، وی روش هایی که نتایج کوتاه مدت را به همراه دارد را اصل قرار خواهد داد که این امر بدون شک در درازمدت، بی فایده است.

درواقع شما باید اجازه دهید که همه چیز مسیر طبیعی خود را طی کند و برای مشاهده تغییرات، صبور باشید. در این راستا حتی ممکن است در ماه های اول، کوچک ترین تغییری نیز حس نشود و همچنان روند بد شما، ادامه پیدا کند. 

۳-تفکر تکنیکی به جای تمرکز بر روی استراتژی

براساس تفکر تکنیکی شما هر روشی را که در دستور کار خود قرار دهید، در نهایت باعث بهبود وضعیت خواهد شد. این موضوع اگرچه تا حدودی درست است، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر اقدامات شما در راستای یک استراتژی نباشد، پراکندگی داشته و این امر باعث می شود تا نتایج موردانتظار را به دست نیاورید. برای مثال برای فردی که می خواهد سایتی با بازدیدکنندگان بالاتری داشته باشد، بدون شک استراتژی با فردی که به دنبال فروش است، تفاوت هایی وجود خواهد داشت. به صورت کلی اگر در زمینه سئو بدون برنامه و چشم انداز اقدام کنید، نتایج خوبی را به دست نخواهید آورد. 

۴-روش های قدیمی

منظور از قدیمی بودن یک روش مواردی نیستند که از عمر آنها ۵ سال گذشته باشد. درواقع حتی ممکن است روشی که چند ماه قبل مورد استفاده قرار داده اید، دیگر کاربرد لازم را نداشته باشد. به همین خاطر نیز شما همواره باید به دنبال موارد جدیدتر باشید. در این راستا توصیه می شود که همواره به دنبال پیدا کردن موارد جدید و تحلیل های گسترده باشید تا نسبت به نتیجه بخش بودن مواردی که در حال حاضر در دستور کار خود دارید و یا در فهرست اقدامات بعدی شما هستند، اطمینان داشته باشید. 

۵-توجه کم به مخاطب

اگر در سئو به مخاطب توجه نداشته باشید، بدون شک بازنده خواهید بود. در این راستا حتی اگر نتایج مثبت را نیز به دست آورید، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در بازار تنها نیستید و اگر به دنبال کسب بالاترین حد نتایج نباشید، فرصت موجود را به برندی دیگر واگذار خواهید کرد. در این راستا یکی از مبناهای تصمیم ‎گیری و تحلیل اوضاع، توجه به مخاطبان است. با این اقدام شما می توانید در کوتاه ترین زمان، بهترین تصمیمات را اتخاذ نمایید. همچنین توصیه می شود که این اقدام را برای برندهای رقیب نیز انجام دهید. این امر باعث می شود که متوجه نقاط قوت و ضعف آنها شده و بتوانید نتایج بسیار خوبی را به دست آورید. به صورت کلی یک سئوکار موفق باید به خوبی نسبت به بازار آگاه باشد و در زمینه جمع آوری داده، حرفه ای عمل نماید. 

۶-مشکلات در زمینه IT

در بسیاری از شرایط وجود مشکلاتی در زمینه IT نیز باعث می شود تا تکنیک های سئو با نتایج لازم همراه نباشند. در این راستا شما باید وضعیت سایت خود را بررسی کرده و به دنبال پیدا کردن حتی موارد کوچک ولی تاثیرگذار باشید. به صورت کلی بهتر است که هر ماه، وضعیت سایت خود را بررسی نمایید. 

منبع: فرصت امروز

بیشتر از سئو در اقتصادالکترونیکی:
مدیریت سئو در کسب و کار املاک و مستغلات
دانش سئو در ایران هم‌پای کشورهای پیشرو در این حوزه
۷ راز یک سایت پربازدید
چگونه یک تیم محتوای حرفه ای تشکیل دهیم؟
چرا سئو سایت در ۲۰۲۱ اهمیت دارد؟
۷ دلیل محکم که نداشتن سئو سایت، کسب و کار شما را نابود می‌کند!
سئو چه کاربردی در دیجیتال مارکتینگ دارد؟
با دیجیتال مارکتینگ و روش های تبلیغات در گوگل و اینترنت آشنا شوید
سئو چگونه به افزایش فروش کمک می‌کند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: شغل‌های دیجیتالی در لیست شغل‌های رو به افزایش در سال 2021 : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: شغل‌های دیجیتالی در لیست داغ ترین شغل های۲۰۲۱ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا