ارزدیجیتال

شرکت ریپل به ادعاهای کمیسیون SEC پاسخ می‌دهد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ریپل با استناد به اظهارات ویلیام هینمن (William Hinman)، مدیر سابق امور مالی کمیسیون SEC در ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، اظهار داشت که همانند بیت کوین و اتریوم، ارز دیجیتال XRP نیز باید یک ارز مجازی در نظر گرفته شود.

در تاریخ ۲۹ ژانویه، ریپل (Ripple) پاسخ خود را به دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه این شرکت ارائه داد و از دادگاه خواست تا مواضع این کمیسیون در مورد بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را نیز در نظر بگیرد.

اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی، کمیسیون SEC علیه شرکت ریپل اتهاماتی را مطرح کرد. این کمیسیون ادعا می‌کند که شرکت ریپل مبلغ ۱٫۳ میلیارد دلار درآمد غیرقانونی از طریق فروش اوراق بهادار ثبت نشده در قالب ارز دیجیتال ریپل (XRP) جمع‌آوری کرده است. این کمیسیون همچنین از کریس لارسن (Chris Larsen)، هم‌بنیانگذار و برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل فعلی شرکت ریپل، به عنوان متهمان اصلی این پرونده نام برده است.

حال ریپل روز جمعه ۲۹ ژانویه، با ارائه پاسخ ۹۳ صفحه‌ای خود که در دادگاه منهتن ثبت شد، با دقت تمام به همه ادعاهای کمیسیون SEC پاسخ داده و اعلام کرده است که در صورت ادامه دادخواست، این شرکت نیز از خود دفاع خواهد کرد.

ریپل به عنوان بخشی از دفاعیه خود ادعا می‌کند که کمیسیون SEC موفق به اثبات ادعاهای خود نشده است. به گفته ریپل، ارز دیجیتال XRP بر اساس قوانین فدرال ایالات متحده، یک اوراق بهادار یا قرارداد سرمایه‌گذاری نیست و بنابراین، خارج از حوزه قضایی کمیسیون SEC قرار دارد.

علاوه بر این، ریپل در دفاع از خود به «عدم رسیدگی مناسب و اخطار عادلانه» اشاره می‌کند. به گفته ریپل، کمیسیون SEC می‌توانست این ادعاها را در سال ۲۰۱۵ میلادی و زمانی که ریپل با شبکه اجرایی جرائم مالی ایالات متحده (FinCEN) به توافق رسید، مطرح کند. ریپل توضیح می‌دهد که در این توافق‌نامه، ارز دیجیتال XRP به عنوان یک «ارز مجازی قابل تبدیل» توصیف شده است.

در همین راستا، ریپل با استناد به اظهارات ویلیام هینمن (William Hinman)، مدیر سابق امور مالی کمیسیون SEC در ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، اظهار داشت که همانند بیت کوین و اتریوم، ارز دیجیتال XRP نیز باید یک ارز مجازی در نظر گرفته شود.

هینمن در اظهارات مشهور خود با «به اندازه کافی غیرمتمرکز» خواندن بیت کوین و اتریوم اعلام کرده بود که او و کمیسیون SEC، این دو ارز دیجیتال را اوراق بهادار نمی‌دانند. در صورتی که، این موضوع به رغم این واقعیت است که اتریوم از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) راه‌اندازی شد و بنابراین، با توجه به استانداردهای کمیسیون SEC، ارائه غیرقانونی اوراق بهادار محسوب می‌شود.

ریپل در دفاع از خود گفت: هینمن به خریداران ارز مجازی گفت که این کمیسیون، ارزهای مجازی بیت کوین و اتریوم را اوراق بهادار نمی‌داند و از جمع‌آوری سرمایه برای راه‌اندازی اتریوم صرف‌نظر کرده و در عوض، وضعیت فعلی اتریوم را در نظر می‌گیرد.

به گفته ریپل، کمیسیون SEC تا به امروز توضیح نداده است که چرا و چگونه اتریوم را به عنوان یک اوراق بهادار در نظر نمی‌گیرد. در نهایت، ریپل با بیان این موضوع که شکایت کمیسیون SEC علیه این شرکت، حمله به کل صنعت ارزهای دیجیتال است، از فعالان این صنعت خواست تا از این شرکت حمایت کنند.

در نهایت، این که آیا ارز دیجیتال XRP با پارامترهای مبهم «به اندازه کافی غیرمتمرکز» کمیسیون SEC مطابقت دارد یا خیر، موضوعی است که باید دادگاه در مورد آن تصمیم بگیرد.

در زمان انتشار این خبر، ارز دیجیتال XRP با قیمت ۰٫۳۲۱ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳٫۶ درصد و طی هفته گذشته، نزدیک به ۱۸ درصد رشد داشته است.

منبع: بازار

بیشتر از ریپل در اقتصاد الکترونیکی بخوانیم:
شکایت جدید از ریپل؛ نقض قوانین اوراق بهادار مشکل اساسی XRP
مروری بر شکایت SEC از ریپل؛ نتیجه این دادگاه چه خواهد بود؟
سقوط قیمت ریپل؛ سومین سقوط بزرگ تاریخ
با ارز دیجیتال ریپل آشنا شوید
سقوط آزاد ریپل دومین رمز ارز دیجیتال محبوب در ایران
ریپل از آمریکا می رود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: آیا انقلاب در بازار ارزهای دیجیتال در راه است؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ بررسی میزان دارایی نهنگ ها : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: صعود «ریپل» به جایگاه سوم! : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا