اینترنت و شبکه اطلاعات

شرکت های ژاپنی جایگزین هواوی در انگلستان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

با کنار گذاشته شدن شرکت مخابراتی هواوی چین توسط دولت انگلستان از طرح توسعه شبکه اینترنت ۵ جی این کشور، اکنون رسانه های ژاپنی از همکاری دو شرکت این کشور با لندن در این زمینه خبر می دهند.

روزنامه نیککی ژاپن روز یکشنبه در گزارشی نوشت در اقدامی که بیانگر همراهی و همکاری انگلیس با آمریکا در جنگ فناوری و امنیت بین ایالات متحده و چین است لندن از شرکت های ژاپنی خواسته است تا جای هواوی را بگیرند.

گزارش می افزاید یک منبع تجاری دولت بریتانیا بدون اشاره به جزییات بیشتر از شرکت های «ان. ای. سی» (NEC ) و فوجیتسو ژاپن به عنوان تامین کنندگان جایگزین بالقوه هواوی نام برده است.

مقامات بریتانیایی روز پنجشنبه، دو روز پس از آنکه انگلیس دستور داد تجهیزات هواوی از شبکه های ۵ جی آن کشور تا پایان سال ۲۰۲۷ حذف شوند با شرکای جدید خود در توکیو ملاقات کرده اند.

نیککی می گوید با آماده شدن انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا، ترس از امنیت هوآوی، «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور را مجبور به انتخاب بین ایالات متحده و چین کرد.

گزارش می افزاید این اقدام بریتانیا،  تلاش لندن برای تامین تجهیزات جدید به منظور تقویت رقابت و کمک به کاهش هزینه شرکت های مخابراتی بی سیم این کشور است.

هفته گذشته «اولیور داودن»  وزیر فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس اعلام کرد که لندن با متحدین خود برای انتخاب جایگزین هوآوی کار می کند و به شرکت هایی از فنلاند، سوئد، کره جنوبی و ژاپن اشاره کرد.

این مقام انگلیسی روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد در پی تحریم‌های آمریکا علیه شرکت چینی هوآوی، این شرکت از مشارکت در طرح راه‌اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم منع خواهد شد.

وی افزود که از پایان امسال تمام خریدهای فنی از هواوی ممنوع و تجهیزات این شرکت باید تا سال ۲۰۲۷ از زیرساخت‌های شبکه مخابراتی انگلیس حذف شود.

داودن در همین حال تصریح کرد که این تصمیم فرآیند ارتقاء شبکه اینترنت انگلیس را دست کم ۲ تا ۳ سال به تاخیر انداخته و حدود ۲ میلیارد پوند خسارت می‌زند.  

دولت انگلیس بهمن ماه گذشته به رغم فشارهای کاخ سفید با مشارکت هوآوی در طرح راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم در این کشور موافقت کرده بود.

بیشتر از محتوی مرتبط با شبکه در اقتصاد الکترونیکی می خوانیم:

آمریکا شبکه اینترنت کوانتومی را توسعه می دهد
بومی‌سازی روتر برای توسعه زیرساخت اینترنت در کشور
حرکت به سمت ۵G با نبود تقاضا دچار چالش می‌شود
سلام ایران به اینترنت نسل۵
پنج سال آینده؛ هر مرکز استان حداقل یک دیتاسنتر

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا