شهر هوشمند

رونمایی از طراحی شهرهوشمند بدون کربن جدید عربستان

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شهرک جدیدی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی طراحی شده و قرار است در آن با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین اینترنت اشیا، اکوسیستمی هوشمند و فراگیر ایجاد شود.

شهر هوشمند کربن صفر جدید عربستان، که نام Alnama برای آن انتخاب شده است، میزبان ۴۴ هزار ساکن خواهد بود. مدیران ریاض، فضایی ۱۰ کیلومتر مربعی را برای احداث این شهر هوشمند مشخص کرده‌اند و در نظر دارند سازه‌هایی تجاری، مسکونی، آموزشی، گردشگری و درمانی در آن احداث کنند. شهر هوشمند بدون کربن جدید ۱۱ هزار خانه مسکونی را در بر خواهد گرفت، ضمن این‌که قرار است در آن ۱۰ هزار فرصت شغلی برای ساکنان در بخش‌های مختلف نظیر صنایع فناوری سبز جهت ترویج اقتصاد مدور برای شهر ایجاد شود.

تمام نیروی لازم برای Alnama از انرژی تجدیدپذیر تأمین خواهد شد، ضمن این‌که مدیران در نظر دارند نرخ بازیافت آب و ضایعات شهر را نیز به صددرصد برسانند. علاوه بر این، معماران این پروژه ادعا کرده‌اند که بالاترین استانداردهای پایداری اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی را در شهر پیاده خواهند کرد و به ایجاد مراکز متعددی برای تبدیل آن به یک مرکز گردشگری و درمانی منحصربه‌فرد خواهند پرداخت.

رونمایی از طراحی شهرهوشمند بدون کربن جدید عربستان

شهر بدون کربن جدید عربستان همچنین میزبان اکوسیستمی برای کمپانی‌های تکنولوژی‌محور خواهد بود که در زمینه غذا، انرژی، آب، ضایعات، پویایی و تولید مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند. در این راستا، از فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت اشیا برای توسعه زیرساخت‌های شهری بهره گرفته می‌شود تا در نهایت، یک اکوسیستم هوشمند و فراگیر در سراسر شهر به وجود بیاید. نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی، خودروهای بدون راننده و مزارع خورشیدی از دیگر ویژگی‌های Alnama خواهد بود که قابلیت اتصال، پایداری و زیست‌پذیری را برای ساکنان آن تضمین خواهد کرد.

تأمین صددرصدی نیروی مورد نیاز شهر از انرژی تجدیدپذیر در Alnama به ایجاد اقتصاد سبز برای شهر کمک زیادی خواهد کرد و این در حالی است که سیستم‌های هوشمند آب نیز در کاهش مصرف این مایع حیاتی نقش مهمی به عهده خواهد داشت.

رونمایی از طراحی شهرهوشمند بدون کربن جدید عربستان

منبع: ایمنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا