کسب وکار هوشمند در جهان

شکایت آمریکا از eBay بر سر فروش محصولات مضر

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

دولت آمریکا از فروشگاه آنلاین eBay برای فروش محصولات مضر متعدد و نقض قانون هوای پاک و قوانین محیط زیستی دیگر، شکایت کرد.

طبق شکایتی که از سوی دولت آمریکا در دادگاه فدرال بروکلین نیویورک تنظیم شده، فروشگاه eBay ممکن است با میلیاردها دلار جریمه از جمله ۵۵۸۰ دلاری برای هر مورد نقض قانون هوای پاک، روبه‌رو شود.

 وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد فروشگاه ‌eBay، به شکل غیرقانونی اجازه داده است حداقل ۳۴۳ هزار و ۱۱ قطعه دستگاهی فروخته شوند که قدرت موتور خودرو را افزایش داده و با دور زدن کنترل‌های آلایندگی، اقتصاد سوخت آن را بهبود می‌دهند. فروشگاه eBay همچنین متهم شده که اجازه داده است حداقل ۲۳ هزار آفت‌کش ثبت نشده، نامناسب یا دارای استفاده محدود، فروخته شوند و دستور توقف فروش سال ۲۰۲۰ سازمان حفظ محیط‌زیست آمریکا را نقض کرده است. این شرکت همچنین ظاهرا ۵۶۱۴ محصول رنگ و حذف پوشش رنگ حاوی متیلن کلراید را توزیع کرده که یک ماده خطرناک مرتبط با سرطان مغز و کبد است.

در شکایت دولت آمریکا آمده است: «فروشگاه eBay از قدرت، اختیار و منابع لازم برای متوقف کردن فروش این محصولات مضر و غیرقانونی در وب‌سایت خود برخوردار بوده، اما به جای آن، تصمیم گرفته است در این معاملات غیرقانونی مشغول شود.» بر اساس گزارش رویترز، شرکت eBay در بیانیه‌ای، این شکایت را کاملا بی‌سابقه خواند و اعلام کرد از خود، به شدت دفاع خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد حفظ یک بازار امن و مطمئن برای جامعه جهانی فروشندگان و خریداران، یک اصل اساسی کسب‌وکار ما است. در واقع، eBay بیش از ۹/ ۹۹ درصد از محصولات عرضه شده که در شکایت وزارت دادگستری قید شده‌اند را حذف کرده است. ارزش سهام eBay در پی انتشار این خبر، ۶/ ۱ درصد کاهش یافت و ۷۹/ ۴۲ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا