کسب وکار هوشمند در جهان

شکایت SEC از ایلان ماسک؛ واکنش مدیرعامل تسلا چه بود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
آرمین آزاد

ساعاتی پس از شکایت کمیسیون بورس آمریکا از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا خواستار بازبینی و تغییراتی جامع در این نهاد نظارتی شد. گفتنی است که شکایت SEC از ایلان ماسک به این دلیل صورت گرفته است که وی در رابطه با تحقیقات خرید توییتر حاضر به شهادت دادن نشده است.

شکایت SEC از ایلان ماسک

به نقل از کوین تلگراف، کمیسیون بورس در حال تحقیق این موضوع است که آیا ماسک در خرید ۴۴ میلیارد دلاری شرکت توییتر در ماه اکتبر سال گذشته قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر. در همین راستا، این نهاد نظارتی شکایتی را علیه ماسک در دادگاه کالیفرنیا ثبت کرده است تا مدیرعامل تسلا مجبور شود به احضاریه SEC پاسخ دهد.

پس از اعلام شکایت SEC از ایلان ماسک، وی در یک پست توییتری اشاره داشت که از نظرش کمیسیون بورس آمریکا و وزارت دادگستری هستند که باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرند. وی در ادامه افزود که بررسی جامع و کاملی از این نهادها کاملاً ضروری است. علاوه بر آن باید کمیسیونی ایجاد شود تا افرادی که از قدرت خود در نهادهای قانون‌گذار برای اهداف شخصی و سیاسی سوءاستفاده می‌کنند را تنبیه کند.

ماسک در ادامه صحبت‌های خود و در پاسخ به پستی که نشان‌دهنده اقدامات متعدد دولت آمریکا علیه وی و شرکت‌هایش صورت گرفته، اشاره داشت که بی‌صبرانه در انتظار چنین اتفاقی و تنبیه این افراد است.

گفتنی است که در شکایت SEC از ایلان ماسک اشاره شده که این نهاد در ماه مه امسال وی را احضار کرده تا در دفتر سانفرانسیسکو کمیسیون بورس شهادت دهد. این نهاد ادامه داد که ماسک ابتدا با چنین احضاریه‌ای موافقت کرده است اما پیش از تاریخ برگزاری جلسه اعلام کرده که حضور پیدا نخواهد کرد و به درخواست SEC اعتراض‌های الکی کرده است.

کمیسیون بورس اشاره داشت که سعی کرده است با روی خوش با ماسک مذاکره کند و زمان و مکان دیگری را برای جلسه شهادت دادن وی انتخاب کند اما تمامی تلاش‌های این نهاد با مخالفت‌های مدیرعامل تسلا مواجه شده است. کمیسیون بورس آمریکا همچنین توضیح داد که هیچ‌یک از اعتراضات ماسک دارای ارزش حقوقی نبوده و از این نظر بی‌اعتبار بوده است. به همین دلیل وی هیچ بهانه قابل توضیحی برای عدم حضور خود ارائه نکرده و این موضوع باعث شکایت SEC از وی بوده است.

باید اشاره داشت که تاریخ درگیری و مشکلات ماسک و کمیسیون بورس به سال‌های گذشته بازمی‌گردد. این شبکه اجتماعی یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در میان اعضای جامعه ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که اکنون ماسک قصد دارد رمزارزها را نیز در آن ادغام کند.

با این وجود وی علیرغم دریافت برخی مجوزها، ممکن است که همچنان با کمیسیون بورس به مشکل بخورد. وی در گذشته نیز نسبت به اقدامات این نهاد واکنش نشان داده بود و در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که به هیچ‌وجه به SEC اعتماد ندارد.

منبع: فکت‌کوینز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا