کسب وکار هوشمند در جهان

شکستی تازه برای گوگل؛ خدمات بازی دیجیتال تعطیل شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

گوگل خدمات بازی دیجیتال خود موسوم به استادیا را تعطیل می‌کند، این تازه‌ترین طرح بلندپروازانه تعطیل شده این شرکت است، زیرا گوگل به دنبال کاهش هزینه‌ها است.

فیل هریسون، معاون گوگل، روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی نوشت: سرویس بازی که در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و بر روی تلفن‌ها و مرورگر کروم اجرا می‌شود، محبوبیتی را که ما انتظار داشتیم در بین کاربران به دست نیاورده است. ما تصمیم سختی را برای آغاز بستن خدمات بازی استادیا گرفتیم.

به گفته هریسون، راه اندازی استادیا فرصتی برای گوگل بود تا فناوری استریم ابری خود را به کار ببندد و روندهای بازی آنلاین همه جانبه را «در مقیاس عظیم» فعال کند. بر طبق محتوای صفحه پرسش و پاسخ استادیا سرورهای آن در ۱۸ ژانویه خاموش خواهند شد. این شرکت امیدوار بود که استادیا با سایر خدمات بازی مانند پخش ابری پلی استیشن پلاسسونی، لونای آمازون و ایکس باکس کلود گیمینگ مایکروسافت رقابت کند.

تعطیلی استادیا آخرین اقدام ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت گوگل برای کاهش هزینه‌ها است. وی چندی قبل تصریح کرده بود می‌خواهد شرکت را ۲۰ درصد کارآمدتر کند، است. قیمت سهام آلفابت شرکت مادر تخصصی گوگل در سال جاری ۳۴ درصد کاهش یافته است و در ماه جولای این شرکت اعداد ناامیدکننده ای را در مورد درآمد و سود خود گزارش کرد. او گفت که تلاش‌های گوگل برای ارتقای بهره‌وری می‌تواند شامل کاهش تعداد محصولات و تعداد کارمندان باشد زیرا این شرکت با چالش‌های اقتصادی و کندی رشد مواجه است.

منبع: مهر به نقل از سی ان بی سی،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا