بیت‌کوین

ادوارد اسنودن: بیت کوین به عنوان «سیستم پول نقد دیجیتال» شکست خورده است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ادوارد اسنودن افشاگر مشهور آمریکایی از علاقه خود به بیت کوین سخن گفت اما به نظر می‌رسد در مورد تحقق اهداف ساتوشی ناکاموتو از اختراع بیت کوین (سیستم پرداخت الکترونیکی نقدی) بدبین است. وی معتقد است چالش‌هایی پیش روی بیتکوین هستند که باعث می‌شوند این رمزارز راه سختی در پیش داشته باشد. بیت کوین به عنوان «سیستم پول نقد دیجیتال» شکست خورده است.

ادوارد اسنودن (Edward Snowden) افشاگر آمریکایی و رییس بنیاد آزادی مطبوعات، گفته است با اینکه طرفدار سرسخت بیت کوین است؛ اما فکر می‌کند در سال‌های آینده مشکلات زیادی پیش روی بیت کوین هستند از جمله فقدان حریم خصوصی که می‌تواند به معنای شکست این رمزارز در بلندمدت باشد.

اسنودن که با افشای اسناد آژانس امنیت ملی درباره جزییات اقدامات نظارتی شهروندان آمریکایی در سال ۲۰۱۳ (خرداد ۱۳۹۲) به تیتر اول اخبار جهان تبدیل شد، ماهیت عمومی بیت کوین را ذاتا ناقص توصیف کرد و گفت بزرگ‌ترین دلیل برای شکست بیت کوین این است که خصوصی نیست. او با اشاره به وایت‌ پیپر بیت کوین گفت بیتکوین به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی شکست می‌خورد، زیرا پول نقد، عمدتا باید ناشناس باقی بماند.
اسنودن در ادامه به مقایسه بازار طلا و بازار رمزارزها پرداخت و گفت ارزهای دیجیتال متعددی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به عنوان پولی شبیه به طلا در نظر گرفت تا شبیه به ارز. وی ماهیت فرامرزی بیتکوین و رمزارزها را شگفت‌انگیز خواند. وی در توییتی نوشت:

طلا، بیت کوینی است که نمی‌توان آن را از طریق اینترنت ارسال کرد.

توییت ادوارد اسنودن درخصوص طلا و بیت کوین
منبع: توییتر

او همچنین چندین نوآوری دیگر در فضای رمزارزها، از جمله کوین‌های حریم خصوصی زی کش (Zcash) و مونرو (Monero) و را بررسی کرد. اسنودن اخیرا فاش کرد که به ایجاد Zcash با نام مستعار جان دابرتین کمک کرده است و وقتی برای اولین بار این وایت پیپر را خواند تحت تاثیر فناوری اثبات دانش صفر آن قرار گرفت.

از رمزارزها استفاده کنید، در آنها سرمایه گذاری نکنید

اسنودن نسبت به خطرات مالی‌سازی صنعت کریپتو نیز هشدار داد. (مالی‌سازی فرآیندی است که در آن بازارها، موسسات و نخبگان یک حوزه نفوذ بیشتری بر سیاست‌های اقتصادی و نتایج اقتصادی کسب می‌کنند. مالی‌سازی عملکرد سیستم‌های اقتصادی را در هر دو سطح کلان و خرد متحول می‌کند). او گفت در صورت مالی سازی ارزهای دیجیتال دودستگی در اقتصاد ایجاد می‌شود و فکر می‌کند کاربران به اندازه کافی روی خود فناوری تمرکز نمی‌کنند.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اسنودن در رویداد کانسنسیس که هم‌اکنون در حال برگزاری است عنوان کرد: من عموما مردم را به سرمایه‌گذاری در رمزارزها به عنوان یک تکنولوژی تشویق نمی‌کنم، و این همان چیزی است که باعث شده است از بسیاری از افراد جامعه این حوزه فاصله داشته باشم. من از بیت کوین برای استفاده کردن از آن، استفاده می‌کنم؛ در سال ۲۰۱۳ بیتکوین چیزی بود که با آن برای پرداختی سرویس‌ها به صورت ناشناس استفاده می‌کردم.

وی همچنین گفت امیدوار است مردم به «پول غیرمتمرکز و مستقل» دسترسی پیدا کنند. او پیشنهاد کرد داشتن چندین دارایی که می‌توانند به عنوان پول عمل کنند، چیز خوبی برای جهان است چون آنها می‌توانند رقابت سازننده‌ای داشته باشند.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کریپتوبریفینگ،

ادوارد اسنودن: بیت کوین به عنوان «سیستم پول نقد دیجیتال» شکست خورده است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا