اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

شیوع کرونا باعث رونق تجارت الکترونیک در ترکیه شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بیش از ۷۸ درصد از کسب و کارهای تجارت الکترونیک در ترکیه افزایش درآمد طی همه‌گیری ویروس کرونا را گزارش داده اند چون مردم بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

بخش تجارت الکترونیک ترکیه توانست با موفقیت از پس افزایش تقاضا طی همه‌گیری ویروس کرونا بر بیاید ولی باید مراقب توسعه سریع عملیات ها باشد.

 نظرسنجی انجمن تجارت الکترونیک ترکیه از مدیران اجرایی شرکت های بزرگ و نهاد های کوچک و متوسط این کشور در مورد تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر عملکرد کسب و کارها و درآمد آن ها در ماه‌های مه و ژوئن نشان داد عملکرد بالای بخش تجارت الکترونیک باعث تامین نیازهای اساسی مشتریان شده و به تعدیل رکود اقتصادی به وجود آمده در این دوره کمک کرده است.

 طبق این نظرسنجی، بیش از ۷۸ درصد از کسب و کارهای تجارت الکترونیک افزایش درآمد طی همه‌گیری ویروس کرونا را گزارش داده اند چون مردم بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

 البته تمام کسب و کارهایی که گزینه خرید آنلاین را داشتند نتوانستند درآمد خود را افزایش دهند. این گزارش نشان می دهد ۴۷ درصد از نهاد های کوچک و متوسط شاهد کاهش درآمد خود بودند در حالیکه ۴۱ درصد از آنها توانسته بودند افزایش درآمد داشته باشد. یکی از دلایل عدم موفقیت برخی از این نهاد های کوچک و متوسط نبود پشتیبانی مناسب و مهارت و توانایی های لازم بوده است.

 همه گیری ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای تجارت الکترونیک را مجبور کرد به سرعت فعالیت های خود را برای تامین نیازهای فزاینده مصرف کنندگان گسترش دهند ولی رشد برنامه ریزی نشده این کسب و کارها فشار زیادی بر موجودی شرکت ها و فعالیت های آنها در زمینه نقل و انتقال کالاها وارد کرد.

 این نظرسنجی نشان می‌دهد مشکل اصلی شرکتهای تجارت الکترونیک در ترکیه کمبود ذخایر و تأخیر در تحویل کالاها بوده است. ۳۶ درصد از این شرکتها با مشکلاتی در مورد عرضه محصولاتشان به خاطر اختلال در زنجیره‌های عرضه مواجه شده بودند.

 دومین مشکل بزرگ آنها تاخیر در تحویل سفارش های آنلاین بود. ۳۸ در صدد از این شرکت ها با این مشکل مواجه بودند.

 ۹۴ درصد از شرکت هایی که در این نظرسنجی حضور داشتند اعلام کردند تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد ترکیه تا پایان ۲۰۲۰ و حتی پس از آن ادامه خواهد داشت ولی رفتار مصرف کنندگان سه ماه آینده به شرایط طبیعی باز می گردد. البته تجارت الکترونیک که برنده بحران کرونا بوده است باز هم نقش اصلی را در تداوم زنجیره‌های عرضه خواهد داشت.

منبع:  تسنیم به نقل از دیلی صباح،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا