صرافی ارز دیجیتال

جدیدترین کوین‌های اضافه شده در صرافی‌های بایننس و کوین بیس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

صرافی‌های کوین بیس و بایننس از بزرگ‌ترین و معتبرترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال به حساب می‌آیند، از این‌روی رمزارزهایی که در این صرافی‌ها لیست می‌شوند، معمولا توجه فعالین بازار را به خود جلب می‌کنند.

این صرافی‌ها معیارهایی سخت‌گیرانه برای لیست کردن رمزارزها در پلتفرم‌هایشان دارند که از این روی، لیست شدن ارزهای دیجیتال در این پلتفرم‌ها، معمولا باعث اعتبار بیشتر آنها خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این دو اکسچنج، در زمان لیست کردن توکن‌ها، به ریسک معاملات اینگونه دارایی‌ها اشاره کرده و کاربران را به انجام تحقیقات بیشتر تشویق می‌کنند. با این وجود برای انتخاب رمزارزها و ایجاد بازار معاملاتی اسپات، تیم‌های تحلیلی این صرافی‌ها، تحقیقات کاملی را در رابطه با پروژه‌های کریپتویی انجام می‌دهند. البته معمولا این پروژه‌ها، سرمایه‌گذاران بزرگی داشته و دارای تیم توسعه‌دهنده باتجربه‌ای هستند. لیست شدن رمزارزها در صرافی‌های بزرگی مانند کوین بیس و بایننس باعث افزایش حجم معاملات آنها نیز می‌شود.

البته این موضوع در مورد میم کوین ها متفاوت است. این نوع رمزارزها (مانند دوج کوین و شیبا) معمولا به واسطه جامعه قوی و کامیونیتی بزرگ‌شان در این صرافی‌ها لیست می‌شوند. در هر صورت رمزارزهایی که در این صرافی‌ها لیست می‌شوند، معمولا فاکتورهای مورد نظر این اکسچنج‌ها را دارند و حدس و گمان‌ها در مورد پتانسیل آنها افزایش پیدا می‌کند. در ادامه رمزارزهایی که در سه ماهه گذشته در این دو اکسچنج لیست شده‌اند را نام برده و مختصر بررسی می‌کنیم.

ارزهای دیجیتال لیست شده در کوین بیس

تا چند سال پیش، کوین بیس معیارهای سخت‌گیرانه‌ای برای لیست کردن رمزارزها اعمال می‌کرد. به همین دلیل رمزارزهایی که در این صرافی لیست می‌شدند، در لحظه رشدهای بالایی را تجربه می‌کردند که اصطلاحا به این عکس‌العمل رمزارزها، کوین بیس افکت (Coinbase Effect) می‌گفتند. اما در حال حاضر با تغییر سیاست‌های این صرافی، انتخاب ارزهای دیجیتال برای لیست شدن، ساده‌تر شده و اکثر رمزارزهایی که در سایر پلتفرم‌های معاملاتی لیست می‌شوند، به این صرافی نیز اضافه می‌شوند. در ادامه به بررسی رمزارزهای لیست شده در ۳ ماهه اخیر در این صرافی می‌پردازیم.

  • توکن BONK: توکن بونک میم کوین معروفی در بلاکچین سولانا است. این رمزارز اولین میم کوین با مضمون سگ در بلاکچین سولانا است که در زمان عرضه ۵۰ درصد توکن‌ها را در قالب ایردراپ به کاربران شبکه سولانا اهدا کرد. این توکن در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ در صرافی کوین بیس لیست شد.
  • توکن HONEY: توکن هانی رمزارز بومی پلتفرم Hivemapper می‌باشد که یک شبکه نقشه‌برداری جهانی غیرمتمرکز است که به مشارکت‌کنندگان خود برای جمع آوری تصاویر با کیفیت ۴K در سطح خیابان به وسیله دوربین‌های نصب شده روی داشبورد از طریق مدل Drive-to-Earn پاداش می‌دهد. این توکن در تاریخ ۱۷ ژانویه در کوین بیس لیست شده است.
  • توکن ONDO: توکن ONDO یکی از رمزارزهای مطرح حوزه دارایی‌های دنیای واقعی (Real World Assets) یا به اختصار RWA است که کاملا توسط کاربران اداره می‌شود. این توکن در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ در کوین بیس لیست شده است.
  • توکن ALT: این ارز دیجیتال، توکن بومی شبکه AltLayer است که پلتفرمی برای جمع‌آوری رول آپ‌ها به حساب می‌آید. این پروتکل ابداع‌کننده مفهوم Restaked Rollups می‌باشد که امنیت، تمرکززدایی، قابلیت همکاری و سرعت بالا را برای راهکارهای لایه دو فراهم می‌کند. این رمزارز در تاریخ ۲۵ ژانویه در این صرافی لیست شده است.
  • رمزارز ZETA: زتا رمزارز بومی پروتکل زتاچین است که به تازگی راه‌اندازی شده. شبکه Zetachain قصد دارد استاندارد جدیدی برای قابلیت تعامل‌پذیری بلاکچین‌ها به وجود بیاورد به طوریکه کاربران تنها با استفاده از یک کیف پول روی این پلتفرم به توکن‌های مختلف روی شبکه‌های متنوع دسترسی داشته باشند و نیازی به پل یا توکن‌های رپد شده وجود نداشته باشد.

ارزهای دیجیتال لیست شده در بایننس

صرافی بایننس در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این صرافی معمولا برای لیست کردن رمزارزها، به سرمایه‌گذاران و تیم بنیانگذار پروژه‌ها توجه ویژه‌ای دارد. راه‌اندازی بازار معاملاتی رمزارزها در این صرافی، حجم معاملات توکن‌ها را بسیار افزایش داده و در نتیجه اعتبار ویژه‌ای به آنها می‌دهد. در ادامه به معرفی و بررسی مختصر رمزارزهای لیست شده در سه ماهه اخیر می‌پردازیم.

  • کوین TIA: رمزارز TIA کوین بومی شبکه سلستیا (Celestia) است که اولین شبکه بلاکچین مدولار است که هر کسی را قادر می‌سازد تا به راحتی بلاکچین خود را با حداقل هزینه مستقر کند. این رمزارز در تاریخ ۳۱ نوامبر در بایننس لیست شد.
  • توکن MEME: توکن MEME ارز دیجیتال میم کوین Memecoin است که توکن بومی اکوسیستم Memeland محسوب می‌شود. این توکن در تاریخ ۳ نوامبر در بایننس لیست شد.
  • توکن BLUR: این توکن، رمزارز مارکت پلیس NFT بلور است که برای پرداخت کارمزدهای این پلتفرم استفاده می‌شود. این توکن در تاریخ ۲۵ نوامبر در بایننس لیست شده است.
  • توکن JTO: شبکه Jito از طریق استخر نقدینگی JitoSOL و مجموعه محصولات MEV خود، از مشارکت‌کنندگان بزرگ اکوسیستم Solana محسوب می‌شود. این توکن در تاریخ ۸ دسامبر در بایننس لیست شد.
  • توکن ۱۰۰۰SATS: توکن SATS رمزارز بومی شبکه بیت کوین است که طبق استاندارد BRC-20 راه‌اندازی شده است. این رمزارز در تاریخ ۱۳ دسامبر در صرافی بایننس لیست شد.
  • توکن BONK: توکن بونک در تاریخ ۱۶ دسامبر در بایننس لیست شد.
  • توکن JUP: این رمزارز، توکن بومی صرافی غیرمتمرکز Jupiter در شبکه سولانا است که بخشی از آن در قالب ایردراپ بین کاربران این صرافی توزیع شد. این توکن در تاریخ ۱ فوریه در بایننس لیست شد.
  • توکن PYTH: شبکه Pyth بزرگ‌ترین و سریع‌ترین شبکه اوراکل شخص اول است. Pyth داده‌های بازار را به اپلیکیشن‌های مالی در بیش از ۴۰ بلاکچین ارائه می‌کند و بیش از ۳۸۰ فید قیمت با تأخیر پایین را در ارزهای دیجیتال، سهام، ETF، جفت‌های فارکس و کالاها ارائه می‌کند. این رمزارز در تاریخ ۳ فوریه در بایننس لیست شد.

در ماه ژانویه این صرافی در بخش لانچ پول (LauncPool) بسیار فعال بوده است. در ادامه لیست پروژه لانچ پول بایننس در ماه دسامبر و ژانویه را بررسی می‌کنیم.

  • ACE در تاریخ ۱۱ دسامبر به لانچ پول بایننس اضافه شد.
  • NFP در تاریخ ۱۹ دسامبر به لانچ پول بایننس اضافه شد.
  • AI در تاریخ ۲۶ دسامبر به لانچ پول بایننس اضافه شد.
  • XAI در تاریخ ۳ ژانویه به لانچ پول بایننس اضافه شد.
  • MANTA در تاریخ ۱۵ ژانویه به لانچ پول بایننس اضافه شد.
  • ALT در تاریخ ۱۷ ژانویه به لانچ پول بایننس اضافه شد.

اهمیت لیست شدن رمزارزها در بایننس و کوین بیس

در این مطلب به بررسی رمزارزهای لیست شده در صرافی کوین بیس و بایننس پرداختیم و به صورت مختصر آنها را معرفی کردیم. این دو صرافی به دلیل اعتبار و حجم معاملاتی بالایی که دارند، در انتخاب رمزارزها برای بازار اسپات، با احتیاط بیشتری عمل کرده و معیارهای مختلفی مانند تیم پروژه، اهداف و نوآوری‌های ارائه شده و جامعه رمزارز را مورد بررسی قرار می‌دهند.

با این حال باید در نظر داشت که صرف لیست شدن در یک صرافی بزرگ دلیلی بر مناسب بودن آن پروژه برای سرمایه‌گذاری یا ترید نیست. همانطور که در سال‌های قبل نیز دیده‌ایم رمزارزهای بزرگی مانند لونا (کوین بومی شبکه ترا) که در بایننس نیز وجود داشت با یک فروپاشی بزرگ مواجه شد. بنابراین لازم است حتما تحقیقات خود را به عمل بیاورید.

به نظر شما پس از این رمز ارزها چه کوین یا توکنی پتانسیل لیست شدن در این صرافی‌ها را دارد؟

منبع: والکس

این محتوا تنها به هدف اطلاع‌رسانی است و هیچ پیشنهادی بر سرمایه‌گذاری و معامله نیست

  • جدیدترین کوین‌های اضافه شده در صرافی‌های بایننس و کوین بیس
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا