صرافی ارز دیجیتالقوانین مقررات ارزدیجیتال

صرافی‌های رمزارز زیر ذره‌بین قانونگذاران آمریکایی؛ آیا CFTC بر SEC پیروز می‌شود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
کوشیار حیدری

در ادامه درگیری دو کمیسیون مهم تنظیم مقررات در ایالات متحده، یعنی CFTC و SEC، لایحه‌ای که سنای آمریکا ارائه شده است که در صورت تصویب شدن فضای قانون‌گذاری رمزارزها در ایالات متحده را دگرگون می‌کند.

فعالان فضای کریپتو که متحدانی هم در سنای آمریکا دارند در تلاش هستند با تصویب «قانون محافظت از حقوق مصرف کننده کالای دیجیتال» مسئولیت قانون‌گذاری در مورد صرافی‌های رمزارز در ایالات متحده را در اختیار کمیسیون معملات آتی کالا (CFTC) قرار دهند.

این لایحه که توسط کمیته کشاورزی سنای آمریکا ارائه شده است در صورت تصویب شدن فضای قانون‌گذاری در مورد رمزارزها در ایالات متحده را دگرگون می‌کند. لایحه مذکور توسط دبی استبنو (Debbie Stabenow)، رییس کمیسیون کشاورزی و جان بوزمن (John Boozman) از اعضای کمیسیون در ابتدای ماه آگوست ارائه شده است و مطابق اطلاعات جدید قرار است در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) جلسه استماعی در مورد این لایحه برگزار شود. با وجود این با توجه به نزدیک بودن انتخابات میان دوره در ایالات متحده احتمال تصویب آن در سنای فعلی زیاد نیست.

نبرد CFTC و SEC برای قانون گذاری صرافی‌ها در آمریکا

یکی از درگیری‌های مهم فضای قانون‌گذاری کریپتو در آمریکا بر سر این است که چه نهادی مسئول قانون‌گذاری صرافی‌های رمزارز در این کشور است. گری گنسلر رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) معتقد است تقریبا تمام رمزارزها غیر از بیت کوین «اوراق بهادار» ثبت نشده هستند و باید با صرافی‌های رمزارز مانند صرافی اوراق بهادار برخورد شود و تحت نظارت SEC قرار بگیرند.

با این حال فعالان فضای کریپتو بیشتر تمایل دارند با رمزارزها مانند «کالا» برخورد شود و صرافی‌های رمزارز زیر نظر کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قرار بگیرند.

در صورت پیروزی SEC در این نبرد که هم‌اکنون در آن دست بالا را دارد، با توجه به موضع‌گیری‌های رییس فعلی آن، گری گنسلر، در مورد «اوراق بهادار» بودن اکثر رمزارزها حتی اتریوم، احتمال دارد شرایط برای آلت‌کوین‌ها بسیار دشوار شود.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از theblock،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا