امنیت اقتصاد دیجیتالصرافی ارز دیجیتال

بزرگ‌ترین هک تاریخ؛ صرافی دیجیتال بایننس به زانو درآمد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

یکی از سخنگویان بایننس (BNB) گفت که یک بلاک‌چین مرتبط با بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، مورد هک ۵۷۰ میلیون دلاری قرار گرفته که آخرین مورد از یک سری هک محسوب می‌شود که امسال به بخش کریپتو وارد شده است.

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در توییتی نوشت که توکن‌ها از یک «پل» بلاک‌چین مورد استفاده در زنجیره BNB که تا فوریه به‌عنوان زنجیره هوشمند بایننس شناخته می‌شد، به سرقت رفته‌اند.

پل‌های بلاک چین ابزارهایی هستند که برای انتقال ارزهای دیجیتال بین برنامه‌های مختلف استفاده می‌شوند. یکی از محققان  Chainalysis در ماه آگوست گفت که مجرمان به طور فزاینده‌ای آنها را هدف قرار داده‌اند و حدود ۲ میلیارد دلار در ۱۳ هک مختلف، عمدتا امسال به سرقت رفته است.

ژائو در توییت خود نوشت: «هکرها حدود ۱۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال را سرقت کردند.» بایننس بعدا در یک پست وبلاگی اعلام کرد که در مجموع ۲ میلیون ارز دیجیتال BNB (به ارزش حدود ۵۷۰ میلیون دلار) توسط هکر برداشته شده است.

سخنگوی بایننس از طریق ایمیل گفت که اکثر آنها در آدرس کیف پول دیجیتال هکر باقی مانده است؛ در حالی که حدود ۱۰۰ میلیون دلار بازیابی نشده است.

به گفته سایت داده CoinGecko، زنجیره BNB از BNB که پیش‌تر به عنوان «بایننس کوین» شناخته می‌شد، پشتیبانی می‌کند که پنجمین توکن بزرگ جهان با ارزش بازار بیش از ۴۵ میلیارد دلار است.

منبع: همشهری آنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا