اپلیکیشن و نرم افزارصرافی ارز دیجیتال

پاول دورف از راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز تلگرام خبر داد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

با توجه به ضرر سنگین مردم در پی سقوط صرافی FTX، پاول دورف خالق تلگرام قصد راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز تلگرام و کیف پول در حمایت از تمرکززدایی را دارد.

هنوز مدت زیادی از فشار سنگین ناشی فروپاشی صرافی FTX بر پیکره کم رمق بازار کریپتو نمی‌گذرد که خالق شبکه اجتماعی تلگرام خبر از راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز تلگرام می‌دهد. او ضمن اشاره به ضرر سنگین مردم درنتیجه‌ی فروپاشی صرافی FTX علت آن را توجه بیش ‌از اندازه به متمرکزسازی می‌داند و بنابراین اعلام کرده است که تلگرام به‌زودی توسعه‌ صرافی غیرمتمرکز را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

مدیرعامل تلگرام، در این بیانیه‌ برای اولین‌بار به فروپاشی صرافی بزرگ FTX واکنش نشان داده است. دومین صرافی بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال که با مدیریت سم بنکمن‌فرید فعالیت می‌کرد، مدتی پیش به دنبال سلسله اتفاقاتی به‌طور‌ناگهانی سقوط کرد و به اعتماد سرمایه‌گذاران به صنعت کریپتو بیش ‌از‌ گذشته آسیب زد. دورف در کانال تلگرامی خود به وعده صنعت بلاک چین در راستای تمرکززدایی اشاره کرده؛ و در ادامه بیان داشته که این صنعت در ‌نهایت به‌‌طور‌ متمرکزی به‌دست عده‌ای خاص افتاده و آن‌ها با سوءاستفاده از قدرت خود باعث وقوع چنین اتفاقاتی و ضرر بسیاری از مردم به‌دلیل سقوط FTX شده‌اند.

تصمیم پاول دورف برای راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز تلگرام

دورف در ادامه بیانات خود به توسعه‌دهندگان توصیه کرده است که به وسیله ساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سریع و ساده برای عموم مردم، صنعت بلاک چین را به هدف اصلی خود بازگردانند. او در ادامه می‌گوید انجام چنین پروژه‌هایی به‌لطف پیشرفت‌های فناوری امکان‌پذیر شده است. مدیر عامل تلگرام در ادامه بحث خود افزود: «توسعه‌ی پلتفرم فرگمنت (برای خریدوفروش نام‌های کاربری تلگرام) تنها پنج هفته طول کشیده و در توسعه‌ی آن تنها پنج نفر از‌جمله خودش مشارکت کردند. فرگمنت در واقع پلتفرمی کاملاً غیرمتمرکز برای حراج آیتم‌های کلکسیونی است.»

ابراز علاقه دورف به فناوری بلاک چین پیش از این هم سابقه داشته، بنابراین چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید که او تنها راهکار برای حل مشکلات این حوزه را بازگشت به ریشه‌های این فناوری بداند. او بر این عقیده است که بلاک چین باید بار‌ دیگر بیشتر از هرچیز دیگری به تمرکززدایی توجه نشان دهد. به‌گفته‌ی مدیرعامل تلگرام، کاربران رمزارزها باید سراغ استفاده از معاملات بدون تکیه بر اعتماد (تراست‌لِس) رفته و از کیف‌پول‌هایی استفاده کنند که به هیچ سازمان متفرقه‌ای وابسته نیستند.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

دورف در ادامه توضحاتی درباره پلتفرم فرگمنت مطرح کرده و اعلام کرد که این پلتفرم را برپایه‌ی شبکه‌ی TON توسعه داده شده است. TON که قبلاً Telegram Open Network نام داشت و امروزه The Open Network نامیده می‌شود،‌ سرعت و بهره‌وری فراوانی داشته و بر اساس بلاک چین ایجاد شده است. او همچنین در ادامه اظهار داشت که TON برخلاف شبکه‌ی اتریوم که امروزه منسوخ شده است، می‌تواند از اپلیکیشن‌های محبوب نیز میزبانی کند.

در واقع باید اعتراف کرد که پلتفرم فرگمنت پروژه‌ای موفق در این صنعت قلمداد می‌شود. به‌گفته‌ی پاول دورف، در کمتر از یک ماه آی‌دی‌هایی به‌ارزش ۵۰ میلیون دلار ازطریق این پلتفرم به فروش رسیده‌اند. همچنین فرگمنت قصد دارد در این هفته فروش آیتم‌های دیگری را نیز در‌کنار نام‌های کاربری آغاز کند.

مدیرعامل تلگرام در بخش پایانی گفته‌های خود اعلام کرد که هدف بعدی تلگرام توسعه‌ی مجموعه‌ای از ابزارهای غیرمتمرکز مانند کیف‌پول غیر‌امانی و صرافی غیرمتمرکز برای میلیون‌ها نفر است تا از این راه بتوانند به‌طور‌ ایمن رمزارزها را معامله و ذخیره کنند. تلگرام با این ایده در صدد است تا مشکلات ایجادشده درنتیجه‌ی متمرکزسازی پلتفرم‌ها صنعت کریپتو را برطرف کند.

منبع: تکراتو

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا